کد مطلب: ۴۶۵۲۱۵

تاخیر دو ماهه در واریز پول سهام عدالت/ مهم‌ترین مانع واریز پول مردم چیست؟

تاخیر دو ماهه در واریز پول سهام عدالت/ مهم‌ترین مانع واریز پول مردم چیست؟

دقیقا  دو ماه تمام از زمان آزادسازی ۳۰ درصد سهام عدالت می‌گذرد و آنگونه که رئیس جمهور وعده داده دو هفته دیگر زمان آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت است. اما هنوز برخی از دارندگان سهام عدالت بعد از این همه وقت پولی دریافت نکرده‌اند. آنها دقیقا نمی‌دانند تا کی باید منتظر باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس وعده اولیه - واریز پول یک هفته بعد از واگذاری سهام عدالت - باید تا کنون پول همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شد مگر افرادی که در آخرین روزهای تیر سهام خود را واگذار کرده‌اند .

اما پیام‌های مردم نشان می‌دهد برخی نیمه خرداد سهام خود را واگذار کرده‌اند و هنوز هیچ پولی نگرفته‌اند . مردم می‌خواهند بدانند بعد از دو ماه انتظار، از کجا باید مشکل اصلی را پیگیری و برطرف کنند . بانک‌ها کار را به کارگزاری‌ها سپرده‌اند و کارگزاری‌ها هم می‌گویند مردم باید به بانک‌ها مراجعه کنند . افراد زیادی دو ماه است از بانک به کارگزاری و از کارگزاری به بانک می‌روند اما بی‌نتیجه .

این در حالی است که تنها دو هفته تا زمان آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت مانده است. اما پرونده این مرحله هنوز بسته نشده است.

واریزی صفر بعد از ۵۰ روز

پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد برخی از افراد بعد از ۴۰ تا ۵۰ روز هنوز پولی دریافت نکرده‌اند . مدیران بانک‌ها می‌گویند مشکل از اطلاعات کاربران است . اما مگر ممکن است افراد این همه وقت مشکل را حل نکنند و فقط انتقاد کنند؟

« توی بانک کشاورزی دو ماهه سفارش فروش دادم . میگن مانع‌هایی هست که باید برطرف بشه . چه مانعی خب؟ »

« ۵۵ روزه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واگذار کردم . حداقل یه پیامک بدید .»

« ۱۳ خرداد به بانک انصار فروختم . امروز ۵ مرداد یک ریال نریختن . حتی اجازه نمی‌دن کارگزار را تغییر بدیم .»

« بانک مسکن ۵۰ روز شد . مگه قرار نبود بعد یک هفته پول را واریز کنید؟ »‌

« من سهامم را ۱۳ خرداد به بانک ملت فروختم . هنوز واریزی نداشتم . آیا باید واسه فروش، کد بورسی داشته باشیم؟ »

« لطفا پیگیر بانک تجارت باشید . بیشتر از ۵۰ روزه یه ریالم واریز نشده .»

واریزهای خرد بعد از یک تا دو ماه

احتمالا پاسخ بانک‌ها به پیام‌های بالا این است که یا شماره شبای این افراد ایراد دارد یا شماره تماس . اما تعداد زیادی از انتقادات مربوط به افرادی است که از بانک پول گرفته‌اند اما بسیار کم . این واریز نشان می‌دهد اطلاعات این کاربران درست است و تعلل از طرف دیگر است. دلیل تاخیر و تعلل بانک‌ها چیست؟

« مایک خانواده چهار نفره‌ایم و سهاممون را به پست بانک فروختیم . کارگزاری بانک سپه بعد از دو ماه برا هر چهار نفرمون نفری ۳۳ هزار تومن ریخت .»

« بانک ملی بعد از ۴۰ روز ۱۲۸هزار تومن واریز کرده . خنده‌دار نیست؟ »

« بانک مسکن بعد از گذشت یک ماه و نیم طی ۴ مرحله ۴۰۰ هزار تومن واریز کرده .»

« بانک ملی بعد ۶۰ روز دعا و راز و نیاز ۵۰ هزار تومن ریخته .»

« بانک سپه بعد از۵۵ روز فقط یک میلیون ریخته .»

« کارگذاری کیان برای سهام یک میلیونی ۷۰۰ هزار تومن ریخته و تمام .»

« بانک قوامین هم نریخته . یه ۶ هزار تومن، یه ۵۰۰۰ هزار تومن و یه ۱۲ هزار تومن کل واریزی در این دو ماه بوده .»

« به بانک آینده ۲ ماه پیش درخواست فروش دادم دمش گرم خدایی ۲۰ روز پیش ۱۵ هزار تومن برام ریخت .»

بعد از ۵۰ روز ناظر ندارم

بخشی از انتقادات هم به نحوه عملکرد بد بانک‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره واگذاری و پیگیری سهام بر می‌گردد . تعدادی از مردم می‌گویند باید کارگزار ناظر انتخاب می‌کردند و نمی‌دانسته‌اند .

بانک‌ها می‌گویند پول بخش مهمی از دارندگان سهام عدالت پرداخت شده و تعداد بسیار کمی مانده است . چرا برای همین تعداد اندک اطلاع‌رسانی پیامکی نمی‌کنند که بدانند مشکل کجاست؟ یا شماره تماسی که مستقیما به مشکلات این تعداد کم رسیدگی کنند؟

« من ۵۰ روزه درخواست دادم . الان ۱۵۶۹ میگه کارگزار ناظر نداری . این یعنی درخواست فروش من هنوز ثبت نشده .»

« دو ماهه به کارگزاری بانک تجارت درخواست فروش دادیم . سامانه میگه اطلاعات به سجام فرستاده شده، زنگ می‌زنیم ۱۵۶۹میگه کارگزار ناظری نداری . مشکل چیه دقیقا؟ »

« ۱۹ تیر از طریق کارگزاری ایوا درخواست فروش دادم کد رهگیری هم دارم . اما به ۱۵۶۹ زنگ میزنم میگه کارگزار ناظر نداری . این چه وضعیه؟ »‌

« بانک ملی بعد از دو ماه میگه باید سجام ثبت نام کنید و احراز هویت بشید . کد بورسی گرفتم . حالا میگه فروش از طریق ایوا ثبت نشده از طریق یک کارگزاری دیگه ثبت فروش بزنید . من هزار بار به ۱۵۶۹ زنگ زدم چرا زودتر نگفتن؟ »

« هی می‌گن مشکل مشکل . چه مشکلی؟ چرا واسه واریز سودش پیچیدگی و مشکل نداشت؟ واسه وام یه تومنی کرونا دقیق پول را از حساب برمی‌دارند . حالا مشکل پیش اومد؟ »

کلیه اخبار مرتبط را در صفحه اختصاصی سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Mahdi

    سلام تو کارگزاری تجارت وقتی که گزینه ی استعلام وضعیت سفارشات رو میزنی نوشته در حال حاضر احراز هویت شما از سمت سامانه سهام عدالت با خطایی روبه رو شده یعنی چه قبلا اینطوری نبود در ضمن یک هفته پیش 1 میلیون واریز داشتم هر کی اینطوریه مثبت بزنه یا فقط مال من اینطوری شده
    تجارت نیوز تو رو خدا ثبت کن ممنون

  • ناشناس

    مریم
    امروز بانک تجارت یک میلیون و سیصد واسم واریز کرده. شماها عزیزان هم حسابتون رو چک کنید. البته بعد از سه ماه واریزی داشتم

  • ناشناس

    روحانی
    ملت شریف ایران کلیدم را گم کرده ام و پولهایتان در قاب صندوق جا مانده از یابنده تقاضا میکنم هر چه سریعتر کلیدم را بیاورد و مژدگانی بگیرد. تا بتوانم پول سهام عدالت مردم عزیزم را واریز کنم تا گرفتاریهایشان را شاید درمان کنند. ????

  • ناشناس

    دوماه سهامم گذاشتم فروش ولی پولی واریز نشده

  • Z.ch

    ۱۶شهریورثبت فروش زدم تاحالافقط ۱۰هزارتومن واریزشده دیگه بی خیالش شدیم.

  • ناشناس

    برج ۴ سهامم رو فروختم به بانک سپه الان برج ۹ هنوز واریز نشده

  • ناشناس

    سلام ب مسعولان پرکار خسته نباشید منم اللن تو.کار گزاری سعدی سه ماهه سهم 60درصدی رو فرختم زحمت کشیدن دویست هزاربار اول وبیستو دو هزار بار دوم ریختن بعدار چهارماه واقعن اینا خیلی زحمت میکشن خیلی

  • ناشناس

    سلام ببخشید من ۶۰درصدسهام را فروختم کمکم یک ملیون تومن بوده باید۱۷ ملیون میگرفتم اما از نصف بیشتر موند چرا اخه چراواریزنمیکنید

  • خبر گیر مشکلات خسته

    هرکی همون اول گرفت که گرفت وگرنه دیگه نمبینه هیچ وقت نان هم گرمش خوبه

  • خبر گیر مشکلات خسته

    تاکی