کد مطلب: ۶۴۰۱۵۰

تحریم جدید روسیه/ تولید رنو متوقف شد

تحریم جدید روسیه/ تولید رنو متوقف شد

شرکت رنو شامگاه چهارشنبه ۲۳ مارس و پس از فراخوان وزیر امور خارجه اوکراین به تحریم بین‌المللی این شرکت فعالیت خط تولید خودرو در روسیه را متوقف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از یورونیوز ، روسیه یکی از بزرگ‌ترین و پرسودترین بازارهای اتوموبیل این مارک فرانسوی به شمار می‌رود.

با وجود اعلام توقف فعالیت خط تولید، رنو اعلام کرد درباره سهام خود در شرکت خودروسازی آوتوواز (سازنده لادا) روسیه تامل خواهد کرد. به‌علاوه بیانیه گروه رنو-نیسان مشخص نمی‌کند که آیا فعالیت تجاری این شرکت در روسیه هم تعلیق خواهد شد یا نه.

کارخانه رنو در حومه مسکو، مدل شاسی بلند داستر و همچنین مدل محلی آرکانا را تولید می‌کند.

ساعاتی پیش از اعلام این خبر دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین با انتشار یک پیام توییتری رنو را به حمایت از یک جنگ متجاوزانه و وحشیانه متهم کرد و خواستار اعمال تحریم بین‌المللی علیه این شرکت در صورت ادامه فعالیت در روسیه شد. این درخواست، در حالی‌که فرانسه یکی از بزرگ‌ترین حامیان دیپلماتیک و اقتصادی اوکراین به شمار می‌رود و از آغاز حمله نظامی روسیه شمار گسترده‌ای پناهجوی اوکراینی پذیرفته است، با واکنش منفی عمده در رسانه‌های اجتماعی همراه شد.

رنو تنها در سال ۲۰۲۱، ۳۸۵ هزار دستگاه خودرو، معادل ۱۴ درصد کل تولید سالانه، در ر وسیه ساخت. این شرکت ۷۰ درصد سهام آوتوواز را در اختیار دارد و روسیه، پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ رنو به شمار می‌رود.

توقف فعالیت تولیدی رنو در روسیه در حالی اعلام می‌شود که لوکا دِ مٔئو، مدیرعامل ایتالیایی این شرکت، در دو سال گذشته و باوجود رکود ناشی از ویروس کرونا توانسته بود با گسترش فعالیت‌ها و ارائه طرح‌های نوآورانه، امکان گذار گروه خودروساز فرانسوی از بحران را مهیا کند.

شرکت رنو تاکید کرده است که با وجود اتخاذ تصمیم توقف فعالیت تولید در روسیه، به حقوق ۴۵ هزار حقوق بگیر خود در این کشور درگیر جنگ احترام خواهد گذاشت. روز پنجشنبه سندیکای «قدرت کارگران/ اف‌او» فرانسه با صدور بیانیه ای از رنو خواست حساب جنگ روسیه را از کارگران این کشور جدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.