کد مطلب: ۶۷۵۷۳۳

منتظر تحریم‌های جدید از سوی آمریکا باشیم؟

منتظر تحریم‌های جدید از سوی آمریکا باشیم؟

شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد واشنگتن آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با جود آنچه تاکنون در مذاکرات گذشته است باید منتظر تحریم‌های جدید از سوی آمریکا باشیم؟

به نقل از شفقنا ، دیپلمات‌های اروپایی و مقامات سابق آمریکایی به این شبکه خبری گفته‌اند که احتمالاً ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و به دنبال اجرای دقیق‌تر تحریم‌های موجود، با تمرکز ویژه بر هدف قرار دادن فروش نفت تهران به چین است.

این دیپلمات‌ها همچنین از عملیات خرابکارانه علیه برنامه هسته‌ای نیز خبر داده‌اند که بعنوان یک گزینه می‌تواند روی میز باشد.

گفتنی است جدیدترین دور مذاکرات احیای برجام که در دوحه پایتخت قطر درحال انجام بود پایان یافت. طرف‌های مذاکره در دوحه هیچ اطلاعاتی در مورد نتایج احتمالی این دور از مذاکرات به رسانه‌ها اعلام نکرده‌اند با این حال طرف‌های درگیر در این دور از گفتگوها بر ادامه مذاکرات تاکید کردند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این در حالی است که پایگاه آمربکایی آکسیوس به نقل از یک مقام امریکایی مدعی شد مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم با ایران در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: ایرانی ها، مسائل قدیمی که حل شده و برخی مسائل دیگر که جدید هستند، اما ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد را [در این مذاکرات]مطرح کرده‌اند.

ایرنا نوشت، همچنین انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد.

آخرین وضعیت ایرانیان گروگان گرفته توسط آمریکا

به نقل از ایسنا ، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اقدامات مختلف برای آزادی اتباع ایرانی گفت: ما پیگیر وضعیت ایرانیان به گروگان گرفته توسط آمریکا هستیم.

وی گفت: در بحث حمایت از اتباع و نیز دیپلمات‌های ایرانی آسیب دیده بر اثر اقدامات کشورهای خارجی به ویژه آمریکا قانونی در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این قانون در زمینه حمایت از اتباع ایرانی که با ادعاهای واهی توسط دولت های خارجی دستگیر و زندانی می شوند، متاسفانه ساکت است.

وظیفه حاکمیت است که در کنار حمایت از کارکنان دستگاه های اجرایی و یا افرادی که ماموریتی از این دستگاه ها دریافت می کنند، از اتباع عادی که بی اساس و بدون هیچ جرمی در خارج از کشور به زندان می افتند و در کنار آن متحمل خسارات مالی هم می شوند، حمایت کند.

حداقل این حمایت، شامل اخذ وکیل و حمایت های دیپلماتیک است. به عنوان ستاد حقوق بشر از دستگاه های ذیربط اجرایی درخواست می کنیم تا آیین نامه اجرایی این قانون را اصلاح و تکمیل کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگر چیزی مانده تحریم نشده باشد ، شاید حالا خود تحریم را باید تحریم کنند!!!!!

  • ناشناس

    شماراست میگیدبدون هیچ دلیلی دستگیرشدن