کد مطلب: ۷۵۱۲۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال نوری ۲۸ دی ۱۴۰۱ / مقاومت مهم نوری شکسته می‌شود؟

تحلیل تکنیکال نوری 28 دی 1401 / مقاومت مهم نوری شکسته می‌شود؟

سهام شرکت پتروشیمی نوری که با نماد «نوری» در بورس تهران معامله‌ می‌شود، طی سه ماه گذشته 35 درصد رشد را تجربه کرده است. با این وجود آینده پیش روی این نماد به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماد «نوری» با آغاز فاز صعودی بازار سهام در آبان ماه سال جاری طی سه ماه گذشته موفق به کسب بازدهی 35 درصدی برای سهامداران خود شده است. این مقیاس بازدهی به میزان بازدهی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در همین مدت است.

پتروشیمی نوری در سال 1377 به مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک شرکت دولتی تاسیس شد و در سال 1386 به بهره‌برداری رسید.

در ادامه سهام این شرکت در تیرماه سال 98 با قیمت سه هزار و 125 تومان در بورس تهران عرضه شد. سرمایه این شرکت در زمان عرضه اولیه 300 میلیارد تومان بود که پس افزایش سرمایه 200 درصدی به 900 میلیارد تومان رسید.

نوری با تصاحب 21 درصد از سهم فروش کل مجموعه شرکت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین عناصر تولیدی محصولات پتروشیمی تلقی می‌شود.

نکته جالب توجه در بررسی نمودار قیمتی نماد «نوری» این است که در ریزش تاریخی بورس در سال 99، در حالی که شاخص کل بورس بیش از 47 درصد ریزش را نسبت به قله تاریخی خود تجربه کرد، «نوری» تنها 30 درصد اصلاح کرد و طی مدت کوتاهی نه‌تنها به سقف خود برگشت بلکه در لگ صعودی بعدی خود حتی قیمت‌های بالاتر را نیز دید.

تکرار الگوی 99؟

در حال حاضر شرکت پتروشیمی نوری پس از ثبت الگوی کف دوقلو در محدوده قیمتی 8 هزار و 250 تومان حرکت صعودی خود را آغاز کرده و وارد روند صعودی شده است. در دید هفتگی به وضوح می‌توان پترن پرچم را که تشکیل شده است مشاهده کرد. اعتبار این الگو هنگامی بیشتر می‌شود که بدانیم سهم نوری در گذشته خود نیز همین الگو را در جریان اصلاح سال 99 تکرار کرده است.

تحلیل تکنیکال نوری

همچنین عبور سهم از میانگین متحرک خود که به خوبی نقش حمایت و مقاومت را ایفا کرده است بر اعتبار حرکت صعودی اخیر می‌افزاید. از سویی در صورت عبور RSI از کانال نزولی که در آن قرار گرفته سیگنال صعودی خوبی به سهامداران نماد نوری داده خواهد شد.

حمایت‌ها و مقاومت‌ها

در نگاه به چارت «نوری» با تایم فریم روزانه در بررسی بازه سه ماه اخیر سهم اما مشاهده می‌کنیم که روند صعودی به خوبی شکل گرفته است. به این معنا که با لگ‌های اصلاحی موجود در خود، فرصت ورود به معامله‌گران تازه نفس را داده است.

تحلیل تکنیکال نوری

محدوده مقاومتی 11 هزار و 320 تا 11 هزار و 580 تومان مقاومت اصلی سهم به شمار ‎می‌آید. اگر جریان تقاضا توانایی عبور سهم از این محدوده مقاومتی را داشته باشد هدف کوتاه‌مدت لمس سقف چنگال و سپس برای میان‌مدت می‌توان رسیدن به سقف کانال سبز‌رنگ است.

از سوی دیگر محدوده قیمتی 10 هزار و 450 تومانی حمایت کوتاه‌مدتی مهمی برای سهم به شمار می‌آید و یک سناریو محتمل برای مسیر حرکتی احتمالی قیمت نوری، برگشت قیمت تا خط میانی و سپس شکست خط داینامیک آبی‌رنگ و صعود در جهت دستیابی به تارگت‎‌های مد نظر است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.