کد مطلب: ۵۰۲۳۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بورس امروز ۸ دی/ چرا شاخص هم‌وزن همچنان منفی است؟

تحلیل بورس امروز 8 دی/ چرا شاخص هم‌وزن همچنان منفی است؟

با شروع معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل برخلاف روزهای گذشته از محدوده منفی خود گذر کرد و روندی مثبت را در پیش گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته به محدوده یک میلیون و 550 هزار واحدی وارد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل برخلاف روزهای گذشته از محدوده منفی خود گذر کرد و روندی مثبت را در پیش گرفته است. در این میان شاخص هم‌وزن در روندی مخالف شاخص کل همچنان مانند روز گذشته منفی است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز ، درباره عملکرد بورس تا به این لحظه توضیح داد: انتظار منفی شدن شاخص هم‌وزن وجود داشت و باید اصلاحی در سهم‌های کوچک اتفاق می‌افتاد و در روند صعودی بازار شاخص‌سازان تاثیر زیادی را نداشتند و اصلاح تقریبا 70 درصدی نمادهای کوچک بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته است. احتمال می‌رود شاخص هم‌وزن تا 450 یا 460 هزار واحد به اصلاح خود ادامه دهد و سپس با شاخص کل همراه شود.

او ادامه داد: بازار برای صعود شاخص کل نیازمند نمادهای شاخص‌ساز است و نمی‌شود تنها با نمادهای کوچک بازار سرمایه حرکت رو به جلو داشته باشد. روز گذشته نیز با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد شستا روندی صعودی در پیش گرفت. اما همچنان ترسی در جریان معاملات بازار حس می‌شود که شاید بخشی از به دلیل قیمت دلار باشد.

این کارشناس تاکید کرد: فکر می‌کنم شاخص کل تا محدوده یک و 550 رشد خواهد داشت و اتفاق مهم این است که بتواند از این محدوده عبور کند.

او درباره توقف سه نماد بزرگ بانکی تجارت، ملت و صادرات که امروز شاهد آن بودیم، بیان کرد: به اجبار سهم‌هایی به این نمادها داده شده است اما درنهایت این اتفاق ضرری برای این نمادهای بانکی ندارد زیرا بانک‌ها درحال حاضر مطالبات خود را دریافت می‌کنند و باید دید این اتفاق چه تاثیری بر سهم‌هایی که به این نمادها داده شده است، دارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رشد و کاهش شاخص وقتی قابل اعتنا است که همگام با شاخص هم وزن باشه. رشد همزمان هر دو نشانه مشخصی از شکل گیری از آغاز روند صعودی بورس است.
    در تحلیل بورس همواره توجه داشته باشیم بخش عمده ای از سهام تحت اختیار دولت است پیش بینی درست برنامه های دولت نقش اصلی در پیش بینی درست آینده بورس دارد.
    افت و خیز هایی که ظاهرا بدون دلیل است در واقع ناشی از عرضه یا بلوکه کردن فروش دولتی است.
    نگاهتان به رفتار حقوقیها باشه خلاف مسیر اونها حرکت نکنید. اگه فروشنده بودند نخرید اگه خریدار بودند نفروشید.
    در منفی نفروشید در مثبت نخرید.
    ترکیب درست معیارهای بالا در انتخاب زمان معامله شانس شما در سود را زیاد میکند

    • ناشناس

      آفرین
      یه تحلیل درست ?

    • ناشناس

      نه عمو جون اگر معامله بورس اینقدر راحت بود هر وقت حقوقی هر کاری میکنه بکنی که خیلی راحت بود و اتفاق محال میافتاد یعنی اکثریت بدون تحلیل و علم سود میکردند حقوقی گاهی تو بازار صعودی میفروشه تا حجم مبنا منفی رو پر کنه بازار رو زورکی و کاذب منفی تر کنه که فرصت خرید در قیمت پایینتر پیدا کنه اونموقع فروش تو بازار صعودی به تقلید حقوقی درسته؟!

  • ناشناس

    لطفا خواهشا پیگیرباشید که چرا کارگزاری مفید بعدهفت ما ازفروش سهام عدالت مردم یک ریال واریز نمیکنه

  • ناشناس

    بورسی دستوری ….سهام های باد کرده دولتی امروز مثبت شدند

  • ناشناس

    دارندگان سهام فولاد برای شکایت از حقوقی فولاد به سایت فارسی من برویدوازحقوقی فولاد شکایت کنید سهامداران سینا و شپنا هم شکایت کرد تا مثبت شدند

  • کامران

    اتفاقا ذوب بدرد نمیخوره افرین بفروشید پالایشی بخرید

  • ناشناس

    هرچی خریدم رفت تو ضرر 30 درصد تو ضررم اصلا بازار دیگه تکنیکال نیست،روانی هست

  • ناشناس

    توجه ….. توجه …….توجه ……..شاخص روی 1400000 کف سازی خود رو انجام داد و تحت هیچ شرایطی از 1400000 پایین تر نخاهد امد پس با خیال راحت خرید کنید….. رشد پایدار بورس از نیمه دوم دی شروع خواهد شد هدف بعدی شاخص 1800000 خواهد بود و بعد از ان شاخص به 2400000 خواهد رسید …..

  • ناشناس

    قطار بورس حرکتش را به زودی شروع میکند به سمت صعود شاخص سازها حرکت میکند، الان غول سرمایه بورس یعنی شستا تکونی به خودش داده هر کسی میخواد از این قطار پیاده بشه بره پی کارش. به اونایی که دم از ناامیدی میزنن به عزیزاتون قسم میدم اگه سهامدار نیستی اینجا پیغام منفی نزار خیلی ها از اینایی که از روی سادگی گول حرفای شما را میخورن و با ضرر میفروشن بعدا شما را لعن و نفرین میکنن حساب و کتاب و تقاس اعمال انسان تو همین دنیاست ، بخدا ردخور نداره.

  • http://kr0.ir

    کم بزنید تو سرو صورت بورس ک حداقل ضررمون جبران شه لطفا

  • ناشناس

    بیا آقا ایمان منفی باف هم میگه رالی جدید صعودی همزمان شاخص کل و هموزن شروع میشه!