کد مطلب: ۴۹۳۷۴۵

پاسخ یک کارشناس بازار سرمایه به پرسش تجارت‌نیوز

آیا رشد بورس پایدار است؟

آیا رشد بورس پایدار است؟

با شرو معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا 1/8 درصد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه بیشتر شد و شاخص کل روندی نزولی پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت دلار و ثابت ماندن نرخ سود بانکی رشد بازار سهام از هفته گذشته آغاز شده اما آیا این رشد پایدار است؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد بازار سهام از کانال 1/2 گفت: احتمالا بازار سهام در ادامه معاملات این هفته تا شاخص یک میلیون و 400 هزار واحد صعود کند اما روند بازار سهام هنوز نوسانی است و حتی ممکن است شاخص کل تا عدد یک میلیون و 150 هزار واحد افت کند. به نوعی شاخص کل بین یک میلیون و 150 تا یک میلیون و 400 هزار واحد در آذر ماه نوسان خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با زمان شروع روند صعودی بورس گفت: به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص کل از اواسط دی ماه شروع خواهد شد.

آخرین اخبار بورس را در کانال بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا که میگن نوسان گیری میشه بورس خچوب نیست اصلا نمیدونند نوسانگیری چیه؟ مثل اینکه بگی چاقوی آشپزخونه خوب نیست دست آدمو میبره!
    نوسانگیری یعنی بازارگردان طبق قاعده نوسان شدید و بیمورد رو بگیره و از ریسک بازار کم کنه تا از نوسانات ناگهانی و ضرر زیاد در اثر حباب قیمت و کاهش قیمتها جلوگیری شود. البته باید قاعده مندو صحیح از طریق مراجعی مثل سازمان بورس نظارت شود وگرنه مفید به حال سهام و سهامدار نخواهد بود

  • ققنوس

    دوستان، دیروز گفتم لیدر دونستن فلان سهم و فلان سهم الکیه و القای اشتباه. دیدید امروز شستا و خودرو از صبح منفی بودند ولی غالب بازار مثبت بود. پس باور داشته باشید هر سهم بدون تاثیر از سهم دیگه، سرنوشتش فقط دست حقوقی و حقیقی خودشه و بس. حقوقی میتونه تو بازار تمام مثبت، سهمی رو منفی کنه و میتونه تو بازار تمام منفی سهمی رو مثبت کنه که به کرار این وضعیت رو دیدیم یا برای سهمهای خودمون پیش اومده، البته نتیجه اقدام حقوقی بستگی به تاثیر پذیری رفتار حقیقیها از اقدام حقوقی داره، اگه حقوقی به تنهایی بخواد سهم رو منفی کنه و حقیقی مقاومت کنه، این حقوقیه که ضرر میکنه و ترجیح میده بیخیال بشه. پس یادتون باشه همه چی اول دست سهامدار حقیقیه و بعد حقوقی، تازه بعد اون می رسیم به تاثیرپذیری از سهمهای دیگه، امروز فولاد و فکری مثبت5 بودند و فخور منفی5.یا خساپا مثبت 5 بود و خودرو منفی. پس تاثیر پذیری از سهمهای هم گروه هم قابل قبول نیست. اگه حقیقی از تاکتیک فریب ریزش توسط حقوقی نترسه هرگز سهم نمیریزه. پس با آرامش و بدون ترس فعالیت خودتون رو دنبال کنید، حقوقی هیچ غلطی نمیتونه کنه.

    • ناشناس

      اون آمریکا بودا…که هیچ غلطی نمی تونست بکنه…که اونم دیدیم تونست

  • ققنوس

    دوستان هر کی به هر نحوی سود کنه خوبه، چون فعالیت و سودش به خودش مربوطه. اگه بشه سهامی رو صبح منفی 5خرید و ظهر مثبت5فروخت و تو یه روز 10درصد سود گرفت، چرا نوسان گیری نکنیم. صبح تنوینح منفی 4بود و ظهر مثبت10، دلقما و مفاخر هم منفی 4و5بودند و ظهر مثبت 4و5شدند. اگه کسی با منفی شدن سریع نره تو صف فروش که سهم اینجوری تا ته منفی نمیشه. خب، تو این شرایط منفعت ایجاب میکنه سهم ارزنده رو تو منفی 5بخری و اگه مثبت نشد ضرر نکردی، ولی اگه مثبت شد سود خوبی بردی. امروز برای سهمهایی که بالا گفتم همین اتفاق افتاد. دوستان تو منفی خریدن و تو مثبت فروختن برای حقیقی ایراد نداره هیچ، تازه جای خوشحالی، فقط باید حواستون باشه سهمی رو بخرید که دوره خوابش تموم شده و مستعد شده و به میزان خرید حقوقی هم توجه کنید مثل بالاس و دلقما و رنیک و قرن، چند روز منفی بودند و دوره حواستون تموم شده بود و حقوقی هم زیاد خرید کرده بود، اینها نشونه مستعد بودن سهم برای شده، رنیک و قرن از دیروز و بالای و دلقما از امروز مثبت شدند. اگه گذشته سهم رو مطالعه نکنی ممکنه تو شروع ریزش سهم ور بخری و ضرر هنگفتی کنی، ولی اگه با مطالعه سهم تو پایان خواب سهم رو بخری میتونی تو یه روز از یه سهمی با نوسان 5حتی 10درصد سود بگیری. فقط آرامش و طمانینه رو کنار مطالعه فراموش نکنید.

    • ناشناس

      حالا که ظهره میدونی صبح چند بود ظهر چند شد . صبح هم همینو میدونستی .
      مگه اینکه پیشگو باشی ؟!
      تحلیل تکنیکال و بنیادی که برای میان مدت و بلند مدته که بعضی قبول هم ندارند تازه برای روزانه کاربرد نداره

  • حسن

    فقط چهار نماد نفتی را بگیرید

  • 2lux

    زمانیکه حقوقیها سیگنال رشد بازار رو متوجه میشن شروع میکنن ب اخبار منفی و تلاش برای اصلاح سهم ها تا توی کف شروع کنن جمع کردن.
    سهامهاتونو نگه دارید تاآخر آذر شاخص بالای یکوچهارصدوپنجاهه.

    • هـــــرمــــان

      عمو حالت خوب نیس انگار، تا اخر اذر ۱۴۵۰؟حداق بگو ۱۸۵۰
      والا بووخودا

  • ایرانی

    بابا جمع کنید این تحلیل ها رو … تا الان می گفتند بعد انتخابات آمریکا … بعدش گفتید پایان آبان و اول آذر رشد می کنه و الان می گید اواسط دی ماه …آخه این چه کارشناسی و تحلیلیه؟؟؟

  • علی

    چقد اصلاح همه سهم ها کچل شده دیگه چیزی برا اصلاح نمونده دیگه به گمونم تجارت نیوز هم با حقوقیا دستش تو یه کاسس

  • ناشناس

    مسخره کردین یک یک ماه رشد بازار و عقب می دازین

  • ناشناس

    حالا این مثلا کارشناس اواسطدی رو رشدبورس میدونه،کارشناس بهتری نبود مصاحبه کنی

  • ناشناس

    بورس اعتنادخودش را انداخته گفتندفردامثبت همه چیزخراب حقوقی ها کارخودشان رامثل قبل دارندانجام می دهندکسی هم به انها کازی نداردبورس دست دولت هرطورکه دلشان بخواهندانجام می دهندتذکرات هیچ اثرندارد