کد مطلب: ۵۱۶۷۹۴

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

چرا بورس به این روز افتاد؟

چرا بورس به این روز افتاد؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا و مثبت شدن شاخص کل همراه بود اما حتی حمایت‌ها نیز نتوانست شاخص کل را مثبت نگه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا و مثبت شدن شاخص کل همراه بود اما حتی حمایت‌ها نیز نتوانست شاخص کل را مثبت نگه دارد. کارشناسان عقیده دارند برای بازگشت تعادل به بازار سهام حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است زیرا بازار سهام با کمبود نقدینگی مواجهه است و این درحالیست که امروز قرار است سهام شرکت اپال عرضه اولیه شود.

شاخص کل بازار سهام بعد از صعود تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نتوانست از محدوده مقاومتی خود عبور کند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگشت. اما حالا سئوال اینجاست که شاخص کل توانایی حفظ کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام با اشاره به حمایت‌ها از بازار سهام می‌گوید: حمایت‌ها از بازار سهام باعث شد تا شاخص‌کل امروز مثبت شود و به نظر می‌رسد اگر این حمایت‌ها ادامه‌دار شود بازار کمی متعادل می‌شود، همچنین حسین شیبانی نیز عقیده دارد بازار در کف خود قرار دارد. از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند برای حفظ کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد باید پول به بازار سهام وارد شود.

از طرفی باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس گفت: لغو پروتکل‌های الحاقی باعث تحرک مثبت دلار و به تبع آن بورس خواهد شد و در جریان معاملات امروز و روز شنبه از بازار سهام حمایت خواهد شد. همچین این کارشناس عقیده دارد بازار سهام دستوری حرکت می‌کند و بازار به حال خود نیست.

در حال حاضر متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سهام در بلاتکلیفی قرار دارند و زمزمه‌های در رابطه با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی شنیده می‌شود و در مقابل لغو پروتکل‌های الحاقی می‌تواند بر روند صعودی ارز دامن بزند. لایحه بودجه هنوز تصویب نشده و از طرفی نیز دعواهای سیاسی بین مجلس و دولت به اوج خود رسیده است.

عوامل متعددی باعث شده تا بازار سهام با روندی نزولی همراه شود و به عقیده کارشناسان تا زمانی که تکلیف این متغییرهای مشخص نشده است روند بورس نزولی خواهد بود

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی در شهریور ماه بورس در حال ریزش باشه و دولت شروع به خارج کردن پول میکنه و با افتخار میگه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از بورس شده , توقع سقوط نداشته باشیم

  • hamid golafshan

    تمام این حدس و گمانها ی کارشناسان تا حدودی درسته ولی علت اصلی خرابی بازار بورس بخاطر اینه که مردم از نظر دخل و خرج روزمره دچار مشکل جدی شدن و درامدهاشون واقعا کفاف زندگی رو نمیده و هرکسی پولی داره وارد بورس شده وارد سهمی میشه اگر فقط 3 درصد مثبت که شد می فروشه و اگر هم منفی شد باضرر می فروشه و اگر می بینیم اول صبح مثبت و بعد منفی میشه علتش اینه یعنی بالای 90 درصد مردم نوسانگیری میکنند

  • ناشناس

    آقایی روحانی اینقدر بورس را دست کاری نکنید. همه اینها به خاطر این است که شما مردم را تحریک کنید تا در انتخابات به حزب شما رای بدهند ولی اشتباه فکر میکنید مردم یک اشتباه را دو بار تکرار نمیکنند .شما و آقایان جهانگیری و واعظی هیچ فرقی با هم ندارید وهیچ دردی از دردهای مردم را کم نمیکنید .دلار ۳.۵ را کردید ۲۵ وحالا نزدیک انتخابات میکنید ۲۰ و بعد بورس را باعث رشد و سپس سقوطش شدید و نزدیک انتخابات بورس را دست کاری میکنید و مقداری سبب رشدش میشوید و بعد میگویید ما فلان کار را کردیم . ولی این دفعه ما گول نمیخوریم .زیرا شرایط سختی را داریم پشت سر میگذاریم و یادمان نمی‌رود. علی برکت الله.

  • غلامرضا

    کل نظرات کارشناسان اشتباهه . علت ریزش بورس بعلت طلب شستاازفدراسیون فوتبال بابت قرارداد مارک ویتلموس است تمام سهامداران حقیقی که ۸۰درصدضررکردند پولشان رفت جیب این مربی .جیب دولت نرفته .بنوعی سهامداران حقیقی طلب مارک‌ ویتلموس را پرداختند .

  • مریمک

    فروش سهام عدلت روبخاطرهمین بورس ممنوع کردپس الان که سهام عدلت فروشش ممنوع هسته پس چرابورس ریزش میکنه یکی جوابموبده ؟اقای دهنوی حالاکه خودت دیدی سهام عدلت باعث ریزش بورس نیست پس فروش سهام عدلت روشروع کن خواهشن دم عیده ماهم دل داریم لباس نوبپوشیم مکه مافقراکم دست هاازکی اخه کم داریم بدمیکم مردم؟؟

  • مریمک

    میکه چرابورس ب این روزافتاداین سوال روبروازاقای ریس جمهورواقایون زیردستش بپرس چراازمافقراسوال میپرسی اخه خوبه که خودشماهم میدونیدچرابورس ب این روزافتاد

  • ناشناس

    تجارت نیوز واقعا چرا بورس به این روز افتاد؟؟؟تو که بلدی بگو

  • ناشناس

    بورس میتونست محل درآمد خوبی هم برای مردم باشه هم برای دولت ولی طمع بیش از حد دولت وحقوقی ها نذاشت.وبورس اینی شد که الان میبینیم

  • ناشناس

    روز پدر و روز مرد برهمه کسانی که بویی از مردانگی نبردن و با نا مردی تمام سرمایه مردم را نابود کردن مبارک.

  • ??

    چرا بورس به این روز افتاد؟ چون من اومدم تو بورس من برام درست میشه???