کد مطلب: ۶۳۱۰۳۸

اروپا و آمریکا علیه پوتین/ بایدن روسیه را تحریم کرد

اروپا و آمریکا علیه پوتین/ بایدن روسیه را تحریم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور تحریم‌های مالی سنگینی را علیه بانک‌ها و الیگارشی‌های روسیه وضع می‌کند. بایدن دلیل این تحریم‌ها را نقض قوانین بین‌الملل از سوی روسیه با تعارض به اوکراین، اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور تحریم‌های مالی سنگینی را علیه بانک‌ها و الیگارشی‌های روسیه وضع می‌کند. بایدن دلیل این تحریم‌ها را نقض قوانین بین‌الملل از سوی روسیه با تعارض به اوکراین، اعلام کرد.

رئیس‌جمهور امریکا در سخنان خود اعلام کرد، هیچ کدام از ما خام ادعاهای ولادیمیر پوتین درباره اوکراین نخواهیم شد. وی افزود اگر پوتین اقدامات بیشتری علیه اوکراین انجام دهد، تحریم‌های بیشتری در راه خواهند بود.
رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که سربازان آمریکایی بیشتری را به مناطق بالتیک ناتو در مرز روسیه اعزام خواهد کرد.

بایدن با این اقدام به ۲۷ عضو اتحادیه اروپا پیوست که به اتفاق آرا با اعمال مجموعه اولیه تحریم‌ها علیه مقامات روسیه به دلیل اقداماتشان در اوکراین موافقت کرده بودند.

آلمان هم اعلام کرد فرایند تایید خط لوله گاز نورداستیم۲ از روسیه را متوقف خواهد کرد. توافقی که از مدتها قبل به دلیل افزایش وابستگی اروپا به انرژی روسیه، مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته بود.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شامل چه مواردی است؟

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا دو نهاد مالی بزرگ روسیه را به طور کامل مسدود کرده و تحریم‌های جامعی علیه بدهی روسیه اعمال خواهد کرد.
بایدن گفت: « این بدان معناست که دست دولت روسیه از هرگونه تامین مالی غربی کوتاه خواهد شد. بنابراین روسیه دیگر نمی‌تواند از غرب پول جمع‌آوری کرده یا بدهی جدید خود را در بازارهای اروپایی و آمریکایی معامله کند.»

پس از اینکه پوتین روز دوشنبه اعلام کرد استقلال برخی مناطق جدایی‌طلب اوکراین را به رسمیت می‌شناسد، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دور اول تحریم‌ها همزمان با ورود نیروهای روسی به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین اعمال می‌شود. هنوز مشخص نیست که استقرار روسیه چقدر گسترده است، و اوکراین و متحدان غربی آن مدت‌ها گفته‌اند که نیروهای روسی از قبل در منطقه می‌جنگند، ادعاهایی که مسکو همیشه آن‌ها را رد کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.