کد مطلب: ۶۱۶۷۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو / عهدشکنی خودروسازان در تحویل

تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو / عهدشکنی خودروسازان در تحویل

بعد از ایران خودرو سایپا، حالا مشتریان کرمان‌موتور می‌گویند این خودروساز هم در تحویل خودروهای ثبت‌نامی تاخیر داشته و ازشهریور تاکنون خودروهای ثبت‌نامی مردم را به‌ آنها تحویل نداده است. خدمات پس از فروش این شرکت هم می‌گوید زمان تحویل خودروها مشخص نیست. مشکل این خودروساز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کرمان‌موتور در دی ۹۹ طرح پیش‌فروش خودرو با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۰ برگزار کرد. اگرچه چهار ماه از زمان تحویل این خودرو گذشته اما مشتریانی که خودرو وانت تی ۸ را ثبت‌نام کرده بودند می‌گویند کرمان خودرو، ماشین‌های ثبت‌نامی را تحویل نداده است.

خریداران این خودروها می‌گویند کرمان خودرو چند برنامه فروش با تحویل ۶۰ روزه داشته، اما خودروهای ثبت‌نام شده را تحویل نمی‌دهد. همچنین هنگام پیگیری، جوابی از سوی کرمان‌موتور به مشتریان داده نشده است.

در پیگیری خبرنگار تجارت‌نیوز، خدمات پس از فروش کرمان‌موتور گفت: این شرکت نیز مانند سایر خودروسازی‌ها در تحویل دچار تاخیر شده و شرکت در آینده خودروهای ثبت‌نامی را تحویل مشتریان می‌دهد.

اما خودروهای کرمان موتور چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ این سوالی است که خدمات پس از فروش این شرکت پاسخی به آن نمی‌دهد!

به نظر می‌رسد این شرکت نیز مانند سایر خودروسازان با مشکلات مالی و کمبود قطعه مواجه شده است.

تاخیر در تحویل خودرو مرسوم است؟

اما موضوع تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان تنها به این خودروسازی محدود نمی‌شود. اکثر شرکت‌های خودروسازی هنگام تحویل خودروهای پیش‌فروش شده، تاخیر دارند. اما مشکل خریداران خودرو به تاخیر در تحویل محدود نمی‌شود.

گاهی برخی از این افراد بعد از مدتی انتظار، مجبورند خودروی دیگری را جا خودروی اولیه انتخاب کنند. مانند طرح پی‌فروش ساندور که بعد از تاخیر چند ماهه، نهایتا مشتریان مجبور شدند به جای ساندرو، کوییک تحویل بگیرند!

با پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز از شرکت ایران‌خودرو مشخص شد که علت جایگزینی خودروها کمبود یا نبود خودروی قرعه‌کشی شده در کارخانه است.

این چالش‌ها باعث می‌شود گاهی خودروسازی‌ها از موجودی محصولات خود به مشتری پیشنهاد دهند که جایگزین خودروی اصلی شود.

به گفته ایران‌خودرو اگرچه مابه‌التفاوت پرداختی بیشتر از قیمت مقرر شده است اما مشتری ضرر نمی‌کند. زیرا قیمت خودرو در بازار اختلاف قیمتی زیادی دارد.

اما شرکت سایپا اعلام کرد این جایگزینی خودرو در قراردادها ذکر نشده است اما خودروسازان نسبت به موجودی محصولات پیشنهاد جایگزین کردن خودرو را می‌دهند.

در ادامه یک کارشناس خودرو در مورد جایگزین خودروی خریداری شده توسط مشتری اعلام کرد که این اقدام خودروسازان غیر قانونی است.

مشکلات خودروسازان تنها به موعد تحویل و یا جایگزینی خودروها محدود نمی‌شود. برای مثال شرکت صنعت خودرو آذربایجان در سال ۹۷ طرح پیش‌فروشی برگزار کرد. اما مشتریان به مدت چهار سال است که به دنبال خودروی پیش‌فروش شده یا پول پرداختی خود هستند. با گذشت چهارسال مالباختگان نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

اینها تنها مثالی در مورد عهدشکنی‌های خودروسازان است که در مقابل مشتری‌های خود صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد نظارت جدی نیز بر این نوع عملکرد خودروسازان صورت نمی‌گیرد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    کارت ماشین و سند اومده ولی با شرکت تماس میگیریم میگن مجوز حمل نداره آخه وقتی عرضه‌نداری بیجا میکنی این همه ثبت نام میکنی
    مببغ ۲۰۰ تومن اولیه رو گرفتن چک اول هم پاس شده بمبلغ ۵۰ تومن ولی خبری از ماشین‌ نیست

    • ناشناس

      سلام جلوی چک رو ببند

    • ناشناس

      جلوی چک رو ببند

    • ناشناس

      جلوی چک را ببند

  • ناشناس

    من از شما خواهش میکنم تحویل خودرو ها رو هرچه سریعتر انجام بدید 😭😭😭 چون ما واقعا مشکل داریم و نیاز مبرم البته اگر با دقت بیشتری برای ثبت نام اقدام میکردیم هیچوقت به این نحوه ثبت نام راضی نبودیم ولی خواهشا زودتر تحویل بدهید 😭😭😭😭

  • F

    جناب آقای پور کاظمی لطفا هرچه زودتر زمان تحویل خودرو افدام نمایید از شما خواهش میکنم 😭😭😭😭😭😭😭

    • ناشناس

      چرا خواهش میکنی وظیفشونه

    • ناشناس

      خواهش کن با گریه شاید دلش سوخت
      اینا این چیزا حالیش نیست .

    • ناشناس

      منم جک ثبت نام کردند قرارداد 90روز کاریه … یعنی چند روز با تاخیر تحویل میدن؟

  • ناشناس

    باسلام آیا تو این جمع کسی تونسته سود تاخیر خودرو را از شرکت کرمان موتور بگیره اگه گرفته نحوه شکایت و پیگیری توضیح دهید با تشکر

  • شعور

    کرمان موتور واقعا به قراردادی که با مصرف کننده میبنده پایبند نیست و سازمان حمایت و وزارت صمت هم حکم مترسک رو دارن بالاخره همیشه اینجور نمیمونه
    الان ۳ ماه ثبت نام کردم تو مرحله تکمیل وجه گیر کرده

    • ناشناس

      سلام بالاخره خودرو رو تحویل گرفتید؟چند روز تاخیر؟

  • مهدی

    من از تاریخ ۱۹ شهریور ثبت نام کردم برای j7 قراردادم ۴۵ روزه بوده الان ۴ماه نیم است که ماشین را تحویل ندادن هر وقت تماس میگیرم می‌گویند در حال حمل است معلوم نیست چرا وقتی ظرفیت ندارید اسم نویسی می‌کنید واز مردم پول میگیرید

  • ناشناس

    چرا خواهش میکنی؟ لااقل بقیه رو زیر سوال نبر.کرمان موتور وظیفشه تحویل بده. عذرخواهی هم باید بکنه.تاخیری هم باید تقدیم کنه.وظیفشه

  • ناشناس

    بد قولترین شرکت در تحویل ماشین همین کرمان موتور هستش هم دیر تحویل میدن هم سود تاخیر نمیدن
    عین خیالشونم نیست
    هیچ جایی ام جواب نمیدن و متاسفانه وزارت سمت اندازه یک هویج تو میوه فروشی قدرت و اعتبار نداره.خود من الان نزدیک به ۲ سال نتونستم سود تاخیر ۴ ماه ماشینم رو بگیرم.ازونور قیمت ماشین فضایی شده از طرف دیگه ام اینا اینطوری مردم رو اذیت میکنن

  • ناشناس

    باسلام۲۲ شهریور ثبت نام کردم هنور از ماشین خبری نیست هروقت زنگ میزنم میگن درحال است گفته بودن ۹۰روزکاری الان شده ۹ماه

  • ناشناس

    آی مردم خودرو ثبت نام نکنید – پدرتون رو در میارن تا بخوان ماشین بدن-