کد مطلب: ۶۱۳۷۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکل اساسی بورس / «پول دارند اما به بورس تزریق نمی‌شود»

مشکل اساسی بورس / «پول دارند اما به بورس تزریق نمی‌شود»

تقریبا تمام ابهام‌های بازار سهام به غیر از برجام برطرف شده اما بازار با کمبود مفرط پول همراه است. چرا پول به بازار تزریق نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیشب اعلام شد که بسته حمایتی ۱۰ بندی وزارت اقتصاد برای اعمال در بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌شود و به نوعی آخرین ابهام داخلی بازار هم برطرف شد اما بورس هنوز با کمبود نقدینگی همراه است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار با کمبود نقدینگی همراه است و این درحالیست که اکثر سهم‌ها ارزندگی بالایی دارند.

خبری‌زاد عقیده دارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و حقوقی‌های بزرگ نقدینگی دارند اما به بازار سهام تزریق نمی‌کنند.

او در ادامه گفت: چند روز گذشته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد قصد دارد ۱۵ درصد از سهام فارس را به صورت بلوکی به فروش برساند و چندین مشتری دست به نقد برای این مقدار سهام پیدا شد و این نشان از وجود نقدینگی در دست شرکت‌ها و حقوقی‌ها است اما نمی‌دانم چرا این نقدینگی با وجود ارزندگی سهم‌ها به بازار تزریق نمی‌شود.

ارزش بازار نماد فارس حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵ درصد از نماد این شرکت حدود ۴۵ هزار میلیارد ارزش دارد.

خبری‌زاد در رابطه با تزریق پول از صندوق تثبیت به بورس گفت: هنوز وعده‌های تزریق پول از صندوق تثبیت به بازار سهام عملی نشده و به نظرم اگر پول صندوق تثبیت به بازار تزریق می‌شد بورس جان می‌گرفت.

این روزها بورس مثل یک ماشین بدون استارت است که برای روشن شدن و حرکت باید هلش داد. خبری‌زاد عقیده دارد با تزریق حدود هزار میلیارد تومان می‌توان بورس را حرکت داد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پول کجا بود خونت خراب بشه. مگر این دولت پولی برای سهامداران خرد گذاشته. حقوقهای نوسان گیر و بازار گردانهای دزد پول چند ماهه چپاول کردن. وارد بازار کنن.

  • ناشناس

    متاسفانه حقیقی ها توی منفی 5 میفروشن وتوی متبت 5 خرید میکنند بر عکس حقوقیها قبلا هم گفتم در کف قیمت خرید کنید نگه دارید ویا لااقل در اوج قیمت بفروشید ولی متاسفانه امروز حقیقی ها هر نمادی که 5 درصد مثبت میشد میخریدند وهمون نماد اخر وقت منفی 5 میشد یعنی ده درصد زیان برای حقیقی ها و درباطلاقی که حقوقی ها درست میکر دند فرو میرفتند فعلا کنترل این بازار بی درو پیکردر دست حقوقیهاست وبه راحتی حجمهای کم رو جمع میکنند وبالا میبرند وچند برابر اون حجم کم رو با مثبت 5 میفروشن واز ساده گی حقیقی ها سو استفاده میکنند مواظب باشید در باطلاق فرو نروید

  • ناشناس

    کلید قفل بورس در وین دست آمریکاست.اگه توافق کنن ظرفیت های اقتصاد بسرعت بعلاوه میرسه

  • ناشناس

    صندوق توسعه اگه پول نداره مشکلی نیست ما 80 درصد زیان کردیم 20 درصد مابقیشو هم همه اگه سهامدارها موافقند به صندوق توسعه میکنیم

    • امیرعلی

      دوست عزیزم میدونم که جنابعالی باحالت طعنه این حرف رو زدی اما باورکن من حاضرم ۱درصد پرتفوم رو به صندوق بدم وسهام هامون ۲هفته مثبت باشن اما باید قبول کردکسی سهام نمیخره الان همه از یه چیز میترسن اونهم سهام مردم حاضرن دلار بخرن ولی پولشون به شکل سهام نباشه واین وضعیت برای اقتصاد سم هستش چونکه سهام همون کارخونه یا پتروشیمی هست که علارقم ارزش بی ارزشش کردن.

  • ناشناس

    اصلا مشکل اساسی بورس تزریق پول نیست ، ما حقیقی ها بازیگردانهای حقوقی ها هستیم و هر کاری انها دلشان میخواهد با سهم ما انجام میدن ، چون پول دارن زور هم دارن ، سهمی را پایین میکشن و ما میترسیم پایین تر بیاد سریع با ضرر میفرشیم و بعد از مدتی که خرید کلان در منفی انجام دادن ، قانونی هم جلودارشان نیست و یا نمیخواهن جلوگیری کنن ، و بعد یهو سهم را بالا میکشن و دوباره ما میترسیم بالاتر بره خرید میزنیم ، ولی نهایتا ما حقیقی ها بازنده اصلی هستیم و این داستان همچنان ادامه دارد ، برای حقوقی ها ارزش ذاتی هر سهم مهم نیست ، از پایین ترین ارزش هر سهم هم کسب درامد میکنن ، تا مشکل احساسی ما حقوقی ها که بی دلیل تا سهمی +۵ میشه از خوشحالی بمرز سکته میافتیم و تا سهمی -۵ میشه به زمین و زمان دشنام میدیم برطرف نکنیم متضرریم

  • ناشناس

    آقا این چه وضع ضرر مردم است . اخر چند نفر بازرس باید نظاره گر باشند . اگر مردم پشت کنند و بروند دلار بخرند ایا این به نفع منافع ملی و صنعت کشور تمام میشود مسیولین سایت لطفا این سوال را با مسیولین مطرح کنید جوابها ونظر خواهی بگذارید .مردم اگر پول را در بانک گذاشته بودند 15 درصد سود می گرفتند نه تنها این سود را نگرفتند بلکه تا حدود 60 الی 70 درصد در سهمهای بورس ضرر دیدند باید به سهامداران وام قرض الحسنه بر اساس کد سجام بدهند و اقدامات دیگر که وزیر اقتصاد باید تدبیر کند . اوضاع خیلی غیر عادی است

  • احمدی

    سلام بورس اران کلا برای افراد حقیقی مناسب نیست و ضرر اندر ضرر است و این حرف های امید وار کننده نیز بیشتر توسط غارت گران بورس جهت نوسان گیری و حقوقی ها زده می شود من تقریبا از بورس خارج شدم وقتی عملا شرکت ها سود ها را تقسیم نمی کنند و از طرفی با سهم بازی می کنند همه و همه تاوان آن را سهام دار خرد می دهد سپرده مرکزی عملا تخلف می کند من حداقل اطلاعات پایه ای را از بورس و اقتصاد دارم بنابر این با این ساختار بورسی عملا ورود سهام دار خرد یعنی پول را دست دزد دادن است

    • ناشناس

      من یک میلیارد پولم تو رفت

  • ناشناس

    دیگر کس اعتماد به بورس ندارد پول نقد بزارن برد تو چاه بی ته

  • soobh9536om

    تعجب اینجاست که حقیقی ها هنوزم می‌روند صف خرید فردا می‌روند در ضرر خیلی خنده دار هست خخخخ

  • ناشناس

    اقای رئیسی خواهش میکنم به بورس سر بزنید ورق برگردد بلاخره شما رئیس جمهور هستی تاثیر دارد