کد مطلب: ۴۸۵۹۷۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

بازار سهام از لیدرمحوری رنج می‌برد / هفته آینده برای بورس بسیار مهم است

بازار سهام از لیدرمحوری رنج می‌برد / هفته آینده برای بورس بسیار مهم است

در حالی که با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود 10 هزار واحد صعود کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل معاملات منفی برخی نمادهای شاخص‌ساز روند شاخص کل نزولی شد و حدود 3 هزار واحد افت کرد، امروز چرا روند شاخص کل نزولی شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که طی چند روز گذشته نرخ طلا و ارز در بازار به شدت دچار ریزش شده است اما امروز بازار سهام به تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا رسید و شاخص کل بازار سهام پس از صعودی 10 هزار واحدی مغلوب عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شد و حدود 3 هزار واحد ریزش کرد.

اما پس از عرضه‌های سنگین در سه روز گذشته شاخص بورس چگونه صعودی شد؟ دلیل ریزش شاخص کل بازار سهام بعد از صعود 10 هزار واحدی چه بود؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام با بیان اینکه این محدوده از شاخص کل محدوده بسیار مهمی گفت: سبز بودن بازار سهام با شروع معاملات یک واکنش تکنیکال بود. در رابطه با صعود شاخص کل دو نکته وجود دارد. بازار سهام به نوعی به خط پایین کانال حمایتی خود واکنش نشان داد و دوم در رابطه با مجهول بودن جلسه غیرعلنی مجلس در رابطه با قیمت‌گذاری فولاد است که باعث مثبت شدن نمادهای فلزی با شروع معاملات بازار سهام شد.

این کارشناس افزود: بازار سهام هنوز از بحث لیدر محوری رنج می‌برد و همین موضوع باعث می‌شود عرضه در یک نماد شاخص‌ساز باعث ایجاد جو هیجانی و عرضه در کلیت بازار سهام شود.

الیاس‌کردی در رابطه با روند بازار امروز و آینده گفت: روند بازار امروز نوسان مثبت یا منفی در همین محدود از شاخص کل است اما روند بازار سهام در هفته آینده و نیم ساعت پایانی معاملات امروز بازار سهام بسیار مهم است.

او در پایان خاطرنشان کرد: واکنش هفته آینده بورس بسیار مهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا پرت میگین بورس دستوریه حقوقی نامرد نمیزاره بازار سبز شه
    کد تمام حقوقی ها را مسدود کنند ببین چطور بورس صعودی میشه دولت هم دست برداه از دستکاری
    اون وقط معلوم میشه بازار چطور صعودی میشه
    چرا اینقدر به شعور و درک مردم توهین میکنید
    خودتان …..هستین

  • ناشناس

    فردای قیامت ۹۵ درصد وقت فرشتگان فقط به حسابرسی ایرانیها میگذره با این همه دزدی چپاول دروغ خیانت و…‌

  • ناشناس

    اخه چرا نمیخواهید حرف حساب بزنید شما عرضه ابشاری حقوقیها رو نمیبینید یا اردرهای اول صبح بعد رفتن اخر صف
    دولت خیلی راحت داره دستوری و با دستکاری و همکاری حقوقی نامرد بورس رو به گند میکشن و سرمایه مروم بیچاره رو پودر میکنند
    متاسفانه تو این مملکت همه شریک هستن اگر نبودن لااقل یک نهادی بود که این روند رو بررسی کند و از حق سهامدار خرد دفاع کند

  • صالح

    تا وقتی قانونی برای تخلفات وسو استفاده این حقوقیها نباشد وناظر نترس ووظیفه شناس که جلو تخلفات را با شدت بگیرد هر روز شاهد این بی نظمی وبی قانونی هستیم چرا این همه راند ومافیا دربورس است وهیج نهاد ومسولی اهمیت نمیدهند قانون برای پولدارها اجراغ نمیشود

  • Ab

    با سلام نه کارشناسی نه پیش بینی نفرمایید لطفا
    تا بازار دستوریه وضعیت همینطوره صبح مثبت وشاخص کل صعودی ساعت دوازده نشده دستور عرضه میاد و شاخص دوباره منفی میشه ونزولی

  • ناشناس

    اما خودمونیم ها عجب ملت ساده لوحی هستیم ما

  • س

    یعنی واقعا مسئولین یادشون رفتع که خودشون گفتن بیاین تو بورس
    بابا به نون شبمون موندیم
    خدا دنیا و اخرتتونو نابود کنه که نفس ما رو بند اوردین

  • امیر

    مسئولان به اصطلاح مسئول…. به خدا نه این دنیا رو دارین نه اون دنیا… واقعا بی معرفتید.. با این مردم درمانده چه ها که نکردین…گرونی از یه طرف گرو کشیدن پول مردم تو این بورس لعنتی تونم یه طرف… امیدوارم جزای کارتون رو پس بدین. چه زندگی ها که این چند ماه نابود نکردین

  • ناشناس

    شتر در خواب بیند پنبه دانه ….مسئولین فاسدی که چشم به انتخابات کشوری دوختن که ادعا داشتن نمیتونه غلطی بکنه به این امید که ترامپ انتخاب نشه ای داد ……

  • طاهری سرمور

    بادرود.بورس ایران نه تکنیکال سرش می شودنه ارزندگی سهام نه قیمت دلارنه جلسات دولت ومجلس ونه مسائل دیگربلکه شده نخجیرگاهی که درنده ای آهوی راشکرکرده باشدوکفتارهایی شکارراازشیریا ببرالبته ازنظرشجاعت نه بلکه درمثل ازآن شیریاببرربوده باشندوهرکدام تکه ای ازآن رامی خورند.آخرحضرات کارشناس شماازآن موقع که می دانستیدکه بورس درحال ریزش است کدامتان صادقانه وشفاف باسهامداران صحبت کردیدیا پیام وکارشناسیتان براساس صداقت وپاکی بودبلکه مردم رابه شکل فریبکارانه امیدواردربورس نگه داشتیدتاحقوقی هابانوسان گیری وبهره مندی ازسودکلان ازحقیقی یک یا دومثبت می دادندومی فروختندوسپس باچندمنفی می خریدندودوباره آبشاری می فروختندوملت غافل ازهدف ونیت دولت وحقوقی هنوزبه امیدبازگشت بودندتااینکه ملت مانده باسهامی باقیمت بالاودرضررزیاد.ودولت وحقوقیهایش نقشه بالا بردن دلاروسکه راپیداکردندوالان همان کاری که دربورس انجام دادنددربازارسکه ودلاردارندبرسرملت می آورندواقعاشرم آوراست که یک حکومت چنین خیانتی به ملتش روادارد.والله نمادی مانندشگویایاپترول یاتملت یاشپاکساوغیره باسوددهی خوب سالانه اکنون چرابایداینقدرریزش قیمت کندکدام نمادراشماارزنده گذاشنیدواینجاست که مشخص می شودکه هیچ سهمی درامان نیست چون باقیمت بالادردست ملت است ودولت فقط می خواهددلالبی وکاسبی کندوملت راسرکیسه کندوهیچ حق وحقوقی برای ملت خودش قائل نیست وحالاباوعده بزک نمیربهارمیادوعده درازمدت می دهدکه شایدبه پول خودشان ملت برسندآن هم بعدازیک یادوسال دیگر.باسپاس