کد مطلب: ۲۶۶۳۶۹

تحریم، نارسایی و مشکلات ساختاری اقتصاد ایران را آشکارتر کرد

تحریم، نارسایی و مشکلات ساختاری اقتصاد ایران را آشکارتر کرد

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اقتصاد ما دچار نارسایی‌های اساسی و ساختاری است که ایحاد تنش‌هاس سیاسی و تحریم‌ها در چند سال اخیر تنها این نارسایی‌ها و مشکلات ساختاری را آشکارتر کرد.

«غلامحسین شافعی» در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اقتصاد کشور را نباید به برجام گره زد، گفت: موضوعی با اهمیت این است که بدون توجه به حل مشکلات ساختاری در حوزه مسایل اقتصادی، نمی‌توان با ادامه رویه‌های قبلی در اقتصاد، به توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور در آینده امید داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مسایل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور نباید به گونه‌ای طراحی شود و مورد بحث قرار گیرد که گویی علت‌العلل همه مشکلات ما، تحریم‌ها بوده و با رفع آن، اقتصاد شکوفا می‌شود.

شافعی یادآور شد: با گذشت 12 سال از آغاز تحریم‌های هسته ای، اقدامات سازنده‌ای برای حل مشکل ساختاری اقتصاد کشور اندیشیده نشده است.

وی اظهار داشت: پس از توافق انجام شده با کشورهای مقابل، بازهم فرصت داشتیم تا با اتخاذ سیاست‌های صحیح و به موقع و با تکیه بر فرمان اقتصاد مقاومتی، دست به انجام یکسری اصلاحات ساختاری بزنیم و تاب آوری اقتصاد را بالا ببریم.

رئیس اتاق ایران، در حضور «محمدجواد ظریف» گفت: امروز بحث امنیت و ارتقای سیاسی کشورها تنها به توان نظامی و تسلیحاتی آنها گره نخورده است و بحث امنیت و اقتدار سیاسی ارتباط نزدیکی با توان اقتصادی و تولیدی و صادراتی آنها دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.