کد مطلب: ۶۶۹۴۷۰

خبر مهم درباره تامین کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱

خبر مهم درباره تامین کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱

حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر نیز از ابتدای سال جاری از خارج، خریداری، وارد و ذخیره شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر نیز از ابتدای سال جاری از خارج، خریداری، وارد و ذخیره شده و به این ترتیب نیاز مصرفی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شده است.

اقتصادنیوز به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، این شرکت اعلام کرد: با تامین به‌موقع کالاهای اساسی از محل منابع داخلی و خارجی، میزان خرید گندم، برنج، روغن و شکر به حد مطلوبی رسیده و تا پایان سال، پاسخگوی نیاز مصرفی کشور خواهد بود.

با تداوم اجرای برنامه‌های تامین، علاوه بر خرید گسترده و تضمینی گندم و دانه‌های روغنی به‌صورت گسترده و ذخیره‌سازی این محصولات، حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر نیز از ابتدای سال جاری از خارج، خریداری، وارد و ذخیره شده و به این ترتیب، نیاز مصرفی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شده است.

بر اساس این گزارش، برای تداوم زنجیره تامین کالاهای اساسی، خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در داخل همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه واردات کالاهای ضروری نیز از طریق مبادی ورودی و بنادر جنوبی و شمالی به کشور در جریان است.

این گزارش می‌افزاید، امسال همچنین برای تأمین نیاز مصرفی مردم و تنظیم بازار، بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کالاهای اساسی در اقصی‌نقاط کشور توزیع شده که در این میان، بیش از دو میلیون تن گندم برای مصارف واحدهای صنف و صنعت و نانوایی‌ها به این واحدها اختصاص یافته است.

گفتنی است، از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد، ۱۸۰ هزار تن شکر سفید و خام، ۱۴۵ هزار تن انواع برنج خارجی و ۸۷ هزار تن انواع روغن خام در ۳۱ استان کشور توزیع شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه فایده گرانی کالاها مردم را به خاک سیاه نشونده برای اختلاسگران خیلی خوبه از جیب مردم دزدی می کنن