خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۴۳۷۴

در سال گذشته صورت گرفت:

تامین اعتبار ۲۸ طرح صنعت آب توسط بخش خصوصی

تامین اعتبار 28 طرح صنعت آب توسط بخش خصوصی

علیرضا دائمی گفت: مهمترین موفقیت صنعت آب و فاضلاب در سال گذشته، تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای 28 طرح از طریق بخش خصوصی بود. که در قالب آن، بخش خصوصی پروژه را احداث و محصول نهایی تولید می‌کند که به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: طرح جامع آب در مدت پنج سال به وسیله ۶ گروه مهندسین مشاور و نیز هسته‌ای قوی از موسسه تحقیقات آب انجام شد که نتیجه آن ۸۰۰ جلد گزارش است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با بیان این مطلب، افزود: این طرح 24 سرفصل مانند آب کشاورزی، آب صنعت، مسائل اجتماعی آب و غیره را در بر می‌گیرد.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب سخن می گفت، ادامه داد: این طرح جامع به مثابه یک سند، به طور دائم به روز می‌شود چراکه منابع و مصارف ما متغیر هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی خیلی قوی در بخش آب کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: سند راهبردی آب را نیز داریم که سال 1383 به تصویب دولت رسید.

دائمی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به وضعیت صنعت آب و فاضلاب کشور زد و گفت: مهمترین موفقیت صنعت آب و فاضلاب در سال گذشته، تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای 28 طرح از طریق بخش خصوصی بود.

وی افزود: این اقدام شروع یک برنامه درازمدت است که در قالب آن، بخش خصوصی پروژه را احداث و محصول نهایی را تولید می‌کند که به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در همین مقطع دو اتفاق مهم دیگر نیز رخ داد، اظهار کرد: اتفاق اول، احداث یک خط انتقال بزرگ توسط بخش خصوصی بود که آب را به مناطقی چون شهریار و مناطق پایین دست منتقل می‌کند؛ طرح دیگر نیز که ابتدای سال جاری آغاز شد، انتقال آب سد طالقان بود که در قالب قرارداد BOT صورت گرفت.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب صبح دیروز (دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست و هفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.