کد مطلب: ۴۸۳۰۵۸

یک کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

بورس در ادامه چه خواهد شد؟ / نوبت رشد سهم‌های کوچک رسیده است؟

بورس در ادامه چه خواهد شد؟ / نوبت رشد سهم‌های کوچک رسیده است؟

در حالی که شاخص کل تحت تاثیر عرضه در نمادهای شاخص‌ساز حدود نیم درصد ریزش کرد اما شاخص هم‌وزن مثبت بود و روندی صعودی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نشانه‌های مثبت بودن شاخص هم‌وزن بیان کرد: امروز در عین اینکه شاخص کل بازار سهام روندی نزولی داشت اما شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت و به نظر می‌رسد نشانه اصلی مثبت بودن شاخص هم‌وزن این است که دیگر نوبت به سهم‌های کوچک بازار رسیده اما فعلا برای قضاوت زود است و باید روند شاخص هم‌وزن را طی هفته‌های آتی مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس ادامه داد: سهم‌های کوچک بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی 60 تا 70 درصد اصلاح کردند و به نظر می‌رسد مستعد رشد هستند.

الیاس‌کردی در رابطه با دلایل بی‌اعتنایی سهم‌های ارز محور به قیمت ارز گفت: بازار سهام فعلا در رابطه با انتخابات آمریکا اطمینان ندارد و همین موضوع باعث می‌شود این سهم‌ها نسبت به افزایش قیمت ارز بی‌اعتنا باشند اما به نظر می‌رسد دلیل دوم نرخ سود بانکی باشد که زمزمه‌هایی هم از افزایش آن به گوش می‌رسد.

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد در ادامه معاملات امروز بازار سهام روند نزولی بازار نیز بازمی‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیش بینی بورس

    امروز اول هفته بود و معمولا شنبه‌ها بازار مثبته.
    از طرفی کسی که سهام بورسی رو میخره نمیتونه اون روز بفروشه.
    صف خرید اکثر نمادها ناچیز بود و به نظر میاد روزهای آینده بازم روزهای سختی در پیش رو خواهد بود و تقاضا به اندازه عرضه در بازار وجود ندارد و فقط جریان پول از برخی نمادها ب برخی دیگر منتقل شده که در صورت سیو سود، سیر نزولی و زدن کفی پایینتر از شاخص ۱۴۰۰ متصور است.

  • ناشناس

    اینم از شتران.علی برکت الله

  • ناشناس

    خدا رو شکر که پیش بینی کارشناساتون از بورس، فعلا منفیه. اتفاقا پیشبینی کارشناسان از روند قیمت طلا و مسکن و خودرو هم منفیه. چیزی که بارها و بارها شاهدش بودیم. یعنی هر وقت گفتن میاد پایین رفت بالا اونم با چه شتابی.

  • واقعیت

    قدرت خریدار در بیشتر نمادها بیش از قدرت فروشنده استصعود حتمی است…

  • امیرمحمد پورثابت

    سلام
    به اطلاع مي رساند، باتوجه به افزايش سرمايه 70 درصدي(ازمحل سود انباشته و جايزه) شركت پالايش نفت تهران(شتران) سفارشگذاري در نماد مذكور طي روز جاري بدون لحاظ نمودن قيمت تعديلي صورت گرفته، لذا معاملات مورد تاييد قرار نگرفت.
    ای که بالا گفته یعنی چه؟ من سیصد میلیون شتران گرفته بودم حالا چند میشه یعنی؟ 70 درصد آمده روش یعنی؟

  • ناشناس

    با سلام به همه تجارت نیوزی های عزیز با سیگنال منفی تحریم 18 نهاد مالی بازهم بازار راه خودشو رفت هر چند اهسته این هفته رشد اهسته و پیوسته خواهد بود تا پایان ابان با رشد هفته 3 در صد و بعدش رشد هفته ای 6درصد قابل تصور هست خدارا شاکریم

  • ضیایی

    بورس به صورت فیک بالا میره. منظور زور زدن دولت برای متعادل کردنه. ببینید تا امروز فلزی و پتروشیمی‌ها رو بالا بردن. بعد خالی کردن اونا و رفتن به سراغ خودرویی ها. و در نهایت سقوط همگی و یکباره.چون ورود نقدینگی جدید به بورس وجود نداره و با اینکار فقط سعی در تعادل و جدب پول های خرد دارند.

  • ناشناس

    امروز درصد خریدار از فروشنده بیشتر بود.

  • سهامدار حقیقی

    سهام شرکت های کوچک بازار سرمایه، به خصوص شرکت های دارویی ها و غذایی ها که تحریم پذیر نیستند ، بدون تردید در پاییز و زمستان رشد شارپی خواهند داشت.
    هر چند که حقوقی های ریاکار ، خیلی به سهامدارهای خرد ضرر زده اند، و لی تو ۶ ماه آتی ، از اواسط مرداد ماه هم مناسبتر میشوند.
    واضحه که تحریم ها اصلا برای اینگونه شرکت های بورسی اثر منفی نخواهد داشت.

  • امیر علی

    امروز برنگشت و نزولی نشد، پس لطفا دیگر نظر ندهید.
    یا حداقل بگید احتمالا برمی گرده که اگر برنگشت روتون بشه که دوباره نظر بدید