کد مطلب: ۵۶۶۷۲۱

چگونه امنیت ارزهای دیجیتال خود را تامین کنیم

چگونه امنیت ارزهای دیجیتال خود را تامین کنیم

یکی از روش‌های تامین امنیت ارز دیجیتال استفاده از کیف پول‌های امن است. در واقع زمانی که ارزهای دیجیتالی خود را خریدید، باید در قدم اول آن‌ها را درون والت‌هایی قرار دهید که امنیت بالایی دارند.

*تجارت‌نیوز این تحلیل را تایید یا رد نمی‌کند و انتشار این رپورتاژ به معنای توصیه برای خرید یا فروش نیست*

امروزه بسیاری از مردم به بازارهای مالی ارزهای دیجیتال علاقه زیادی پیدا کرده‌اند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. این بازارها از رونق بسیار بالایی برخوردار هستند و افراد زیادی با ورود به آن‌ها سودهای کلانی را توانسته‌اند از آن خود ‌کنند.

با اینکه این بازارها بسیار مورد توجه مردم هستند، اما مشکلاتی را نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان با احتمال از دست دادن سرمایه و خطرات امنیتی بازارهای ارز دیجیتال اشاره کرد.

در دنیای ارز دیجیتال، هر فردی مسئول دارایی‌های خودش است و در واقع بانک شخصی خود به حساب می‌آید. دلیل این امر، دیجیتالی بودن بازار است و امکان حضور فیزیکی افراد در آن وجود ندارد.

در نتیجه این سرمایه‌ها ممکن است توسط افراد یا سایت‌های کلاهبرداری، هک شوند. بسیاری از افراد هستند که برای افزایش امنیت ارزهای دیجیتال دوره آموزش ارز دیجیتال امید فدوی یا دوره جامع ارزهای دیجیتال را تهیه می‌کنند تا سرمایه‌شان را به باد ندهند.

با این حال، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب درباره تامین امنیت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه امنیت ارز دیجیتالی خود را تامین کنیم؟

به دلیل مجازی بودن فضای کار و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتالی، ریسک ورود به این بازارها بسیار بالا است، زیرا سایت‌های کلاهبرداری و هکرها هر لحظه امکان دارد سرمایه شما را از چنگ‌تان بیرون بیاورند.

علاوه بر این بازار ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری نوین است و افراد اطلاعات کافی از آن و نحوه عملکرد این بازارها ندارند. از طرفی مراجع قانونی برای برخورد با هکرها و متخلفان نیز نیست. با روش‌های زیر می‌توانید امنیت ارزهای خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

والت امن

یکی از روش‌های تامین امنیت ارز دیجیتال استفاده از کیف پول‌های امن است. در واقع زمانی که ارزهای دیجیتالی خود را خریدید، باید در قدم اول آن‌ها را درون والت‌هایی قرار دهید که امنیت بالایی دارند.

حال شاید با خود بگویید کدام کیف پول امن است؟ کیف پولی امن و جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید که ویژگی‌های زیر را شامل شود.

  • به کمک آن بتوان از کلید خصوصی پشتیبان‌گیری کرد.
  • ورود دو مرحله‌ای
  • رابط کاربری راحت
  • پین کد
  • تیم توسعه دهنده و سازنده آن فعال و معتبر باشند.
  • قابلیت نصب روی تمام دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف را داشته باشد.

به‌طور معمول کیف پول‌هایی که در سایت‌های رسمی ارز دیجیتال معرفی شده‌اند، از امن‌ترین والت‌ها به شمار می‌روند.

البته لازم است تا اطلاعات کافی از سازندگان و تیم توسعه دهنده این ارزها نیز اطلاع داشته باشید، زیرا در بعضی مواقع دیده شده است که هکرها برای دزدین سرمایه دیگر افراد اقدام به ساخت انواع کیف پول‌های ارز دیجیتالی می‌کنند.

انواع والت ارز دیجیتال

کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. از امن‌ترین این والت‌ها می‌توان به کیف پول‌ها آفلاین اشاره کرد. این والت‌ها بالاترین سطح امنیت را در بین سایر کیف پول‌ها دارند.

با استفاده از والت آفلاین می‌توانید ارزهای خود را در مکانی حفظ کنید که به شبکه متصل نیست. برای افزایش این امنیت نیز می‌توانید از رمزهای خود پشتیبان بگیرید و برای کیف پول رمزگذاری خوبی انجام دهید.

کیف پول سخت افزاری از دیگر والت‌های امن است که امکان استفاده آسان برای کاربر را نیز فراهم می‌کند. هیچ برنامه‌ای قادر نخواهد بود روی این والت‌ها نصب شود، به همین دلیل این کیف پول‌ها در برابر سارقان آنلاین و آسیب پذیری موبایل و کامپیوتر امن خواهند بود.

کیف پول سخت افزاری به شما اجازه گرفتن نسخه پشتیبان می‌دهد تا در زمانی که دستگاه‌تان را از دست دادید، بتوانید پول‌های خود را بازیابی کنید.

امنیت موبایل و کامپیوتر خود را افزایش دهید

یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشت، امن کردن موبایل و کامپیوتر است. زیرا در صورتی که بخواهید از یک والت بهره ببرید باید آن را روی سسیتم یا موبایل‌تان نصب کنید.

ابتدا باید بدانید که استفاده از سیستم‌های متفرقه از جمله سیستم‌های موجود در دانشگاه یا کافی نت برای متصل شدن به کیف پول کار بسیار اشتباهی است.

قبل از اتصال به والت باید امنیت کامپیوتر و موبایل را تامین کنید، از نصب برنامه‌های غیر رسمی بپرهیزید و فایل‌های کرک شده را نیز نصب نکنید.

IMG 20210727 115230

تهیه پشتیبان از ارزهای دیجیتال

در بسیاری از موارد افرادی دیده شده‌اند که رمزهای خصوصی و عمومی ارزهای دیجیتال خود را فراموش می‌کنند. در این مواقع بهترین راه حل برای پیشگیری از این مشکلات تهیه یک پشتیبان از نسخه آفلاین است.

علاوه بر این از پسوردها و پین‌ها نیز بک آپ بگیرید تا در صورت فراموش کردن، از این پشتیبان استفاده کنید. برای ایجاد امنیت بیشتر نیز می‌توان کلید خصوصی را به دو بخش تقسیم کرد و هر یک از آن‌ها را در بخش‌های جداگانه‌ای قرار داد که فقط دارنده حساب از آن‌ها مطلع است.

اهراز هویت دو مرحله‌ای

U2F نوعی دستگاه است که با اتصال آن به کامپیوتر کدی خاص وابسته به زمان و دامنه‌ای مخصوص تولید می‌کند. رمز ارائه شده توسط این دستگاه هر ۳۰ ثانیه یک بار تغییر خواهد کرد. در نتیجه از به وجود آمدن فرصت‌های احتمالی برای هکرها جلوگیری می‌کند.

با این که اهراز هویت دو مرحله‌ای روشی نسبتا امن به شمار می‌رود، اما هکرهایی وجود دارند که می‌توانند این روش را نیز دور بزنند.

از جمله دستگاه‌های U2F می‌توان یوبیکی را نام برد. این وسیله مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

این دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی هستند. به همین خاطر نمی‌توان کدهای داخل آن را دزدید.

محیط کاربری آن‌ها بسیار ساده است. کاربران به‌راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

به یک دامنه خاص تعلق دارند. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که به‌طور ناخواسته با سایت‌های فیشینگ برخورد کردید.

جلوگیری از هک شدن اطلاعات رمز ارزها

به این دلیل که فضای ارزهای دیجیتال آنلاین است و هیچ مکان فیزیکی برای آن وجود ندارد، در نتیجه ارزهای دیجیتال همواره در معرض خطر هک شدن از جانب هکرها، تروجان‌ها، فایل‌های تخریب کننده، بد افزارها و مشکلات مشابه قرار می‌گیرند.

برای جلوگیری از هک شدن و ربوده شدن اطلاعات ارزهای خود توجه به چند نکته ضروری است.

  • رمزها و کلید خصوصی خود را در مکانی امن و دور از دسترس دیگران قرار دهید.
  • از رمزهای ساده برای کیف پول‌های خود استفاده نکنید.
  • به هر کیف پول و سایتی اعتماد نکنید. سایت‌های فیشینگ ممکن است خود را به جای سایت‌های اصلی جا بزنند.
  • روی لینک‌های ناشناس موجود در ایمیل کلیک نکنید.
  • روی سیستم شخص خود از ضد بدافزارها وآنتی ویروس‌های آپدیت شده استفاده کنید.

نگهداری از ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها

به نگهداری از ارزهای دیجیتال در صرافی روش حضانتی می‌گویند. در این روش افراد تمام دارایی و سرمایه خود را به دست صرافی‌ها می‌سپارند و به همین دلیل موارد امنیتی نیز به عهده صرافی خواهد بود.

در این روش افراد در معرض هک شدن قرار می‌گیرند، اما با ذخیره سکه‌های خود در صرافی می‌توانند معاملات بهتری انجام دهند.

نگهداری از ارزها در صرافی برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد دارند معاملات کوتاه‌مدت و ترید انجام دهند.

با این حال افرادی که می‌خواهند به‌صورت تخصصی درباره ارزهای دیجیتال و امنیت آن‌ها آموزش ببینند، می‌توانند از دوره آموزش ارز دیجیتال امید فدوی یا دوره جامع ارزهای دیجیتال نهایت استفاده را ببرند. او یکی از فعلان حوزه ارز دیجیتال است که می‌تواند در این راه کمک زیادی به افراد تازه کار کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ف کیوانی

    رمز ارز نوپا با مدیریت قوی و مصمم همچنین هولدر های قوی و خواستار قیمت سه یا چهار رقمی شروع بکار کرده اند و در صرافی کوینز بیت دو روز گذشته با قیمت یک دلار استارت خورد. برای اطلاعات بیشتر از ایمیل مربوطه استفاده و سوالها خود رو بپرسید.