کد مطلب: ۳۳۰۳۸۱

فتحی‌پور مطرح کرد:

بدهکاران بزرگ بانکی سریع‌تر بدهی خود را تسویه کنند

بدهکاران بزرگ بانکی سریع‌تر بدهی خود را تسویه کنند

فتحی‌پور از تسهیلات گیرندگان میلیاردی که بازپرداخت تسهیلاتشان معوق شده خواست تا پیش از ورود دستگاه‌های نظارتی با بانک‌ها همکاری و بدهی خود را پرداخت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارسلان فتحی پور با بیان اینکه مطالبات معوق مسیر تولید را ناهموار می کند، گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های نظارتی در پایان شهریور سال گذشته از مجموع ۷۸۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانکها مبلغ ۱۳۶۰ هزار میلیارد ریال آن تبدیل به مطالبات غیرجاری شده است که ۸۴ درصد آن مربوط به وام‌های کلان است.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با اشاره به اینکه افزایش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ارایه شده یکی از مهم ترین معضلات شبکه بانکی کشور است، گفت: تجربه نشان داده که وصول نشدن مطالبات بانکها علاوه بر اتلاف وقت و منابع بانک صدمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی معتقد است وصول به موقع مطالبات باعث افزایش تولید ناخالص ملی و درآمدهای کشور خواهد شد چرا که با وصول به موقع، منابع به سمت تولیدات پربازده سوق داده خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی مطالبات معوق را یکی از دغدغه هاو مشکلات مدیران بانکی و اقتصاد کشور دانست و گفت: پرداخت نکردن مطالبات بانک‌ها از سوی دانه درشت ها خیانت به تولید کشور و تیر خلاصی به اقتصاد کشور است.

فتحی پور با اشاره به اینکه عرصه بر کارآفرینان و صنعتگران تنگ شده است از مسولین نظارتی خواست تا به صورت جدی به موضوع مطالبات معوق و وام‌های میلیاردی بپردازند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم مجلس افزود: با وصول مطالبات معوق بانکها قدرت تسهیلات دهی افزایش یافته و صورت‌های مالی آنها بهبود می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.