کد مطلب: ۵۳۱۶۷۴

تاریخچه انگشتر و معنای استفاده در هر انگشت

تاریخچه انگشتر و معنای استفاده در هر انگشت

در گذشته مُهرها نشانه‌ای از قدرت افراد بوده و کسانی که مُهرهای بزرگ داشتند از قدرت بیشتری برخوردار بودند. به همین دلیل احتمال داده می‌شود انگشتر در مصر باستان از مُهرها الهام گرفته باشد.

در گذشته مُهرها نشانه‌ای از قدرت افراد بوده و کسانی که مُهرهای بزرگ داشتند از قدرت بیشتری برخوردار بودند. به همین دلیل احتمال داده می‌شود انگشتر در مصر باستان از مُهرها الهام گرفته باشد. اشراف و کسانی که در صدر قدرت بودند، انگشترهای خود را به جانشین‌های خود برای دادن اختیارات می‌سپردند. ثروتمندان انگشترهایی از جنس طلا و فقیران از جنس نقره داشتند.

جایگاه انگشتر در روم، استفاده انگشتر به عنوان حلقه ازدواج

در روم و یونان باستان دقت زیادی به ظرافت و جزئیات ساخت یک انگشتر می‌شد.

تا قبل از میلاد مسیح جنس انگشتر رومی‌ها از آهن بود و برده‌ها نمی‌توانستند انگشتری داشته باشند. این رومی‌ها بودند که در زمان ازدواج حلقه‌ای را به عنوان نشان ثروتمندی و دارا بودن داماد، به عروس هدیه می‌دادند و از اینجا بود که انگشتر حلقه وارد رسومات ازدواج شد.

در زمان قدیم از مفرغ و مس برای ساخت انگشتر استفاده می‌شده بعدها طلا وارد صنعت انگشترسازی شد و سطح مس را با طلا می‌پوشاندند، اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه با کمک دستگاه‌های پیشرفته و کامپیوتری، شما می‌توانید طرح دلخواه خود را سفارش دهید تا با بهترین کیفیت ساخته شود.

IMG 20210421 131556 691

قدیمی‌ترین انگشتر دنیا

در کشور چک و در حدود ۲۱۰۰۰ سال پیش انگشتری از جنس استخوان ماموت وجود دارد که عنوان قدیمی‌ترین انگشتر دنیا را به خود گرفته است.

در ایران قدیمی‌ترین انگشتر متعلق به ۵۵۰۰ سال پیش است که فیروزه بوده و در استان خراسان کشف شده است.

انگشتر در اسلام

افراد با تقوا انگشتر را در دست راست می‌اندازند و همچنین از انگشترها برای مهر کردن نامه‌ها استفاده می‌شده است.

انواع مدل‌های انگشتر

انگشتر نمادین

از انگشترهای نمادین بیشتر کسانی استفاده می‌کنند که عضو گروه خاصی هستند یا فعالیت ویژه‌ای می‌کنند، به این دلیل که حس اتحاد به آنها می‌دهد. مثلا افراد در دانشگاه‌ها یا مدارس، اعضای کلوپ‌های خاص یا ورزشکاران عضو در باشگاه و… انگشترهای مثل هم برای ساخت سفارش می‌دهند.

انگشتر ازدواج

مرسوم‌ترین انگشتر به خصوص در آقایان انگشتر ازدواج است که معنی وفاداری و تعهد را می‌دهد، تا زوجین تا پایان تعهد ازدواج خود از آن استفاده کنند.

انگشتر جواهری

یکی از پرطرفدارترین انواع انگشتر، جواهری آن است که در آن از الماس، برلیان و سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود. این انگشترها معمولا بسیار پر زرق و برق است.

انگشتر مُهر

همان طور که اشاره شد خاستگاه انگشترها از مُهرها هست. در گذشته نیز افراد از انگشترهایی با طرح و نقش خاص خود برای مُهر کردن نامه‌های مهم استفاده می‌کردند.

IMG 20210421 131600 949

انگشتر اسلحه

در زمان گذشته به خصوص در جنگ‌ها از نوعی انگشتر استفاده می شده که تیز بوده و امکان زخمی کردن طرف مقابل را داشته. و گاها مدلی نیز بوده است که توانایی شلیک داشته و اغلب اوقات سر و گلوله آن را به سم آغشته می‌کردند.

انگشتر مذهبی

افرادی که گرایش‌های مذهبی خاصی دارند از انگشترهایی با نوشته‌ها یا سنگ‌های مقدس استفاده می‌کنند.

انگشتر کمان گیران

همان طور که از نامش پیداست برای کمانداران و برای نگه داشتن زه از آن استفاده می‌کردند.

انگشتر طلسم

بعضی افراد که اعتقادات خاصی به دعا و طلسم دارند از این انگشترها برای افزایش انرژی‌های مثبت و کاهش انرژی‌های منفی استفاده می‌کنند.

انگشتر پادشاه

اصولا افراد بلند مرتبه به خصوص پادشاهان از یک انگشتر نمادین استفاده می‌کردند، که بعد از آنها جانشین انگشتر را به ارث می‌برد. معروف‌ترین انگشتر در بین پادشاهان انگشتر حضرت سلیمان است.

انگشتر الکترونیکی

در حال حاضر و با پیشرفت علم همان‌طور که تجهیزات و وسایل الکترونیکی پا به زندگی انسان گذاشته، انگشترها نیز مدرن شده‌اند. از این انگشترها برای کارهای بانکی به خصوص استفاده می‌شود.

انگشتر در انگشت‌های مختلف چه معنایی دارد؟

انگشت چهارم یا حلقه

در کشور آمریکا به خصوص آمریکای شمالی و جنوبی انگشتر در انگشت چهارم دست راست، نشانه نامزدی و در انگشت چهارم دست چپ نشانه ازدواج بوده است. مردان برای حلقه ازدواج معمولا از انگشترهای ساده و بدون نگین استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که چون دست چپ به قلب نزدیک‌تر است پس باید از حلقه ازدواج در انگشت دست چپ استفاده کرد.

انگشتر در انگشت وسط

به این دلیل که انگشت وسط بلندترین انگشت دست ماست، در گذشته افراد به خاطر حس مردانه و مورد توجه بودن از این انگشت برای استفاده از انگشتر بسیار استفاده می‌کردند. در حال حاضر انگشتر در این انگشت خیلی مرسوم نیست، شاید به این دلیل که در کنار آن در انگشت چهارم ما از حلقه استفاده می‌کنیم و دو انگشتر کنار هم آزار دهنده خواهد بود و بهتر است از انگشترهای ساده‌تر و ظریف در این انگشت استفاده شود.

برای خرید و سفارش انگشتر طلا مردانه به گالری طلا گلدر کالا مراجعه کنید.

انگشت اشاره

نام دیگر انگشت اشاره ژوپیتر است. ژوپیتر نام خدای روم باستان بوده که خصوصیاتی مثل اعتماد به نفس، مدیریت و رهبری را دارا بوده است. اعتقاد بر این است انگشتر در این انگشت حس قدرت و ارتباط با دیگران را افزایش می‌دهد.

انگشت شست

انگشت شست را انگشت ثروت و قدرت می‌دانند اما در گذشته در کشورهای قاره آمریکا استفاده از انگشتر در آن خیلی مرسوم نبوده است.

مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند از چند انگشتر استفاده کنند به دلیل فاصله‌ای که انگشت شست با دیگر انگشت‌ها دارد بهترین گزینه خواهد بود.

فرق حلقه با انگشتر چیست؟

حلقه‌ها بسیار ظریف هستند و اگر بخواهیم در آن‌ها از نگین استفاده کنیم نگین‌ها باید ریز و کوچک باشد. پس انگشترهایی که شامل نگین‌های بزرگ است مناسب حلقه نیست. دلیل ظریف بودن حلقه این است که شما باید همواره در روزمره بتوانید از آن استفاده کنید.

فروشگاه گلدر کالا

اسپانسر و گردآورنده‌ی این مقاله گالری طلا گلدر کالا است که با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه‌ی طراحی و ساخت طلا و جواهرات فعالیت می‌کند. این مجموعه طرح‌های بسیار متنوعی از زیورآلات را در فروشگاه اینترنتی به آدرس Golderkala.com عرضه کرده است. برای خرید انگشتر جدید و یا سفارش با طرح دلخواه خود می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

چگونه اعتماد کنیم ؟

گالری طلا گلدرکالا اولین سایت دارای مجوز سامانه آنلاین معاملات طلا و دارای نماد اعتماد الکترونیک است. این مجموعه تمامی سفارشات را در سراسر کشور با فاکتور رسمی، بیمه و ۷ روز ضمانت بازگشت کالا (در صورت داشتن عیوب فیزیکی) ارسال می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.