کد مطلب: ۵۳۰۶۳۲

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تغییر دامنه نوسان هم موثر نبود / چرا بورس سبز نمی‌شود؟

تغییر دامنه نوسان هم موثر نبود / چرا بورس سبز نمی‌شود؟

شب گذشته اخبار امیدوارکننده‌ای برای بازار بورس منتشر شد و انتظار می‌رفت روند بازار امروز (یکشنبه) کمی مثبت باشد اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها روند نزولی شاخص ادامه داشت. کارشناسان بازار سرمایه تصمیمات را غیرکارشناسی و بی‌اثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز (۲۹ فروردین) شاخص بازار ۹ هزار واحد افت کرد. خبری برای تصمیم‌گیری نهایی دامنه نوسان منتشر شد که دامنه نوسان به ۳- و ۶+ تغییر پیدا کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند این تغییر هیچ تاثیری در بازار ندارد. از طرفی جلسه سران سه قوه برای بررسی شرایط بورس برگزار شد که امید به بازار را افزایش داد اما نتیجه‌ موثری برای بازار از آن جلسه منتشر نشد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به جلسه سران سه قوه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این جلسه در حالت کلی باید به نفع روند بازار باشد اما در بهترین حالت موجب حمایت کوتاه‌مدت از بازار می‌شود و دوباره روند نزولی برمی‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است از آنجایی که ذهنیت سهامداران نسبت به سیاست‌گذاری در حوزه بورس منفی است و به بازار هم اعتماد ندارند. این باعث می‌شوند روند شاخص تحرکی نداشته باشد.

فرهادی بر این باور است که سهامداران از گذشته هوشمندتر شده‌اند و با توجه به شرایط حاکم بر بازار، حمایت‌های نسبی تاثیری بر روند معاملات ندارد.

حمیدرضا فرهادی با اشاره به تصمیماتی که در چند وقت اخیر درباره بازار گرفته شده توضیح داد: تصمیم‌هایی که درباره بازار گرفته می‌شود کارشناسی شده نیست و تاثیری در بازار ندارد و تنها در یک مدت کوتاه شاخص را مثبت می‌کند.

او با توجه به سیگنال‌هایی که از ثبات نرخ دلار وجود دارد و تصمیم‌گیری‌ها و شرایطی که در بازار وجود دارد معتقد است شاید شاخص بازار در کوتاه مدت مثبت شود اما بعد از مدتی روند متعادل و نزولی به بازار برمی‌گردد.

باید دید با توجه به سیگنال‌های موجود و تصمیمات جدیدی که برای بازار گرفته شده است، اعتماد سهامداران به بازار برمی‌گردد یا خیر؟ کارشناسان بازار سرمایه یکی از عوامل اصلی روند نزولی بازار را عدم اعتماد سهامداران به بازار می‌دانند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پريسا

    تا دولت از فروش اوراق سیر نشه وضع همینه…قبلا به آزادسازی سهم عدالت تیشه به ریشه بورس زد الانم با اوراقش..خدا لعنت کنه باعث و بانی بدبختی مردم رو

  • ناشناس

    دقیقا می شود یکی از مسئولان بورس بیاید و بگوید با تغییر دامنه نوسان چه اتفاقی می افتد بهتر نبود تصویب می کردند که هر که بیشتر در بورس ضرر داد او می تواند بشاشد به بورس با این قانون همه از همدیگر سبقت می گرفتند و حجم بالا می رفت و شاخص مثبت می شد

  • ناشناس

    در تمام دنیا هنگام ریزش بورس , دولت ها پول تزریق می کنن اما در کشور پیشرفته ما , در هنگام ریزش پول خارج میکنن که باعث سقوط بورس میشه به مدت ۹ ماه , و فقط میخندند علی برکت الله

  • ناشناس

    دولت فقط بفکر پول درآوردنه , براش مهم نیست مردم ضرر کنن,مردم دیدند شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ به کجا رسید

  • ناشناس

    اوراق بدهی ۲۴۰۰۰ هزار میلیاردی بدرد نمیخوره , فقط تزریق پول مستقیم , همانطور که برداشتید

  • ناشناس

    روسای سازمان استعفا استعفا استعفا….

  • ناشناس

    راه چاره خیلی ساده است «اعتماد سازی » دوهفته کاری رو سبز ومثبت کنند بعد هم برای یه مدت دامنه رو مثبت 10 ومنفی 3 قرار بدین اقایان اگر باور ندارند اجرا کنید تا به یقین برسید واقعا نمیدونم درحال حاضر مثبت6 ومنفی 3 چه دردی رو ازما دوا میکنه اسمتونو گذاشتین کارشناس- اقتصاددان -دلسوزمردم -حالا واقعا طرحاتون چه سودی به مردم رسونده

  • ناشناس

    سلام اقای دهنوی انتظارات از شما خیلی زیاده چرا که فرمودین تمام کارها وتصمیمات کارشناسانه انجام میگیره پس چرا همش بی نتیجه واقعا چرا

  • ناشناس

    فعلا دامنه نوسان مثبت 6 و منفی 3 میکنن تا چند ماه هم اینجوری مردم را مشغول کنند و پولهای سهامداران مدت دیگری بخوابد و کم ارزشتر شود پولشان.
    بعد از چند ماه دوباره میان و دامنه را مثبت 6 و منفی 4 می کنند. و این داستان تغییر دامنه هرچند ماه یکبار تکرار خواهند کرد.
    راه نجات بورس برگرداندن پولهایی است که دولت و فروشندگان بزرگ و عمده در قله شاخص داشته اند است.

  • علی

    چون همه بفکر فروشن نه خرید.