کد مطلب: ۱۶۲۳۶۰

تاکید وزیر اقتصاد بر ضرورت اصلاح نظام بانکی

تاکید وزیر اقتصاد بر ضرورت اصلاح نظام بانکی

مسعود کرباسیان اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی نخستین چیزی است که رئیس‌جمهوری از من خواسته با جدیت دنبال کنم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم حفظ و تقویت هر چه بیشتر اعتبار سیستم بانکی کشور و ضرورت اصلاح ساختاری نظام بانکی تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان در آیین تکریم و معارفه معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارت‌خانه اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی نخستین چیزی است که رئیس‌جمهوری از من خواسته با جدیت دنبال کنم.

وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که اصلاح نظام بانکی فقط دادن لایحه به مجلس شورای اسلامی نیست.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نظارت بر عملکرد بانک‌های دولتی یا آن‌جاهایی که دولت سهام‌دار است، وظیفه هم‌زمان معاونت امور بانک و بیمه و بانک مرکزی است و وزیر اقتصاد به نوبه خود باید جواب‌گوی آن باشد.

کرباسیان با اشاره به سهم پایین بیمه‌های دولتی نیز گفت: پیشنهاد دادیم بجز بیمه ایران، بقیه بیمه‌ها را به مردم دهیم زیرا به بنگاه‌داری دولت جز در مواقعی که الزام قانونی است اعتقاد ندارم.

کرباسیان افزود: فعالیت شرکت‌های بیمه ایرانی باید به خارج از مرزها گسترش یابند و دامنه فعالیت آنها وسیع‌تر شود.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از اولویت‌های ابلاغی رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد، مبارزه با پول‌شویی است، اظهار داشت: حوزه‌های مبارزه با پول‌شویی متنوع و گسترده است که از جمله مهم‌ترین آنها شامل سیستم بانکی، مالیاتی و گمرک می‌شود.

وزیر اقتصاد بر اراده جدی دولت دوازدهم برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت ابزار سیستم گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) در مبادلات مالی تاکید کرد.

کرباسیان با قدردانی از فعالیت حسین قضاوی، معاون سابق امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی، از وی به عنوان فردی علمی و باتجربه یاد کرد.

هفته گذشته با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی عبدالرحمان ندیمی بوشهری به عنوان معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارت‌خانه منصوب شد.

در کارنامه ندیمی بوشهری مدیریت نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی، مدیرعاملی و ریاست هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن، مشاورت عالی رییس کل بانک مرکزی، ریاست هیات عالی نظارت بر سازمان حساب‌رسی، مشاورت وزیر نفت، عضویت در هیات‌مدیره و قائم مقامی مدیرعامل منطقه آزاد کیش، استانداری بوشهر، معاونت وزیر دفاع و عضویت در شورای عالی صنایع ملی ایران دیده می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.