کد مطلب: ۶۲۱۱۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس در دوران خاندوزی چقدر افت کرد؟

بورس در دوران خاندوزی چقدر افت کرد؟

احسان خاندوزی روز سه شهریورماه از مجلس رای اعتماد گرفت، شاخص کل بازار نیز از روز هفت شهریور ماه تا کنون افت ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شش شهریور ماه احسان خاندوزی با ۲۵۴ رای موافق از مجلس رای اعتماد گرفت.

وزیر اقتصاد در آن روز قول داد که شفافیت اطلاعات، تقویت بورس کالایی، گسترش فعالیت بورس انرژی از طریق عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی، طراحی ابزارهای مالی جدید، راه‌اندازی مؤسسات رتبه‌بندی بازار اوراق بهادار و ورود به بازارهای سرمایه سایر کشورها از طریق عرضه شرکت‌های بزرگ را در دستور کار خود قرار دهد.

از زمانی که خاندوزی به طور رسمی کار خود را به عنوان وزیر اقتصاد آغاز کرد. نظرات خود را درباره بورس در قالب توییت، جلسات و مصوبه‌ ارائه داد. اما در عمل هیچ یک اظهار نظرات و مصوبه‌های او تاثیر مثبتی روی شاخص کل نداشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزیر اقتصاد به اغلب وعده‌هایی که داده عمل نکرده، حتی به اعتقاد کارشناسان طی یک ماه اخیر وعده‌های او تاثیر منفی روی معاملات بورسی‌ها داشته است.

از شش شهریور ماه تا روز گذشته شاخص کل بازار افت ۲۳ درصدی داشته و از سطح یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی رسیده است.

افت بازار سرمایه در شاخص هم وزن و شاخص فرابورس بیش از این مقدار است.

به طوری که شاخص هم وزن افت ۳۲ درصدی و شاخص فرابورس افت ۲۵ درصدی را ثبت کرده‌اند.

بورس

به گفته کارشناسان حمایت دولت از بازار سرمایه به صورت کلامی است. در نتیجه نمی‌توان انتظار صعود و رشد معاملات را داشت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: دولت سهامدار عمده در بورس به حساب می‌آید. تا دولت از بازار حمایت نکند، وضعیت معاملات نزولی باقی می‌ماند.

خروج ۹۹ میلیادری نقدینگی

روز ۲۰ مرداد ماه سال گذشته ریزش بورس آغاز شد و شاخص کل تا به امروز بیش از ۴۲ درصد افت داشته، که سهم احسان خاندوزی از این افت ۲۳ درصد است.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم و سهامداران از بورس خارج شده است.

از تابستان امسال خالص ارزش دارایی‌های سهامداران سهام عدالت بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حداقل در دوره های قبلی در زمان ریزش تمام تلاش خود را می‌کردند. ولی الان بدون تخصص و بی خیال هستند

  • ناشناس

    سال پیش مدیر عامل گروه پتروشیمی ایرانیان در مجمع سالیانه ضمن توهین به سهامداران خرد می گفت ما هر جور دلمان بخواهد قیمت را بالا و پایین می کنیم بله سال پیش همین کارها را کردید که مردم دیگر طرف بورس نمی آیند حالا قیمتها پایین می آید ولی بالا نمی رود من همان زمان فاتحه بورس را خواندم و کنار کشیدم

  • ناشناس

    امیدوارم با این مثبت های کذایی دیگه مردم گول نخورند

  • ناشناس

    اگه خیلی خوش بین باشیم تا آخر سال هرسهم ۴۰ درصد مثبت بده تازه برمیگردیم به ۳ماه پیش یعنی در اصل کاری انجام نشده دوماهم اینجایعنی ۵ ماه پولمون ثابت مونده وبی ارزشتر شده حالا همین پولو میزاشتی تو بانک کم کمش ۱۵ درصد سود میداد راهه حیلو مکروو یاد گرفتن اینا

  • ناشناس

    منتظرررررررررررررررررررررررررر جهش شاخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخص
    باشید