کد مطلب: ۶۵۶۷۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی روند بورس/ عبور شاخص کل از سقف ۲۰ماهه!

تحلیل هفتگی روند بورس/ عبور شاخص کل از سقف ۲۰ماهه!

بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از یک درصد رشد کرد و توانست سقف معاملات ۲۰ ماه اخیر خود را بشکند و بسیاری از صنایع را سودده کند. اما در همین هفته بخشی از نقدینگی هم از بازار خارج شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی رسید و رشد ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و با رشد ۰٫۱۴ درصدی به محدوده ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در سطح ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد ایستاد و افزایش ۰٫۷۳ درصدی را تجربه کرد.

نکته مهم اینجاست که شاخص کل بورس روز سه‌شنبه به سومین هدف خود یعنی مقاومت ۱٫۶ میلیون واحدی رسید. این بالاترین سطح شاخص کل بازار سهام از ۵ مهرماه سال۹۹ است. اما این سقف‌شکنی چندان دوام نداشت و روز چهارشنبه شاخص کل دوباره به سمت پایین بازگشت.

در هفته‌ای که گذشت میانگین ارزش معاملات بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. چراکه ارزش معاملات تا همین هفته‌ گذشته در محدوده ۶۰۰۰ میلیارد تومان قرار داشت.

چقدر نقدینگی از بورس خارج شد؟

در چهارمین هفته کاری اردیبهشت سهام‌داران حقیقی در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان از نقدینگی خود را از بازار خارج کردند.

متوسط حجم معاملات هفته حدود ۱۳ میلیارد برگه سهام و سرانه خرید و فروش هم در این هفته به طور متعادل در محدوده ۲۰ میلیون تومان بود.

در هفته‌ای که گذشت اغلب صنایع بورسی یک روز در میان مثبت و منفی شدند و به نوعی نقدینگی در تالار شیشه‌ای در حال گردش بود. با احتساب این موضوع می‌توان آینده روشنی در چشم‌انداز بورس ترسیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا هی بگبد عالیه بورس وضعیتش ولی مردم هنوز میفروشن. قیمت بلوک سهم خساپا روی ۶۰۰ تومان هست ولی مردم دارن ۲۲۰ تومن میفروشن بعد میگن ضرر کردیم. واقعا جای تاسف داره که با این ملت مجبور به زندگی مشترک هستم

  • ناشناس

    بله اگه همش استراحت و اصلاح و غیره نباشه همین اصلاح ها مدتها بازار را از تنظیم خارج می کنید و تلف وقت که ارزش تخریبی و اعتماد سازی ان بیشتر از سود حضرات در کوتاه مدت است البته با توجه به عقب مانده گی شدید قیمت سهام در مقابل بازار های مجاور و تورم و کاهش ارزش پول اصلاح ها و استراحت ها بسیار غیر کارشناسی شده و بدون تحلیل و کاملا من دراوردی و تخریب گر است برای مجموع بازار سرمایه بورس اوراق بهادار کشور سهام دار قدیمی

  • ناشناس

    آقا کدام عبور شاخصاز1600 فقط بخاطر یک نماد پارسیان بود ویکی دو نماد مثلا دولتی شاخص بورس اصلا وضعیت بازار را نمایش نمی ده فقط باعث اشتباه در سهامداران تازه کار میشود که دولت همین را میخ

  • ناشناس

    شاخص توان بالا رفتن ندارد بیشتر قیمتهای سهام درجا می زند ولی شاخص از 1ملیون واحد رسیده به 1.600هزار واحد
    شما کارشناسان تعجب نمیکنید یا خودتون را زدید به منگی

  • طاهری سرمور

    بادرود.اگررشدکردوشاخص بالارفت چراملت فرای هستندوخروج پول ادامه داراست،تراخدااگرتحلیل بلدیدواقعی تحلیل کنید،تااعتمادی که نمانده ذره ای احیاشودوالااینهاجزعوام فریبی وگول زدن ملت نیست وفقط محل درآمددولت وکارگزاری هامی باشدوسوددهی به حقوقی وعوامل نامبرده بورس آن موقع بورس است که همه دارای حقوق مساوی وبازارگردن کارخودراانجام دهدنه فریب وسودگیری ازملت.بورس موقعی واقعی وقمارخانه نیست که صنایع وسهام واقعی خریدوفروش شوندنه اینکه صاحبان رانت واطلاعات وقمارخانه فقط سودخودرابخواهندوهرطورمی خواهندملت بیچاره راکه گیرانداخته اندازسال ۹۸تاکنون سرمایه آنهارابه یک چهارم رسانده ومی دانندکه ملت توان خریدوفروش راندارندوهرچقدرهم بخرندوبفروشندبازدرضررهستندواگرقیمتی راهم متعادل کردندتابعدازدوسال به پول دوسال پیش برسندنمی گذارندودرقیمت آنهانوسان می گیرندوخودبه خودازخروج آنهاجلوگیری،طوری که دیگربرایشان ارزش نداردکه خروج کنند.روزسه شنبه واضع وروشن دستکاری شاخص رادیدیدولی بازدم فروبستیدوماننددولت که گرانی راتوجیح کرده به نفع مردم شماهم آن رابه شاخص سازهاربط دادیدکه همه منفی بودند.یاشمامی دانیدوبخاطرمنافع ونان به نرخ روزخوردن حرف نمی زنیدکه فکرکنم همین درست باشدوجرات گفتن رانداریدوترسوهستیدیااصلاهیچی حالیتان نیست.