کد مطلب: ۱۳۸۰۹۶

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی:

تب کریمه کنگو با لبنیات سنتی منتقل نمی‌شود

تب کریمه کنگو با لبنیات سنتی منتقل نمی‌شود

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اعلام کرد که مصرف لبنیات سنتی باعث انتقال تب کریمه کنگو نمی‌شود و در صورت مصرف گوشت آلوده بیماری انتقال خواهد یافت.

محمدحسین عزیزی، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: لبنیات و شیرهای سنتی نمی‌توانند ناقل تب کریمه کنگو باشند و این بیماری تنها توسط گوشت‌های تازه جگر، امعاء و احشای گوسفندان و خون دام‌ها منتقل می‌شود.

کنه‌های موجود در پشم گوسفندان به دلیل تغذیه از خون دام، ناقل سریع بیماری تب کنگو هستند و مردم ساکن شهرستان‌ها و روستاها که به دامداری اشتغال دارند، باید از ارتباط غیر ضروری با دام بپرهیزند.

ضدعفونی کردن دام با مواد شیمیایی و حمام کنه، هر ساله بر روی دام‌ها انجام می‌شود، بنابراین در شرایط اشاعه بیماری تب کریمه کنگو در کشور، ضدعفونی‌ و واکسینه کردن دام‌ها باید در اسرع وقت انجام شود.

دامداری یکی از مشاغل رایج در روستاها است و بسیاری از اهالی از این راه به کسب درآمد می‌پردازند. بر این اساس برای حفظ سلامت و جلوگیری از تلف شدن دام‌ها باید سازمان دامپزشکی، جهاد کشاورزی و سایر قسمت‌های امور دامی روند نظارت و معاینه دام‌ها، واکسینه و ضد عفونی کردن آنها را هر چه زودتر آغاز کنند تا از شیوع و تلفات جانی و مالی ناشی از این بیماری جلوگیری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.