کد مطلب: ۶۳۶۲۸۸

چین به روسیه قطعه هواپیما نمی‌فروشد / چین پشت روسیه را خالی کرد؟

چین به روسیه قطعه هواپیما نمی‌فروشد / چین پشت روسیه را خالی کرد؟

پس از اینکه شرکت‌های ایرباس و بوئینگ عرضه قطعات هواپیما را به روسیه متوقف کردند؛ به گفته یک مقام روسی در حمل و نقل هوایی این کشور، چین نیز از تامین قطعات برای هواپیماهای روسی خودداری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه شرکت‌های ایرباس و بوئینگ عرضه قطعات هواپیما را به روسیه متوقف کردند؛ به گفته یک مقام روسی در صنعت هوانوردی این کشور، چین نیز از تامین قطعات برای هواپیماهای روسی خودداری کرد. سال‌هاست بخش زیادی از نیاز ناوگان خطوط هوایی روسیه را دو شرکت ایرباس و بوئینگ تأمین می‌کنند. اکنون با آغاز تحریم‌ها علیه روسیه به‌ دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، صنعت هوانوردی روسیه نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد. تحریم‌های غرب، بخش حمل و نقل هوایی روسیه را تحت فشار قرار داده‌اند. وزیر خارجه روسیه نیز هشدار داد که امنیت مسافران پروازهای روسی درخطر است.

به نقل از رویترز ، یک مقام مسئول در بخش تعمیر و نگهداری و صلاحیت پرواز هواپیماها اعلام کرده بود که روسیه پس از تلاش ناموفق خود برای تامین قطعات از چین، احتمالا به دنبال فرصتی برای تهیه آنها از کشورهایی مانند ترکیه و هند باشد.

به نقل از این مقام، پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا علیه حمل و نقل هوایی روسیه، شرکت‌های روسی در حال ثبت هواپیماهای خود بودند. بسیاری از این هواپیماها خارج از روسیه ثبت شده‌اند و احتمال دارد برخی از آنها به شرکت‌های لیزینگ بازگردانده شوند.

از سوی دیگر پیش نویس قانونی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که دولت روسیه قصد دارد به خطوط هوایی داخلی دستور دهد اجاره هواپیماهای اجاره‌ای را به واحد روبل پرداخت کنند و در صورت لغو اجاره‌نامه، از بازگشت آنها به شرکت‌های خارجی جلوگیری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این که جنگ راح خوبی نبود ولی اگر کشور حای ازاده پوشت روسیرو خالی کنند باعث اتهاد غرب وقدرت گرفتن دوبارشون میشه