کد مطلب: ۶۸۳۱۵۰

۵۷ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند/ ۵ نفر جان باختند

۵۷ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند/ ۵ نفر جان باختند

با توجه به تعداد مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع این این ویروس مهم اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ، باتوجه به آمار وزارت بهداشت و درمان، از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۵ نفر جان باختند.

خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشورگزارش داد، تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد.

تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان نیز مبتلا می‌شود.

این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی قابل پیشگیری است.

چند نکته بهداشتی برای اینکه به تب کریمه کنگو مبتلا نشویم

از دامداران عزیز خواهشمندیم مطلقا به کنه ناقل، که بر روی بدن دام زنده است دست نزنند و آن را له نکنند. چرا که از این طریق نیز بیماری قابل انتقال است.

حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی، حمام دادن دام‌ها، سمپاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی از جمله اقداماتی است که دامداران محترم باید انجام دهند.

این بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق تماس خون و ترشحات دام آلوده با غشاهای مخاطی بدن نیز قابل انتقال است. باید با پوشاندن مخاط بدن (همانند عینک ، ماسک ، دستکش و…) به خصوص در هنگام ذبح، ابتلا به این بیماری را به حداقل رساند.

از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز به‌شدت خودداری کنید. مطلقا گوشت کنار جاده را نخرید. از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و با مهر سازمان دامپزشکی گوشت تهیه کنید.

لاشه دام تازه ذبح شده به‌صورت کامل، به مدت ۲۴ ساعت و جگر نیز به مدت ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

این ویروس در برابر حرارت حساس است. لذا پختن گوشت و جگر باعث از بین رفتن ویروس می‌شود. به همین دلیل از خوردن جگر خام و نیم پخته و گوشت نیم پخته اجتناب شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.