کد مطلب: ۵۳۱۲۱۸

تحلیل یک کارشناس در گفتگو با تجارت‌نیوز

صف فروش نمادهای بورسی کوتاه می‌شود؟

صف فروش نمادهای بورسی کوتاه می‌شود؟

بازار سهام در آغاز معاملات امروز با برخی تحرکات مثبت همراه بود که بعضی از صف‌های فروش کاهش یافت و در ابتدای معاملات، شاخص روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در پایان معاملات روز گذشته با کاهش صف‌های فروش همراه بود. کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کردند روند معاملات امروز (۳۱ فروردین) با شرایط بهتری پیش می‌رود. در آغاز معاملات روند شاخص مثبت بود و حجم‌ عرضه تعدادی از نمادها کاهش داشت و شاخص امروز با یک حرکت نوسانی همراه است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه با توجه به کاهش صف‌های فروش در پایان معاملات روز دوشنبه، گفته بود احتمال دارد شاخص بازار امروز کمی روند صعودی به خودش بگیرد. او تاکید کرد با وجود عملکرد مثبت شاخص کل، شاخص هم‌وزن منفی است.

این کارشناس بازار سرمایه به قفل بودن سرمایه سهامداران در تعداد زیادی از نمادها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند، حرکتی در نقدینگی موجود در بازار وجود ندارد و همین روند موجب افزایش بی‌اعتمادی سهامداران به بازار می‌شود.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه این حمایت از بازار را به دنبال اجرای قانون دامنه نوسان ۳- و ۶+ می‌دانند و معتقدند با توجه به اینکه افزایش دامنه نوسان از فردا (اول اردیبهشت) اجرایی می‌شود، امروز از برخی نمادهای شاخص‌ساز حمایت شد.

از طرفی کارشناسان تصمیم‌گیری‌های سازمان بورس را غیرکارشناسانه و این نوع رفتار را بی‌تاثیر بر روند بازار می‌دانند. به عقیده آنها حضور حقوقی‌ها در صف‌های فروش نشان دهنده آن است که هنوز برای بازگشت اعتماد به بازار راه زیادی باقی مانده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کل مردم باید از دست این سایت و ایمان رئیسی ک . ک شکایت کنن
    اصلا کی گفته نظر بدی؟؟!

    • بدشانس

      ????زورت به هیشکی دیگه نمیرسه برو اصل کاریارا بچسب واگه زورت رسید انتقام بگیر.اگه تونستی انتقام منم بگیر ۵۰ درصد تو ضررم

  • ناشناس

    عرضه اولیه بخریم و بعد ۶ ماه ۴۰ درصد زیر قیمت اولیه بفروشیم و جیب دولت روحانی رو پور کنیم.اونایی که عرضه کردین رو اول سر و سامان بدین بعد دوباره شروع کنین به تبلیغات و جیب مردم رو خالی کردن….

  • ناشناس

    آنچه که معلومه حقوقی ها نمیزارن سهم ها مثبت بشن. وبصادر و وتجارت و…. نگاه کنید حقوقی یکسره داره میفروشه. کلا بازار دست حقوقی هاست. دستور دارن. واقعا عصاب و روان ملت بهم ریختین. میگن بلند مدت باشین. بابا 9 ماه شده. سهام شرکت ها اینهمه ریزش می کنند. مگه دوران قحطی و جنگ شده. میگن اصلاح شاخص نهایت 1 ماه هست. اما ایران 9 ماه شده. ذره ای حمایت هم نمیشه. فقط حقوقی ها رو نگاه کنید….

  • فرشاد

    پس بازارگردان ها کجان؟
    صف فروش و خرید رو من سهامدار که نباید جمع کنم، این کار بازارگردانه.
    فقط روز اول خودشونو نشون دادن بعد رفتن قاطی بقیه حقوقیا ؟!

  • ناشناس

    دیگه همه از مسئولین این کشور دل سرد شدن مگه میشه بورس یه کشور ٩ ماه تمام نزولی باشه و هیشکی هم به روی خودش نیاره.

  • Mbm

    خرید و فروش حقوقی را که زیر نظر می‌گیریم.این فکر القا میشود که تمایلی به مثبت شدن بازار نیست.وشاید هم ترس از زمین گیر شدن بورس حقوقی را هم ترسانده و قصد خروج نقدینگی خودش را دارد.سهامی که بزور یک ریال یک ریال دارد صفر ویا۱+را رد میکند.حقوقی شروع به فروش میکند.

  • ناشناس

    خدا از سر این دولت نگذره

  • ناشناس

    شاید جنگ شده ما خبر نداریم یه روز قحطی پوشک.یه روز مرغ.یه روز موز کیلویی ۷۰هزار.یه روز هم هر کوفت و زهر ماری واقعا ما کجا زندگی میکنیم

  • سامان

    بنده در این 20 سال اخیر یاد نمیدهم یک کار کارشناسی شده در ایران انجام شده باشد که این یکی باشد
    رانت رابطه بجای ضابطه اختلاس عوام فریبی و…