کد مطلب: ۸۰۳۰۷۳

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تبادلات تجاری با عربستان

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تبادلات تجاری با عربستان

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی عربستان آمادگی کامل بخش خصوصی برای تبادلات تجاری و اقتصادی را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامحسین شافعی، با ارسال نامه‌ای رسمی خطاب به حسن بن معجب الحویزی رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان سعودی با ابراز خرسندی نسبت به توافق دو کشور برای آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های دو جانبه، بر احیای سریع روابط تجاری و اقتصادی و همچنین گسترش و تعمیق روابط دیرین میان تجار و تولید کنندگان بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تأکید کرده است.

در این نامه، برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی مشترک در تسریع شکوفایی روابط اقتصادی دو جانبه، موثر ارزیابی شده است.

چشم‌انداز دولت عربستان برای سال ۲۰۳۰ میلادی حاکی از این است که این کشور اجرای اصلاحات را در دستور کار دارد و سعی می‌کند سرمایه‌گذاری خارجی را در بخش‌های مختلفی همچون، زیرساخت‌ها، گردشگری، سرگرمی‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر جذب کند.

عربستان در سال ۲۰۲۱ تقریبا از همه کشور‌های دنیا به غیر از ایران و یکی دو کشور دیگر، واردات داشته است و حالا با توجه به از سرگیری روابط سیاسی دو کشور، احتمال دارد راه برای بخش خصوصی و تجارت دو کشور هم فراهم شود. چرا که بیشترین واردات عربستان شامل مواد معدنی، دارو و پزشکی، فلزات، مواد پلاستیکی، غلات، محصولات فلزی، مبلمان و محصولات دکوراسیون، مس و محصولات مرتبط، محصولات شیمیایی و محصولات لبنی بوده است.

با توجه به محصولات مورد نیاز عربستان به نظر می‌رسد تجار ایرانی با از سرگیری روابط سیاسی، بتوانند روابط تجاری را هم با این کشور آغاز و از فرصت بازار این کشور استفاده کنند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.