خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۰۷۲۹

تجمع بازنشستگان هما مقابل مجلس

تجمع بازنشستگان هما مقابل مجلس

جمعی از بازنشستگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز، سه‌شنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ، جمعی از کارمندان و خلبانان بازنشسته هما صبح امروز (سه شنبه) با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مجلس به وضعیت پرداخت حقوق خود شدند.

تجمع‌کنندگان از نحوه پرداخت حقوق، مطالبات و معوقات خود گلایه‌مند بوده و عنوان می‌کردند که حقوق بازنشستگی آنها با تاخیر پرداخت می‌شود.

این تجمعات پیش از این مقابل وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نیز برگزار شده بود ( ایسنا ).

برای مثال چندی پیش نیز، بازنشستگان هواپیمایی هما با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان هما و ورودی اصلی ایران ایر، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

یک بازنشسته در تشریح این مطالبات گفت: دیرکرد حقوق، یکی از انتقادات است؛ علاوه بر این، همسان‌سازی برای بازنشستگان هما اجرا نشده؛ همسان‌سازی مصوب برج ۷ سال ۹۹ است اما هنوز به اجرا درنیامده و اضافات آن را به بازنشستگان نپرداخته‌اند؛ یک انتقاد دیگر، مربوط به عدم مشارکت بازنشستگان و نمایندگان آن‌ها در اداره امور صندوق است؛ ما برای آینده این صندوق با ۱۲ هزار بازنشسته نگرانیم!

این بازنشسته با بیان اینکه به نظر می‌رسد صندوق در آستانه‌ی ورشکستگی باشد، ادامه می‌دهد: هر ماه با هزار سختی برای پرداخت حقوق بازنشستگان، تامین نقدینگی می‌کنند؛ اگر تغییری در سیاست‌های مدیریتی خود ندهند، دیری نخواهد بود که مجبور می‌شوند املاک بازنشستگان را بفروشند تا حقوق آن‌ها را بپردازند!

بازنشستگان هما می‌گویند: نگرانی‌های بسیار داریم و امیدواریم به گونه‌ای رفتار کنند که آینده ۱۲ هزار بازنشسته و چند هزار شاغل به مخاطره نیفتد ( ایلنا ).

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.