خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۹۴۲۴

وخیم شدن حال بازار سهام در ۲ ماه گذشته / مسئولان صدای زنگ خطر بورس را شنیدند؟

وخیم شدن حال بازار سهام در ۲ ماه گذشته / مسئولان صدای زنگ خطر بورس را شنیدند؟

موضوع نوسان‌های بازار سهام تقریبا از انتهای سال ۹۸ شروع شد. در ابتدا نوسان‌های هیجانی رو به بالا باعث شد مردم زیادی وارد بورس شوند. بعد از آن ریزش‌های بی‌منطق بازار سهام تا همین الان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند فرسایشی بازار سهام طی دو ماه اخیر شدت گرفته است. ریزش شاخص کل در کنار حجم و ارزش بسیار پایین معاملات باعث اعتراضت متعددی توسط فعالان بازار سهام و سهامداران در شکل‌های گوناگون شده است. چندی پیش جلسه‌ای با حضور فعالان بورسی و نمایندگان مجلس برگزار و مشکلات بورس بررسی شد. اما آیا این جلسات برای بورس ثمربخش خواهد بود؟

مریم محبی، کارشناس بازار سهام و یکی از حاضران در جلسه فعالان بورس در مجلس گفت: موضوع نوسان‌های بازار سهام تقریبا از انتهای سال ۹۸ شروع شد. در ابتدا نوسان‌های هیجانی رو به بالا باعث شد افراد زیادی وارد بورس شوند. بعد از آن ریزش‌های بی‌منطق بازار سهام تا همین الان ادامه دارد.

محبی افزود: در این دو سال فعالان بازار سهام تلاش زیادی برای نشان دادن بی‌سامانی بورس داشتند. یکی از مسائلی که فعالان را بسیار آزار می‌دهد قوانین نانوشته بازار سهام است. تمامی این اتفاقات منجر به این شد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ موضوع بورس محوریت اصلی پیدا کند و تمامی کاندیدا یکی از برنامه‌های اصلی خود را سامان دادن به اوضاع بورس عنوان کنند.

مردم مطالبه‌گر شدند

وی ادامه داد: نماینده منتخب، آقای رئیسی هم همین وعده‌ها را داد و قرار بود بهبود وضعیت بورس در اولویت کاری ایشان باشد اما اتفاق خاصی نیفتاد تا اینکه دو ماه قبل پرتفوهای بورسی بیشترین آسیب را متحمل شدند. ریزش‌های عجیب و غرین از دو ماه پیش آغاز و شرایط برای همه فرسایشی شد. این شرایط باعث شد فعالان برای دسترسی به دولتمردان و نماینده‌های مجلس تلاش کنند و اعتراضات را مطرح کنند.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: در نتیجه این تلاش‌ها باعث شد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای در محل مجلس با فعالان بازار سرمایه و اساتید دانشگاه ترتیب دهد. جلسه‌ای چهار ساعته برگزار شد و فعالان صدای خود را به گوش نمایندگان مجلس رساندند.

محبی عنوان کرد: تمامی موارد مطرح و در نهایت قرار شد موارد به صورت مستمر توسط اصحاب سرمایه به طور جدی پیگیری شود. واضح است که اوضاع بورس اوضاع جدیدی نیست و راه حل آن یک‌شبه نیست. به میان‌مدت بودت نتیجه‌بخشی این جلسه بسیار مطمئن هستم. دانش مردم بالا رفته و مطالبه‌گر شدند و اعتراضات خود را در غالب تجمعات، مجمع‌ها و … علنی کردند. دولت به این نتیجه رسیده که اقدامات اصلاحی انجام شود.

وی تصریح کرد: من در جلسه تمایل و تلاش برای بهبود اوضاع را دیدم. فعالان بازار سهام باید مطالبه‌گری خود را ادامه دهند. اگر پیگیری فعالان بازار سرمایه ادامه پیدا کند و مستمر باشد این جلسه نتیجه‌بخش خواهد بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بدبخت ایرانی

    کارت شده نمک به زخم مردم پاشیدن،واقعا” خجالت داره این نوع همدردی مثلا

  • نادیا گلچین

    حتی به احترام دختر پیامبر هم نگذاشتید تمام سهمها +5% بخورند ……….
    یزیدتر از یزیدید ……….. دست به سینه میزنید
    قاتلین امام حسین را لعن میکنید درحالیکه خودتان علنی دارید مظلوم کشی می کنید

  • ناشناس

    تجارت نیوز چه بنویسم که خوشت بیاد تا پیام خذف نکنی.
    سرمایه مردم پودر شد ،کی فریادرس مردم هست .آیا مردی پیدا میشه ……

  • مجمع تحلیلگران

    سلام. ان شا الله که به حرف من رسیده باشین دوران بورس و البته پروژه بورس به پایان رسید. این حقوقیا که اسکلت بورس حساب میشن تسلیم شدن . تسلیم مرگ. بزودی به خواب سه ساله فرو خواهد رفت بورس از شنبه هفته بعد حجم معاملات میاد زیر هزار میلیارد که تا سه سال اینده ادامه خواهد داشت . از دیر زمانیه که میگم پولتونو از بورس بکشین بیرون. فقط تجربه ای بشه براتون که بدونین چه کسانی دارن بهتون حکومت میکنن و دیگه گول حرفاشونو نخورین. نه تنها بورس بلکه هر بازاری اگه قادر به جذب نقدینگی نباشه محکوم به زواله. تا شنبه نزولیه البته چهار شنبه یه تحرک نافرجام دیگه حقوقی اول صبح میزنه و بعد رها سازی بورس به مدت سه سال. موفق در پناه حق

    • ناشناس

      خیلی سهمها پی به ای زیر ۵ دارن با طرح توسعه
      یعنی سود مجمع اندازه سود بانکی
      کمتر سمپاشی کنین.

  • مهدی

    آموزش و پرورش ها حق خودشون رو گرفتند، کارکنان دادگستری همچنین، کارکنان آتش نشانی همچنین، ما هم باید حق خودمون رو بگیریم، اینجوری فایده نداره

  • ناشناس

    إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

  • علی

    نظرم من
    همگی شما با هم هستید .روزنامه و در کل خبر ازاد نداریم
    صدای مردم اصلا شنیده نمیشه
    سهم ۱۰۰۰تومنی شده صد تومن و با تورم سالانه پنجاه درصدی یعنی پول مردم رو بدجوری قاپیدن .دزدی که شاخ و دم نداره.مخصوصااگه روز روشن باشه

  • جواد

    دست دولت مردان و بالاخص آقای رئیسی درد نکنه
    خوب به وعده هاشون عمل کردن خوووووووب …
    سیل زده ها رو خوب حمایت میکنن ولی به ماها که چند سال تو گرداب بورس داریم خفه که چه عرض کنم نفله میشیم گوشه چشمی هم نمیندازن.
    من افرادی میشناسم که وام ازدواجشون رو گرفتن و گذاشتن تو بورس به رئیس جمهور سابق مملکتشون اعتماد کردن ولی حالا …
    پس کووو مصوبات حمایتی از بورس … کووو تزریق پول از صندوق توسعه
    ((( العدل اساس الملک )))

    • ناشناس

      احسنت

  • ناشناس

    کار پیش همان مسولین خراب است هر وقت میخواهند بورس قرمز پوش می کنند یک یا دو روز هم سبز پوش می کنند که همیشه سهامداران در ضرر باشند

  • ناشناس

    صداقت و درستی و نبودن افرادمتخصص ررراس امورکشورعاقبت اقتصادش همین طو رخواهدماند