کد مطلب: ۲۴۱۱۷۴

تامین کالاهای اساسی و دارو با ارز ۳۸۰۰ تومانی

تامین کالاهای اساسی و دارو با ارز 3800 تومانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ارز ۳۸۰۰ تومانی برای ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای اساسی طی دیروز و امروز خبر داد.

علی‌اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای سیاست ارزی جدید دولت در یکسان‌سازی و تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز، اظهار داشت: دولت برای تامین کالاهای اساسی و دارو که پیش از این از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کردند، به ازای هر دلار ۴۰۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه عملیاتی شدن اختصاص یارانه ارزی به کالاهای اساسی نیازمند تطبیق مقررات و مصوبات جدید بوده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مراحل طی شده و با ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی اختصاص یارانه ارزی از دیروز عملیاتی شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عدم ترخیص ۲۰ روزه (از تاریخ ۲۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) کالاهای اساسی مشکلاتی را در بازار نهاده‌های دامی ایجاد کرده بود، تصریح کرد: دیروز و امروز برای ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای اساسی دلار ۳۸۰۰ تومانی اختصاص یافته و کمبود موجودی بازار در حال برطرف شدن است.

وی درباره اقلام عمده کالاهای اساسی ترخیص شده، گفت: در مدت یاد شده ۷۰۰ هزارتن ذرت، ۴۰۰ هزارتن دانه سویا، ۳۰ هزارتن کنجاله سویا و همچنین مقادیری دانه کلزا و گوشت گوسفندی تاکنون از مبادی ورودی ترخیص شده است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.