کد مطلب: ۷۸۰۸۹۹

کنعانی: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

کنعانی: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما آماده انجام تبادل زندانیان با آمریکا هستیم و مشکل فنی طرف آمریکایی در این زمینه به خود آنها ارتباط دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران در این زمینه ادامه داد: در صورتی که طرف آمریکایی نسبت به این موضوع برخورد واقع‌بینی داشته باشد موضوع تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی قابل انجام است.

وی در همین ارتباط گفت: در ماه مارس سال گذشته میلادی توافق مکتوبی بین طرفین در این زمینه صورت گرفته و از سوی نماینده رسمی آمریکا نیز این توافق امضا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد توافق اخیر ایران و عربستان در پکن تاکید کرد: وزارت امور خارجه دو کشور ایران و عربستان در حال فراهم کردن مقدمات تماس و دیدارهای دو وزیر امور خارجه تهران و ریاض هستند و امیدواریم که با توجه به برنامه ریزی ها و حسن نیتی که وجود دارد در آینده بسیار نزدیک این موضوع محقق شود .
وی با بیان این که برنامه ریزی ها در این زمینه در کانال‌های دیپلماتیک در حال انجام است و توافقات صورت گرفته در این زمینه در زمان مقتضی اعلام خواهد شد در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا دیدار وزرای خارجه دو کشور در کشور ثالثی خواهد بود یا در تهران و ریاض گفت: در مورد این موضوعات توافق صورت گرفته است و در زمان مقتضی اعلام خواهد شد و مانعی برای دیدار و گفتگوی مستقیم وزرای خارجه دو کشور در دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توافق اخیر ایران و عربستان بازتاب بسیار مثبتی در زمینه‌های مختلف داشته و شاهد استقبال گسترده از این توافق از سوی کشورهای مختلف بوده‌ایم، تصریح کرد: این تحول مثبت می تواند در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین اتفاق بیفتد و باید به مسیر دیپلماسی اعتماد بیشتری داشته باشیم.

هیچ توافق نهایی به دست نیامده اما پیشرفت حاصل شده است

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی ادعاهایی درباره ادامه مذاکرات تبادل زندانی بین ایران و آمریکا مطرح کرد.
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی در تهران نوشت که احتمال تبادل زندانی شتاب جدیدی دارد.

یک منبع آگاه دیگر به این روزنامه انگلیسی گفت که هیچ توافق نهایی به دست نیامده اما پیشرفت حاصل شده است و گفتگوها هنوز در مورد چگونگی آزاد شدن منابع مالی ادامه دارد.

وی همچنین بیان کرد: یک گزینه این است که منابع مالی در یک حساب در قطر نگهداری شود تا استفاده از آن برای اقلام تحریم نشده ایران از جمله دارو و غذا تضمین شود.

این رسانه انگلیسی در پایان مدعی شد که مشخص نیست که آیا آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا در میان خواسته‌های تهران بوده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.