کد مطلب: ۵۳۲۴۱۱

تحلیل یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

راه نجات بورس چیست؟

راه نجات بورس چیست؟

بازار در شرایط خوبی نیست و تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و روند فرسایشی را طولانی مدت می‌کنند اما برای نجات از این وضعیت فرسایشی بازار چه راهی وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند بازار در چند وقت اخیر در شرایطی شکل گرفته است که تعداد زیادی از نمادها نقدشوندگی نداشته‌اند. در برخی از روزها تنها تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز مثبت می‌شوند و با توجه به دامنه نامتقارن، شاخص را با عملکرد سبز همراه می‌کنند اما همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط موجود در بازار اینگونه توضیح می‌دهد: سهم‌های بزرگ با نقدشوندگی پایینی همراه هستند اما در مقابل تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است و حجم و ارزش معاملات مقدار پایینی را ثبت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است باید به بخش کوچک بازار توجه شود. با انجام برخی از حمایت‌ها شامل تزریق پول‌های هرچند کم در برخی از نمادهای کوچک و دامنه نوسان برای ایجاد چرخش پول و نقدشوندگی در آن نمادها باز شود. با باز شدن دامنه نوسان و نقدشوندگی در آن نمادها باعث می‌شود اصلاح انجام بدهند و رفته رفته به روند تعادلی خود برگردند.

رضایتی عقیده دارد برای بازگشت بازار باید یک طرف بازار دچار زیان شود تا بازار بتواند به روند تعادلی خود برگردد. یا سهامداران زیانی را تجربه کنند تا نمادها باز شوند و یا با تزریق سرمایه‌های خرد از طریق شرکت‌ها و حقوقی‌ها برخی از نمادها از صف‌های فروش فاصله بگیرند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقای‌دولتی‌شما‌که‌پولهارو‌بردید‌دیگه‌دست‌از‌سره‌بورس‌بردارید‌دیگه‌دسکاری‌نکنید‌خواهشن

  • ناشناس

    فقط سودپولهایی که دولت محترم ازما بیچارها ازطریق بورس غارت کرده اگرتزریق کنندوضع بورس خوب میشه

  • ناشناس

    دوستان سوال مطرح کرده اند لطفا جواب بدید

  • ناشناس

    برای نجات بورس هیچ راهی وجود ندارد

  • ناشناس

    اگه یه مدت این به اصطلاح کارشناسان نظر ندهند همه چی درست میشه .آخه اصلاح تا کی؟ سهام ۲۴۰۰ تومنی شده ۴۰۰ تومن. فکر کنم اگه صفر بشه هنوزم میان میگن باید اصلاح بشه .از کی پول میگیرن اینا؟!!

  • ناشناس

    اگر در ایران تورم منفی داریم، دامنه منفی باید باشد،کجایی که همه اجناس ،از چیز گرفته تا طلا ۵۰۰درصد تورم داره،اونوقت دامنه منفی معنا نداره، تا ضد شعور هم هست، بورس مرد میدان و عمل می خواد،نه مسئول ی که بده قائم بشه،خدا یا به تو پناه می بریم ،تجارت وجدا حذف نکن

  • ناشناس

    تا زمانیکه وضع مالی مردم خرابه بورس هم خوب نمی شه چون اکثرا نوسانگیری میکنند مثلا دیروز به محض اینکه حقوقی فملی خرید زد نوسانگیر هم ورود کرد و با 3.5 مثبت همه فروشنده شدن و مجددا سهم رو منفی کردن و امروز هم برکت این اتفاق افتاد و از صف فروش با حقوقی وارد شدن و تا 4‌درصد مثبت خروج زدن و سهم رو منفی کردن چون عده زیادی از این طرف دارن زندگی میکنند

  • ناشناس

    نجات بورس ؟؟؟؟مضحکترین جمله درطول تاریخ بشری

  • ناشناس

    منظور از نجات بورس چیست اگه منتظرین دولت به بورس پول تزریق کنه سهم ها رشد کنند امکان نداره و ظرفیت بورس تا یک حدی است و کشش نداره چون بورس رشد فوق العاده ای داشته و غیر قانونی رشد داشته تا بازارصلاح کنه و به تعادل برسه چند سال طول میکشه ۳یا۴ سال باید صبرکرد تادوباره سود خوب بده✋به عنوان برادرکوچک میگم به این زودها سودی در کار نیست هرچه دولت یا سازمان بورس میگه همش سرکاری تا زمان بگذره حتی اگه برنامه هم به توافق برسه باز هم به این زودی ها خبرازسودزیاد خبری نیست ? یا پولتان ازبورس بردارین خارج شین✋ یا ۳یا ۴ سال ولش کنیداون موقع صددرصد بازار سود خواهدداد?یا نوسان گیری کنید به موقع بخریدوچندروز یا یکی دو هفته نگه دارید بفروشید البته نوسان گیری کار سختی بخصوص در این دامنه ۳منفی که سخته البته به جز سهم های شاخص ساز که نقدشوندگی بالای دارند ??????❤✋

  • ناشناس

    از پارسال تا حالا چی ارزون تر شده دلار14تومانی شده24تومان آنوقت سهم3000تومانی شده1200 تومان. باید یک ماه دامنه نوسان را از+1تا10+ بگذارندو جلوی ضرر هر روزه رامردم بگیرند وقتی هم مردم ببنند روزی یک درصد سود میاد روی سهامشون همه سهام داری می کنند و پول وارد بورس میشه بهترین راهکار که میشه انجام داد