کد مطلب: ۴۸۲۹۲۲

روحانی در گفتگو با همتی:

تحریم‌ها ما را دچار مشکل نمی‌کند

تحریم‌ها ما را دچار مشکل نمی‌کند

رئیس جمهور تلاش‌های آمریکا برای ایجاد موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و گفت: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم‌ها مقاومت ایران را در هم می‌شکند و ما را دچار مشکل می‌کند اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل بشدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارامد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور امروز جمعه در پی گزارش رئیس کل بانک مرکزی از روند تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در چارچوب برنامه تدوینی دولت و تلاش‌های ضد ایرانی دولت آمریکا، ضمن قدردانی از تلاش‌های بانک مرکزی و بانک‌های فعال در تأمین نیازهای اساسی مردم اظهار کرد: اقدامات دولت آمریکا در چارچوب تلاشهای تبلیغاتی-سیاسی با اهداف داخلی خودشان است.

رئیس جمهور، این حرکت‌ها و رفتارهای بی سرانجام آمریکا را در تداوم خطای راهبردی ترامپ در خروج از برجام دانست و گفت: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم‌ها مقاومت ایران را در هم می‌شکند و ما را دچار مشکل می‌کند اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل بشدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارامد بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هر بار با تکرار خطاهای راهبردی با شکست مواجه می‌شود که نمونه تازه آن، تلاش برای فعال کردن مکانیزم ماشه بود، گفت: همه کشورها می‌بینند این اقدامات آمریکا کاملا خلاف قانون و مقررات بین المللی است و در شرایط کرونا نیز این اقدامات واشنگتن، کاملا ضدبشری است و مدعیان حقوق بشر در عرصه جهانی باید آن را محکوم کنند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این گفت و گو تصریح کرد: تحریم‌های جدید آمریکا معافیت‌های قبلی دارو و کالاهای اساسی را لغو نکرده و بانک‌هایی که در این مرحله مشمول تحریم ثانویه شده اند همچنان از سویفت استفاده کرده و به کار تأمین مالی کالاهای اساسی ادامه خواهند داد.

همتی گفت: دولت آمریکا به بهانه‌های مختلف، موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا ایجاد می‌کنند ولی با تلاش بانک مرکزی، بانک‌ها و تجار محترم، با استفاده از روش‌های خاص نگذاشتیم کمبودی از این لحاظ ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا یکی اینو از برق بِکشه

  • علی

    تو برجام موندن یعنی چی ؟؟؟؟ الان که تمام تحریمها برگشته !!!

  • شهرام شریف

    خوب هروقت منتشر نشه یعنی یه جای کار میلنگه دیگه….پس آزادی بیان یعنی چی ؟ که حالا میگین حرفای اینجور و اینجور منتشر نخواهد شد من که اسمی از کسی نیاوردم…..همین الانم کشور ما همه‌اش شده مشکل ولی اقایون میگن تحریم بانکی مشکلی برامون نداره

  • علی سرایی رشتی

    خدا فقط به داد ملت برسه.
    من نمیفهمم فققققققققققط انرژی هسته ای اگه میخواهیم راه بهتری نیست؟

  • علی سرایی رشتی

    راستی خبر خوش پرزیدنت روحانی چی بود؟

  • ناشناس

    خودشون و دوستاشون منظورشه

  • ناشناس

    بنده خدا یه بارم که داره حرف راست میزنه کسی باور نمیکنه
    میگه تحریم ها مارو دچار مشکل نمیکنه حالا باید فهمید منظور از مارو ، اشاره به کی هست
    مار بوآ ، مار زنگی یا مار کبری …..خب معلومه تحریم هیچ اثری روی مار نداره … البته ناگفته نماند شما هم از خانواده ی همون مارا هستید اونم از نوع بسیار سمی و کشنده اش …

  • ناشناس

    اره مشکل از تحریم نیست واقعا مشکل از دولته، مشگل از ناتوانی خودته آقای رییس

    • ناشناس

      اون که کاغذ پاره بود

  • ایرانی

    جدی میگی دوست عزیز از کجا فهمیدین؟ شماکه صبح روز بعد از واقعه باخبر میشین؟امثال شماها انسانهایی از کشور دیگه هستین که دعوت شدین دیدین اوضاع خرابه گفتین بد نیست پولی هم از این جا به جیب بزنین و ببرین برای کشور خودتون چون تا به حال تصمیمی ندیدیم که به حال مردم منفعت بیشتر از شماها داشته باشد نهاینت چیزی که گیر مردم بیاد رفتن به سر کاریه با حقوق چهار طبقه زیر خط فقر و درآمد میلیارد دلاری برای شما

  • مرتضی

    مسلما شما پول کرایه خونه” آب” برق” گاز” گوشت” مرغ” تخم مرغ” و هزار چیز دیگه رو پرداخت نمیکنید و بهتون فشار نمیاد.