کد مطلب: ۱۹۱۰۵۵

تحقیق از بیمه ایران در دستور کار کمیسیون اقتصادی

تحقیق از بیمه ایران در دستور کار کمیسیون اقتصادی

رحیم زارع اظهار کرد: تحقیق و تفحص از بیمه ایران در دستور کار جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بود که با توجه به اظهارات متقاضیان تحقیق و تفحص با وزیر و رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرکل بیمه ایران مقرر شد بررسی این تقاضا دو هفته به تعویق بیفتد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با اشاره به تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بیمه ایران گفت که این کار تا دو هفته آینده به تعویق افتاده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع اظهار کرد: تحقیق و تفحص از بیمه ایران در دستور کار جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بود که با توجه به اظهارات متقاضیان تحقیق و تفحص با وزیر و رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرکل بیمه ایران مقرر شد بررسی این تقاضا دو هفته به تعویق بیفتد و مجددا براساس نظر متقاضیان در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق مناطق جدید به منطقه آزاد که کلیات آن سال گذشته در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده بود، مجددا در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و علت تاخیر هم عدم ارائه نقشه‌های مصوب بود که با پیگیری‌های صورت گرفته بررسی آن در کمیسیون از سر گرفته شد.

زارع خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی با دولت توافق کرده که بخشی از مشکلات فعلی مناطق آزاد اصلاح شود و در راستای جلوگیری از قاچاق کالا، فرار مالیاتی، تشکیل شرکت‌های صوری در مناطق آزاد، و بحث کالای همراه مسافر، مشوق‌های صادراتی و کاهش حجم واردات اقداماتی انجام شود.

وی افزود: توافق شد که برای برای هر یک از این چالش‌ها حکمی در راستای اصلاح قانون اصلی داشته باشیم. براین اساس همزمان با تصویب مناطق آزاد جدید اصلاح قانون در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه ارائه شده افزوده شدن ۸ منطقه آزاد پیش‌بینی شده است، گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی ۴ مورد از این مناطق بررسی شد و ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد تا بتوانیم بعد از اصلاح قانون و افزودن مناطق آزاد جدید شاهد توسعه اقتصادی و تحولات ساختاری در این مناطق باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در جلسه امروز سوال صباغیان بافقی از کرباسیان درباره میزان و نحوه بازپرداخت فاینانس و نحوه اختصاص آن برای اشتغال مطرح شد که بعد از توضیحات وزیر، این سئوال مراعا شد. همچنین سئوال حاجی بابایی درباره درآمدهای حاصل از هدفمندی و هزینه کرد درآمدها مطرح شد که مقرر شد طی ۱۰ روز گزارشی از سوی وزارت اقتصاد در این رابطه آماده و ارائه شود.

وی گفت: همچنین در ادامه نشست سئوالات جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد درباره وضعیت مقابله با قاچاق کالا، وضعیت کانال سبز گمرکی، بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی کارت های بازارگانی یکبار مصرف و هدف از تشکیل شرکت تعاونی کارکنان گمرک مطرح شد که بعد از توضیحات وزیر، این نماینده از جواب‌ها قانع نشد و سوال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

زارع یادآور شد: سوال خدیجه ربیعی نماینده بروجن در ادامه جلسه امروز از وزیر اقتصاد درباره عدم اجرای طرح جامع مالیاتی و نقش شرکت‌های خارجی مشاور در این خصوص مطرح شد که بعد از جواب وزیر مقرر شد گزارشی طی مدت دو هفته به این نماینده درباره موضوع سوال ارائه شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.