کد مطلب: ۵۰۵۷۴۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

بسیاری از کارشناسان می‌گویند بازار سرمایه در انتظار حضور رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید است. چراکه ورود او به کاخ سفید و سیاست‎‌هایش هم روند حرکت نرخ ارز در کشور را مشخص می‌کند و هم روند بازار سرمایه را. حالا با توجه به نزدیکی حضور جو بایدن در کاخ سفید، آینده بورس ایران به چه سمتی می‌رود؟

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز ، اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و حضور بایدن در کاخ سفید را بر بازار سرمایه ایران موثر دانست و گفت: کاهش نوسان قیمت دلار و برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند بر بورس ایران اثر بگذارد.

به گفته این کارشناس تحولات سیاسی می‌تواند بر دو گروه از نمادها اثر مثبت بگذارد؛ یکی نمادهای خودرویی و دیگری بانک‌ها.

اما به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات آمریکا و حضور بایدن در کاخ سفید تنها عامل تعیین‌کننده آینده بازار سرمایه در ایران نیست و عوامل دیگری هم در این میان دخیل است.

به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و سیاست‌های دولت بعدی، یکی از عواملی است که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عامل دیگر نرخ دلار در سال آینده است.

این کارشناس با اشاره به صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه نقدینگی کنترل شده است گفت: در بهترین حالت شاید بتوان گفت نرخ تورم سال آینده ۵۰ درصد می‌شود و این مساله در کنار تورم جهانی می‌تواند بر وضعیت بازار سرمایه تاثیر بگذارد.

به گفته رئیسی نکته امیدوارکننده درباره بورس این است که دیگر از سایه جنگ خبری نیست و با قوت گرفتن احتمال رفع تحریم‌ها، بازار سرمایه می‌تواند توسعه پیدا کند.

این کارشناس بورسی تاکید کرد: «برای پیش‌بینی بازار سرمایه در سال آینده، کمی زود است و عوامل مختلفی از جمله قیمت دلار و انتخابات ۱۴۰۰ می‌توانند روی روند بورس در سال ۱۴۰۰ تاثیر داشته باشد.»

همچنین رئیسی با انتقاد از روند کنونی بورس ایران گفت: ما در بورس به عقب برگشتیم و شرایط بازار سهام مشابه سال ۹۲ و ۹۳ شده است. با توجه به وضعیت کنونی بورس پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ رشد شارپی در بورس نداشته باشیم.

اما به گفته او امسال سال متفاوتی برای بازار سرمایه بود و افراد بیشتری نسبت به سال‌های سال قبل در این بازار فعالیت می‌کنند. دولت بعدی با در نظر گرفتن سیاست‌هایی برای توسعه بازار سرمایه، می‌تواند در این بازار به شدت اثرگذار باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه به فروش خودرو و خساپا تا زیر ۶۰۰ تومان

  • ناشناس

    همین پیش بینی شما مردم رو به خاک سیاه نشاند مگه چقدر به شما پول میدم که اینقدر حاضری کلاه سر مردم بگذاری برای خوردن پولشون

  • ناشناس

    باسلام اقای دژپسند باور کن مدیرتت در اقتصاد ضعیفه خواهش میکنم جاتو به یه فرد تخصصی بدید مدیریت بورس خیلی راحته ولی چه کنم مدیریت افتاده دست شما قالیباف اصل هم دستوری از تو تبعیت میکنه

  • ناشناس

    چرا پول سهام عدالت مردم را رانمیدن

  • اکبر

    چرا بی خودی مردمو تو چاله می خواهید بندازید قیمت ارز ربطی به بایدن و ترامپ و … نداره ارزش پول ملی ما افت کرده و حداقل ۱۰ سال طول میکشه این ضربه جبران بشه اکثر پروژه های پتروشیمی متوقفه نفتم که نمی خرند کارخانه ها هم تولیدشون به زیر ۵۰ درصد رسیده ثبات سیاسیدهم صفر

    • ناشناس

      البته کمیسیون تلفیق با تعیین دلار 17500 تومانی فاتحه برگشت ارزش پول ملی را خواند .

  • بی پول

    بیچاره شدم رفت. خدالعنت کنه باعث و بانیش

  • ناشناس

    منتظر باش تا تحریمها را بردارن

  • ناشناس

    هدف دولت از اول فریب مردم بود ، و هی داره ادامه می دهد. فقط بایست تا دولت روحانی هست از بورس خارج شد.و از طریق قوه قضاییه همه سهامدارها از دولت شکایت کنیم.

  • ناشناس

    سازمان بازنشستگی کشوری ، فقط،مونده بود با دادن سهام بی ارزش مدیریت ثروتش ، جیب بازنشسته ها بزند . فکر میکنم در آینده نه چندان دور با دارایکم هم ، جیب بازنشسته ها را بزند . البته وجود مدیران بی رحم و فرصت طلب در جای جای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همین خروجی را دارد .

  • ناشناس

    الکی وقتمونو گرفتی فکر کردم میخوای یه چیز به درد بخور بگی
    منم میدونم بایدن بیاد یا خوبه یا بده …