کد مطلب: ۵۶۶۳۱۵

کارشناسان بازار سرمایه پاسخ می‌دهند:

شاخص کانال ۱/۳ هزار واحدی را رد می‌کند؟

شاخص کانال ۱/۳ هزار واحدی را رد می‌کند؟

کارشناس بازار سرمایه معتقد است:روندی مانند سال ۱۳۹۶ را در بازار شاهد هستیم. یعنی نه آن صعود وحشتناک نیمه اول ۱۳۹۹ را ببینیم و نه آن ریزش سنگین نیمه دوم را بلکه بازاری تحلیلی‌تر را در کنار چرخش نقدینگی در صنایع پیشتاز بازار شاهد باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام با روند مثبتی آغاز به کار کرد. بیشتر گروه‌های بازار امروز را متعادل آغاز کردند و امید به روند مثبت بازار بیشتر شده است.

ایمان رئیسی در گفتگویی با تجارت‌نیوز درباره تحلیل بازار در روزهای گذشته گفت: بورس تهران معاملات هفته گذشته را در حالی پشت سر گذاشت که عرضه‌ها در بازار افزایش یافته بودند و خبر دستیابی ستاره خلیج فارس به سود خالص ۱۴ هزار میلیارد تومانی، شستا و تاپیکو را از زیر این فشار رهایی بخشید و افزایش تقاضا در غول بازار منجر به بهبود در کلیت بازار شد.

وی تشریح کرد: در حالی که موج جدید کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده و نفت که توانسته از خط روند نزولی میان مدت خود عبور کند نشان می‌دهد به لحاظ تکنیکال برای رسیدن به نفت ۱۰۰ دلاری مقاومت مهم و سرسخت ۷۷ دلاری پیش روی این حرکت صعودی قرار گرفته است.

بورس امروز در حالی آغاز به کار کرده است که یکی از عوامل تاثیر گذار عالی و چشمگیر موثر بر روند بازار، گزارش های ۳ ماهه بسیار خوب منتشر شده از سمت شرکت‌ها است. اکثر شرکت‌ها در تولید و فروش و بطبع آن دستیابی به سود خالص نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشتند‌اند.

رئیسی افزود: اقدام مثبتی که در هفته‌های گذشته صورت پذیرفت، معاملات سیمان در بورس کالا است که رفته رفته به آزادسازی قیمت‌ها در این محصول و سایر کالاها از جمله خودرو می‌تواند منجر شود. اگرچه کاستی‌هایی در شروع این گونه اقدامات وجود دارد اما امیدواریم در ادامه عرضه این محصولات با نرخ واقعی به مصرف کننده صورت پذیرد و دلالان را از این چرخه حذف نماید و سود اصلی را نصیب سهامدارنی کند که در یک سال گذشته از تورم و سایر بازار ها عقب مانده‌اند.

رئیسی در بخش دیگری با اشاره به یکی دیگر از عوامل موثر بر بازار گفت: از دیگر عوامل تاثیر گذار بر تحرکات بازار، تورمی است که افزایش آن دیگر باعث تعجب نمی‌شود. طبق آمار بانک مرکزی نقدینگی از ۳۷۰۰ میلیار عبور کرده و نسبت به دوسال قبل دوبرابر شده است و کشور را با تورمی روبرو کرده که در یک دهه اخیر کم سابقه بوده است. در حال حاضر همه نگاه‌ها به دولتی است که در هفته های آتی بار این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت. در یک ماه پیش رو چند عامل دیگر نیز بر بازار تاثیر گذار است از جمله : روند قیمت نفت که مقاومت مهم ۷۷ دلاری و حمایت ۶۵ دلاری را پیش رو دارد. وی همچنین افزود: عامل دیگر، روند قیمت دلار است که فعلا به نظر می‌رسد با سقف ۲۶ و کف ۲۰ و ۲۲ هزار تومان در نوسان باشد.

این کارشناس همچنین درباره روند شاخص کل بورس گفت: با توجه به جمیع جهات به نظر می‌رسد روندی مانند سال ۱۳۹۶ را در بازار شاهد باشیم. یعنی نه آن صعود وحشتناک نیمه اول ۱۳۹۹ را ببینیم و نه آن ریزش سنگین نیمه دوم را بلکه بازاری تحلیلی‌تر را در کنار چرخش نقدینگی در صنایع پیشتاز بازار شاهد باشیم. به لحاظ تکنیکال در محدوده مقاومتی۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰۰ عرضه‌ها همانطور که مشاهد می‌شود شدت گرفته است. اما در هفته پیش‌رو گزارش‌های عالی سه ماهه می‌تواند از این سد عبور کند. پیش‌بینی می‌شود منفی های شاخص می‌تواند فرصت ورود به سهم‌های ارزنده بازار باشد البته این در صورتی است که شاخص محدوده ۱۱۰۰ واحدی را از دست ندهد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالب است شاخص دستوری رشد می کند زیان سهامداران خرد بیشتر می شود.

  • ناشناس

    فروش ملت همیشه در صف تمومی نداره

  • ناشناس

    رد کرد و تمام. فروش توی این قیمتها توجیح نداره

    • ناشناس

      همیشه هم فروش توجیه داره هم خرید چرا؟ چون سهام زیانده را بفروش با پولش سودده بخر

  • ناشناس

    چرت و پرت محض. آخرش همه چی رو قاطی می کنه و تکلیف رو روشن نمی کنه. میگه منفی ها فرصت وروده و مقاومت 1.3 و به شرطی که شاخص از 1.1 پائین تر نیاد! آخه مومن همه چی رو گفتی که هر اتفاقی افتاد بگی من گفته بودم. وقتی میگن کارشناس، یعنی باید بتونه روند بلند مدت آینده رو پیش بینی کنه. میتونستی یک کلمه بگی مثلا بنا به این دلایل من پیش بینی می کنم تا آخر سال شاخص کل برسه به این محدوده. حالا پیش بینی خودم. من می گم هیچ توافقی بر سر برجام شکل نمی گیره و دوباره قیمت دلار میره بالای 30 هزار تومن و به تبع اون همه ی بازار ها رشد زیادی می کنند. از مسکن بگیر تا ارز و سکه و بورس. احتمالا تا اوایل آبان که کاملا مشخص بشه برجام در کار نیست، شاخص تا 1.5 رشد کرده. بعد از اون هم به سرعت ظرف دو ماه، به سقف قبلیش یعنی بالای 2 میلیون میرسه.

    • ناشناس

      درست تحلیل کردی

    • ناشناس

      دیگه از بس چرا و پرت گفتن عادت کردن بیچاره ها

  • ناشناس

    اول ساعت حجم معاملات کم بود با خبر بازگشایی ۲۴ نماد آخر ساعت حجم معاملات درحال رشد خوبیه

  • ناشناس

    بخدا ضررها داره بیشترو بیشتر میشه فقط شاخصو بالا میبرن الکی

  • ناشناس

    باوربفرماییدشاخص دستکاری کردیدوالکی بردیدبالا.یک نگاه به اوضاع بازارهمه چی راداره نشون میده…یک کاسه ای زیرنیم کاسه است این یکهفته میخوان بچاپن ودربرن.خودشون هم میدونن کسی باکسی نیست فقط شماحواستون به کارخودتون باشه ..

  • ناشناس

    آخر ساعت حدود ۱۲ و ۱۵ دقیقه شاخص ناگهان مومنتوم صعودی خوبی داشت معلومه نظر مردم در کل در مورد خبر بازگشایی ۲۴ نماد بزرگ و شاخص ساز مثبته
    البته اگر فردا شیطنتی نشه و سهامدار هم هوشیار باشه

  • ناشناس

    لطفاً این نماد های خودرو و خساپا رو دیگر باز
    نکنید.

  • ناشناس

    همه چیز ده برابر شده بورس تو شاخص ۱۳۰۰ در جا میزه که کارگزاران کار مزد خودشون به جیب بزنن بر دارین این دامنه نوسان لعنتی رو شده نون دونیه کار گزاران برای ۵ درصد مثبت و منفی کردن و در جا زدن شاخص و از سهام بی جان کار مزد شون و بگیرن تا کی ؟