کد مطلب: ۶۸۰۳۲

تثبیت مرجعیت مرکز آمار به رغم مخالفت برخی وزرای ذینفع

تثبیت مرجعیت مرکز آمار به رغم مخالفت برخی وزرای ذینفع

رئیس سابق مرکز آمار گفت: برخی وزرای ذینفع مخالف مرجعیت مرکز آمار بودند، اما در نهایت این موضوع در برنامه ششم تثبیت شد.عادل آذر رئیس سابق مرکز آمار ایران در مراسم تودیع خود گفت: رئیس جدید مرکز آمار از مجموعه مرکز آمار بوده و از این جهت از آقای نوبخت بابت انتصاب آقای پارسا قدردانی

1bb1cd2eac086b1e0e6d82bf741c597f_XL.jpg رئیس سابق مرکز آمار گفت: برخی وزرای ذینفع مخالف مرجعیت مرکز آمار بودند، اما در نهایت این موضوع در برنامه ششم تثبیت شد.عادل آذر رئیس سابق مرکز آمار ایران در مراسم تودیع خود گفت: رئیس جدید مرکز آمار از مجموعه مرکز آمار بوده و از این جهت از آقای نوبخت بابت انتصاب آقای پارسا قدردانی می‌کنم.

آذر با اشاره به عملکرد خود در مرکز آمار تصریح کرد: اولین کاری که در دوره مسئولیت بنده انجام شد موضوع حذف یارانه و خوشه‌بندی بود.

رئیس سابق مرکز آمار افزود: اعلام نرخ تورم در ابتدای هر ماه، اعلام نرخ رشد اقتصادی به صورت فصلی و آماده شدن نرخ بیکاری در پانزدهم هر ماه نشان از استقرار و طراحی یک سیستم و نظام در مرکز‌ آمار است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نکات در دوره انجام مسئولیت بنده تثبیت مرجعیت اعلام آمار از سوی مرکز آمار ایران بود.

آذر افزود: با وجود مخالفتهایی که از سوی برخی وزراء ذینفع برای تثبیت این مرجعیت می‌شد، رئیس جمهور و شخص آقای نوبخت در دائمی شدن این تصمیم و تثبیت آن در برنامه ششم نقش ویژه‌ای داشتند.

به گزارش تسنیم، رئیس جدید دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود بودجه و منابع مورد نیاز به دولت پیشنهاد دادیم سرشماری سال 95 انجام نشود اما با حمایتهایی که در این راستا انجام شد قرار شد با کاهش بودجه قسمتهای دیگر هزینه های مورد نیاز سرشماری سال 95 تامین شود.

وی گفت: تلاشهایی برای هم‌ تراز شدن حقوق کارکنان مرکز آمار با سازمان مادر یعنی سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که از آقای پارسا به عنوان رئیس جدید مرکز آمار می‌خواهم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: بنده نیز در دیوان محاسبات کمک می‌کنم تا حقوق کارکنان این مرکز با سازمان برنامه و بودجه هم تراز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.