کد مطلب: ۵۰۸۳۲۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

مراسم تحلیف بایدن بر بورس ایران اثر می‌گذارد؟

مراسم تحلیف بایدن بر بورس ایران اثر می‌گذارد؟

فردا مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا انجام می‌شود و اختیارات پیشین دونالد ترامپ به بایدن منتقل می‌شود. بسیاری معتقدند حضور بایدن به معنای کاهش تنش و فشارها علیه ایران است و اقتصاد ایران بهبود می‌یابد. در این میان وضعیت بورس چه می‌شود و آیا حضور بایدن بر بورس هم اثر می‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از کشمکش‌های زیاد در رابطه با صحت و درستی انتخابات آمریکا بالاخره فردا مراسم تحلیف جو بایدن برگزار می‌شود، اما روی کار آمدن بایدن چه تاثیری بر بورس دارد؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن گفت: روی کار آمدن بایدن دو اثر بر بازارهای ایران دارد. اولین تاثیر مربوط به کاهش نرخ ارز است و دومین اثر به گشایش‌های اقتصادی و بهبود فعالیت شرکت‌های صادرات‌محور بر می‌گردد.

اگرچه کارشناسان می‌گویند کاهش قیمت دلار می‌تواند منجر به افت بازار سرمایه شود اما فرهادی می‌گوید نگرانی خاصی از این نظر وجود ندارد. چون به نظر می‌رسد بازار سهام ریزش قیمت ارز را پیش‌خور گرده است و ریزش قیمت ارز با روی کار آمدن بایدن باعث افت مجدد بازار سهام نمی‌شود.

اما به گفته فرهادی تاثیر دیگر روی کار آمدن بایدن بر بازار سهام تاثیر آن بر وضعیت شرکت‌های صادرات‌محور است. چراکه شرکت‌های صادرات‌محور وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و هزینه مبادله برخی از شرکت‌هایی که مواد اولیه وارد می‌کنند مانند شرکت‌های دارویی کم و حاشیه سود این نمادها بیشتر می‌شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سردار جنگل

    والله به الله همه کارشناسان دارن میگن تنها و تنهاعلت ریزش بورس تامین بودجه دولت والسلام اینهایی که امروز رفتن تجمع کردن ضرر به خودشون زدن و ضرر به اونایی که امروز با سبز شدن چندتا سهم شروع به خرید کردن ..تنها راه نجات بورس کوتاه کردن دست دولت همین و بس

  • سعید

    مراسم تحلیف بایدن بر روی مزاج من تاثیر میگذارد جه برسد به بورس (تو رو خدا انتشار دهید الفاظ زشت هم استفاده نکردم)/ ممنون

  • امین.م.

    مطمئن باشین اگه بایدن هم بخواد مذاکره کنه و تحریمها رو لغو کنه،تو داخل یه سری کاسبهای تحریم هستن ک این چند سال ریاست جمهوری ترامپ ،بدجور نونشون تو روغن بوده و به این سادگی اجازه رفع تحریمها رو نمیدن.
    مثلاً بودجه ای ک واسه واردات خودرو در نظر گرفته شده،
    با اعتراض بعضی از ارابه سازان مرگ داخلی همراه شده.میگن ک اگه خودروهای با کیفیت خارجی وارد کنیم دیگه این آشغالا رو کسی ۱۰۰**۱۵۰ میلیون نمیخره .
    یا چرا پیمانکار از خارج کشور بیاد واسه ساخت و سازه پروژه تو ایران. خودمون یه چیزی می سازیم ک همه انگشت به فلان بمونن.
    تجارت نیوز محترم:
    موقع نظر دادن نوشتین ک توهین و افترا منتشر نخواهد شد!!
    مگه معنی افترا این نیست ک کار نکرده ای رو به کسی نسبت بدیم ک روحِ طرف از اون موضوع بی خبره؟ بعدش بخاطر کار نکردش ناسزا بگیم ک میشه توهین.
    پس چرا نظرهای خیلی از افراد رو ک مورد ظلم و دزدی اموالشون، توسط عده ای مشخص قرار گرفتن رو منتشر نمیکنید؟
    بهتره اون بالا تیتر بزنین ک به عزیزان ما در بورس حق ناسزا گفتن ندارین ، حتی با اینکه مال و سرمایتون رو دزدیدن و اعصاب و روانو زندگیتون رو از هم پاشاندن.
    منتشر کردن یا نکردن مهم نیست؛
    مهم شناختن افراد هست.
    معذرت میخوام از همه واسه پرحرفی

  • ناشناس

    مهم ترازهمه شون صعود بانکی ها!!!کارشناس جان

  • ناشناس

    خدا شاهده صبر کنید اگه همه روزی صد بار نگفتیم خدا پدر ترامپ رو بیامرزه این حرفو یادتون بمونه

  • ناشناس

    من کار به هیچ آقایی ندارم فقط سیاست رو از بورس بکشید بیرون.کم به مردم ضرر واسترس وخانمانسوز خانوادهها نشید .بورس از مواد بدترشده.بس کنید دیونمون کردید

  • سید

    اگر کاسبان تحریم بگذارند و واقعا به فکر معبشت مردم باشند و انشااللهfatfرا هم تصویب کنند.و دیپلماسی قوی همچنان گذشته بازگشت به برجام را پیگیری کنند.مخالفا برجام در داخل همسو با اسراییل وترامپ نگردند .مطمننا معبشت مردم درست خواهد شد
    دلار ارزان و کانالهای ارتباط مالی برقرار میشود و مردم بدبخت ایران هم نفس راحتی انشاالله بکشند.خدایا خودت یار و یاور این مردم باش

  • ناشناس

    بایدن چرا باید به بورس ما ربط داشته باشه آقل بد میگم سیاست رو از بورس بیارید بیرون همین…

  • ناشناس

    برخی ,بعضی .نداریم کارشناس نداریم یعنی هیچی نمی دانند

  • مردم

    متاسفم برای دولت
    که ما ملت منتظریم در امریکا چه کسی ریس جمهور میشود و چه تصمیمی میگیرد که اقتصاد ما درست شود یا نشود