کد مطلب: ۳۸۶۱۶۱

علی‌رغم تصمیم اوپک نفت اندکی ارزان شد

علی‌رغم تصمیم اوپک نفت اندکی ارزان شد

علی‌رغم تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید تا ماه مارس 2020، افزایش نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی جهان و کاهش تقاضا برای نفت موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یابد.

علی‌رغم تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید تا ماه مارس 2020، افزایش نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی جهان و کاهش تقاضا برای نفت موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با 0.5 درصد کاهش به 64 دلار و 73 سنت رسید. روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت بیش از 2 دلار افزایش یافته بود که در ساعات پایانی معاملات کاهش یافت.

در معاملات امروز همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.8 درصد افت با قیمت 58 دلار و 61 سنت معامله شد. این در حالی است که نفت خام آمریکا روز گذشته به بالاترین سطح پنج هفته گذشته رسیده بود.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با گذشت نزدیک به دو سال از توافق کاهش تولید که تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت داشته، به نظر می‌رسد بازار همچنان نگران کاهش تقاضا در ماه‌های آینده است.

او همچنین معتقد است: جنگ تجاری به این زودی حل‌وفصل نخواهد شد و انتظار می‌رود با کاهش فعالیت‌های اقتصادی بانک‌های مرکزی طی ماه‌های آینده دست به اقدامات جدیدی برای تحریک اقتصاد کشورها بزنند.

این در حالی است که جنگ تجاری و وضع تعرفه‌ها طی یک سال گذشته تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

در عین حال، کشورهای عضو اوپک روز دوشنبه در وین توافق کردند تا کاهش تولید نفت را تا ماه مارس سال آینده میلادی ادامه دهند.

روسیه به عنوان متحد غیراوپکی این گروه که پیش‌تر با تمدید این توافق مخالفت کرده بود هم در این نشست موافقت خود را از کاهش تولید طی 9 ماه آینده اعلام کرد.

این گروه قرار است در مجموع روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را در این مدت کاهش دهند.

علاوه بر کاهش تقاضا، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در ماه‌های اخیر افزایش تولید نفت آمریکا بوده است.

در ماه آپریل، ایالات متحده با ثبت رکوردی جدید روزانه 12.16 میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

با این حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال جاری تولید نفت شیل آمریکا در مقایسه با سال گذشته کاهش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.