کد مطلب: ۶۶۴۶۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند هفتگی بورس/ خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد

تحلیل روند هفتگی بورس/ خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد

بورس در هفته اخیر تنها سه روزی کاری داشت و در این مدت افت کمتر از دو درصدی را ثبت کرد. بازار سرمایه در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس روز چهارشنبه هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی بود و در انتهای هفته سوم ماه خرداد، به تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی رسید. به طور کلی بازار سرمایه در این هفته افت ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس در این هفته کاهش ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد و به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۳ درصد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد قرار گرفت.

صنایع تامین آب، برق و بخار یا همان یوتیلیتی‌ها رشد خوبی داشتند که ناشی از بازگشایی نمادهای مبین و بفجر بوده است.

در هفته‌ای که گذشت تنها شاهد سه روز معاملاتی بودیم و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت نیز قوت گرفت. در سه روز معاملاتی هفته گذشته، هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

بورس رشد می‌کند؟

مقایسه آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که این هفته خروج نقدینگی کمتری در بازار سرمایه شاهد بودیم. از سوی دیگر کارشناسان عقیده دارند که پس از رشدهای اخیر بازار، این خروج نقدینگی طبیعی است و هفته آینده شاهد ورود کم‌جان نقدینگی به بازار خواهیم بود.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه و تغییر روند نمادهای بورسی را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تنها خرید و فروش رو نوسان گیر ها می کنند و کسی که سهمی را دو ماه پیش خریده 700 تومان و الان شده 500 تومان و سهم را نگه داشته 30% ضرررکرده

  • ناشناس

    اول کارمزد بگیران بعد نوچه هاشون نوسانگیران نسبت فیل و فنجان است که فیل را از قلم انداختی

  • نادر

    تضمین ضرر در بورس صددرصدیست اما برای کسب سودش تضمینی وجود نداره یعنی شما هر سهمی چه خوب چه بد حتی درکف قیمت هم که بخرید برای صعودش تضمینی نیست اما صددرصد مطمئن باشین که نزولی خواهد شد

  • نادر

    تضمین ضرر در بورس صددرصدیست اما تضمینی برای سودکردن وجود نداره بعبارتی شما هرسهم خوب یا بد حتی درکف قیمتش هم که بخرید تضمینی برای صعودی شدنش نیست اما قطعا نزولی خواهد شد