خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۴۴۵۲

اکونومیست بررسی کرد:

تاثیر نام تجاری بر بازگشت سرمایه

تاثیر نام تجاری بر بازگشت سرمایه

در تحقیقی که اخیرا از سوی برخی کارشناسان صورت گرفته، انتخاب نام موسس یک شرکت به عنوان نام تجاری، می‌تواند تاثیر مثبتی در بازگشت سرمایه داشته باشد. چرا که موسسین بنگاه‌ها با چنین انتخابی و به خطر انداختن اعتبار خودشان، سیگنال‌هایی برای جلب اعتماد بیشتر به مشتریان خود ارسال می‌کنند.

الهام میرمحمدی: یک نام تجاری مناسب که از ارزشمندترین دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری محسوب می‌شود، نشانگر تولیدات یک شرکت است. برای مشتریان نام تجاری می‌تواند انتخاب را آسان کند، وعده سطح خاصی از کیفیت را بدهد، ریسک را کاهش دهد و اعتمادسازی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجا که نام تجاری از اهمیت خاصی برخوردار است، برخی از کارآفرینان در هنگام شروع کسب‌وکار خود، انتخاب نام را به بنگاه‌های نام‌گذاری می‌سپارند. ناگفته نماند که مراجعه به این بنگاه‌ها بسیار هزینه‌بر است.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از کارآفرینان در آمریکا، به تقلید از رئیس‌جمهور آمریکا، نام خود را برای کسب‌وکارشان انتخاب می‌کنند.

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی توسط دانشگاهیان و کارشناسان در دانشگاهی در شمال کارولینا انجام شده، انتخاب نام بنیانگذار برای کسب‌وکار، موجب افزایش بازگشت سرمایه می‌شود.

این محققان اخیرا، 2 میلیون شرکت کوچک و جوان را در اروپا به عنوان نمونه آماری برگزیده و مورد مطالعه قرار داده‌اند. تعداد کارمندان و سهامداران این شرکت‌ها عمدتا اندکند. بر اساس این مطالعه، 19 درصد از روسا و سهامداران اصلی این شرکت‌ها، نام شخصی خود را به عنوان نام تجاری انتخاب کرده‌اند.

با در نظر گرفتن دیگر فاکتورها، این مطالعات نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که نام موسسانشان برای آنها انتخاب شده، در مقایسه با سایر شرکت‌ها، 3 درصد بیشتر بازگشت سرمایه داشته‌اند.

توضیح کارشناسان برای چنین نتیجه‌ای، این است که اگر فرد اسم خودش، به عنوان بنیانگذار شرکت را برای کسب‌وکارش برگزیند، نشانه‌ها و سیگنال‌هایی را برای مخاطبانش ارسال می‌کند.

در واقع با انتخاب نام خود، کارآفرین به مشتریان خود وعده سطح خاصی از اعتماد را می‌دهد که حاضر است به خاطر آن، اعتبار و آبروی شخص خود را به خطر بیندازد. اگر به هر دلیل کسب‌وکار شخص با شکست مواجه شود، این شکست تا ابد همراه او خواهد بود. بنابراین به واسطه این گونه نام‌گذاری، اعتبار شرکتها، میزان فروش و بازگشت سرمایه هم افزایش می‌یابد.

این فرضیه با مقایسه نام شرکت‌های مختلف آزمایش شده است. به عنوان مثال، کارآفرینان بسیاری نام خود را برای شرکت‌شان برگزیده‌اند، اما در مورد شرکت‌ها با نام‌های مشابه یا کلیشه‌ای در مقایسه با نام‌های خاص، میزان اعتبار و هویت شرکت و در نهایت بازگشت سرمایه کمتر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.