کد مطلب: ۲۹۶۴۵۱

تبدیل مناطق آزاد به بارانداز قاچاق کالا در کشور

تبدیل مناطق آزاد به بارانداز قاچاق کالا در کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: مناطق آزاد به بارانداز محصولات قاچاق تبدیل‌شده که این امر ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

در چهارمین جلسه شورای بخش کشاورزی استان با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان برافزایش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی در راستای احقاق حقوق مردم تاکید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست گفت: بخش کشاورزی بیشترین تاثیر در تامین مایحتاج مردم را دارد.

علی باقرزاده افزود: در تمامی مبادی ورودی کالای استان پست‌های قرنطینه‌ای این سازمان مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت دقیقی بر تائید سوخت به ماشین‌آلات بخش کشاورزی توسط کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود، افزود: این امر از طریق سامانه سوخت کشور نیز قابل‌ردیابی است.

باقرزاده بر لزوم توجه به شعار سال جاری تاکید کرد و گفت: در کنار حمایت از کالای ایرانی، حفظ سلامت و بهداشت محصولات کشاورزی نیز امری بسیار ضروری و مهم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در این نشست به تعامل بیشتر و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها با این مجموعه در خصوص اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات و پیشگیری از جرائم اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش ورودی پرونده‌های قاچاق به تعزیرات حکومتی عدم آشنایی مردم به قوانین و مقررات است.

سید مرتضی مدنی یکی از عوامل مهم تحقق نیافتن شعار سال در هرمزگان را قاچاق کالا بیان کرد و گفت: درحالی‌که باید حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه امور خود بدانیم اما شاهد آن هستیم که آن‌گونه که شایسته است به این امر توجه نشده است.

وی، بازار اصلی محصولات تولیدشده در کشورهای عربی را جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: اکثر کالاهایی که به‌صورت قاچاق از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد ایران می‌شود نمونه داخلی آن با کیفیت به‌مراتب بالاتر تولید می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: مناطق آزاد به بارانداز محصولات قاچاق تبدیل‌شده که این امر ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

مدنی افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد تشکیل پرونده‌های بخش کشاورزی در تعزیرات حکومتی کاهش‌یافته است.

این مقام مسئول، پلاک‌گذاری دام توسط جهاد کشاورزی را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: با این امر تشخیص دام قاچاق و موضوع انتقال آن نیز تسهیل می‌شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.