کد مطلب: ۷۵۹۲۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی بورس / تاریکی و روشنی در بازار سهام

تحلیل هفتگی بورس / تاریکی و روشنی در بازار سهام

شاخص کل بورس در سومین هفته بهمن‌ماه روند نسبتا خوبی به خود گرفت؛ با وجود این روند نقدینگی از بازار خارج شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالاخره شاخص کل بورس در سومین هفته تغییر روند داده و بازدهی هرچند ناچیز اما مثبت را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی این هفته به عدد یک میلیون ۵۵۸ هزار واحد رسید و در مقایسه با هفته اخیر بازدهی ۰.۰۴ درصدی را ثبت کرد.

در سوی دیگر بازار شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل بورس تهران حرکت کرد و با رشد ۰.۱ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی رسید. اما شاخص هم‌وزن مسیری برخلاف این دو شاخص پیش گرفت و سرخ‌پوش شد، شاخص هم‌وزن با کاهش ۰.۴۸ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی ایستاد.

خروج نقدینگی از بازار سهام

این هفته به واسطه تعطیلات تنها 4 روز کاری داشت و بر همین اساس روز یکشنبه 951 میلیارد تومان، روز دوشنبه 367 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 161 میلیارد و در نهایت روز چهارشنبه 221 میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار سرمایه داشتیم.

در مجموع در سومین هفته بهمن ماه شاهد خروج یک هزار و 700 میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار سرمایه بودیم.

صندوق‌های درآمد ثابت در این هفته وضعیت بهتری داشتند و تنها یک روز یکشنبه خروج نقدینگی 240 میلیارد تومانی را تجربه کردند. روز دوشنبه 241 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 63 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 647 میلیارد تومان ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت داشتیم.

ارزش معاملات بورس چقدر شد؟

بر اساس آمار مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری به 18 هزار و 190 میلیارد تومان رسید و این درحالی بود که روز شنبه تعطیل بود. طبق آمار ارزش روز یکشنبه 5 هزار و 547 میلیارد تومان، روز دوشنبه 4 هزار و 273 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 4 هزار و 339 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 4 هزار و 31 میلیارد تومان ارزش معاملات ثبت شده بود.

در این هفته بازگشت عرضه خودرو به بورس کالا باعث شد تا معاملات کمی جان بگیرد اما همچنان ابهامات باقی‌ست و معاملات شرایط چندان خوبی ندارد.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.