کد مطلب: ۶۶۵۹۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای تجمع کسبه امین‌حضور چه بود؟

ماجرای تجمع کسبه امین‌حضور چه بود؟

امروز برخی کسبه لوازم خانگی در خیابان امین‌حضور دست به تجمع زدند. اعتراض اصلی مغازه‌دارانی که کرکره خود را پایین کشیدند، به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مربوط می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیابان امین‌حضور امروز بستر تجمع برخی از کسبه لوازم خانگی بود. مغازه‌دارانی که نسبت به برخی از مشکلات صنفی و قوانین جدید مالیاتی اعتراض داشتند، امروز برای ساعاتی کرکره‌های خود را پایین کشیدند.

رسانه‌های نزدیک به دولت، مالیات بر تراکنش‌های بانکی را دلیل اعتراض اصلی این صنف عنوان کرده‌اند. فارس در همین زمینه نوشت: «جمعی از مغازه‌داران تهران در اعتراض به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مغازه‌های خود را تعطیل کردند. این تجمع در برخی شهرها مانند اراک هم اتفاق افتاد.»

«تسنیم» نیز خواسته اصلی معترضان را تعدیل مالیات‌ بر تراکنش‌های بانکی اعلام کرد.

در این بین دولت و مجموعه حاکمیت نسبت به مبارزه با کالای قاچاق امسال جدی‌تر عمل کرده‌اند. گویا مغازه‌دارانی که در انبار خود لوازم خانگی با برند خارجی یا کالاهای تقلبی داشته‌اند هم نسبت به جدیت دولت در جمع‌آوری این کالاها معترض هستند.

بر اساس این گزارش، نصب سامانه پایانه‌های فروشگاهی و طرح مالیات بر تراکنش‌ها یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی است. در صورت تصویب و اجرای این طرح، ما‌به‌التفاوت گردش حساب‌های بالای پنج میلیارد تومان شامل مالیات می‌شود.

برای مطالعه بیشتر خبر تراکنش‌های مشکوک بانکی رصد می‌شوند را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقتصاد ما مثل یک بادکنک می مونه که هر کی از یه طرف بهش یه سوزن می زنه. الان 500 سوزن خورده بهش و دیگه نمیشه نجاتش داد.

  • ناشناس

    طرح خیلی خوب و عالی هستش….
    دیگه اداره دارایی هم نمیتونه پول زیاد و بر اساس نظر ممیز مالیاتی بگیره قبلاً هر چه دلشون میخواست از کسبه پول مالیات میگرفتن

  • ناشناس

    چیش خوبه آدم سرمایه داره می‌خواد درآمد کسب کنه
    اگر به این شکل ادامه داشته باشد دیگر هیچکس سرمایه پول نقد نگه نمی‌دارد می‌بره دبی فطر امارات ترکیه سرمایه گذاری می‌کنه