کد مطلب: ۳۲۸۹۹۴

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد:

تخریب مجدد خط انتقال آب به یزد

تخریب مجدد خط انتقال آب به یزد

در حالی که تنها چند ساعت از اتمام تعمیر تخریب‌های پیشین خط لوله انتقال آب به یزد نگذشته بود، مجدداً ۳۰ تیر برق این خط از سوی معترضان صدمه دید.

سیدعلیرضا کربلایی اکرمی، رییس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با تایید این خبر تصریح کرد: این تخریب که اواخر شب گذشته و تنها چند ساعت پس از اتمام مرمت آسیب‌های قبلی اتفاق افتاد منجر به تخریب کامل ۵ تیر برق و صدمه دیدن ۲۵ تیر برق این خط انتقال آب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،کربلایی اکرمی با ابراز امیدواری نسبت به آغاز سریع‌تر مرمت تیرهای برق تخریب شده، گفت: قطعاً مرمت این تیرها و برقراری برق خط انتقال قریب پنج تا شش ساعت به طول می‌انجامد و با توجه به زمان‌بر بودن پمپاژ آب به یزد، حداقل تا فردا پنجشنبه انتقال آب به یزد اتفاق نخواهد افتاد.

کربلایی اکرمی در مورد برخی ابهاماتی که در خصوص انتقال آب به یزد وجود دارد، تاکید کرد: با وجود این که برابر تخصیص آب انتقالی به یزد ۲۰ درصد سهم صنعت است ولی به دلیل کمبود آب شرب در استان یزد همانطور که قبلا بارها در مصاحبه‌ها و گزارش‌ها اعلام شده، حدود چهار درصد از این محل به صنعت تعلق دارد و مابقی یعنی قریب ۹۶ درصد از آب انتقالی به مصرف شرب می‌رسد.

وی گفت: با توجه به کاهش سفره‌های آب زیرزمینی استان یزد و تاکید وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو، برخی از اراضی کشت‌های زراعی روباز در استان به گلخانه تبدیل شده است و تماماً این اراضی از آب چاه‌ها مشروب می‌شود و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد در استانی که برای تامین آب شرب خود در مضیقه هست و حیات آن به آب انتقالی وابسته است، چنین آبی را به مصرف گلخانه برسانند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: آب انتقالی به یزد از حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان نیست و براساس نامه شماره ۱۲۷۶/۱۰۰ مورخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۸ پس از بررسی و تأمین سایر نیازمندی‌ها و مصارف این تخصیص به یزد داده شده است و در طی این مدت هیچ گزارشی در رابطه با عدم تحویل حق‌آبه کشاورزان شرق و غرب اصفهان داده نشده و از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۱ یعنی طی ۱۳ سال هیچ اعتراضی نیز از سوی کشاورزان نبوده و آنچه سبب مشکلات بعدی شده است بارگذاری‌های پس از بهره‌برداری بوده است.

کربلایی اکرمی نیز در خصوص آب شبکه یزد برای شرب هم اظهار کرد: از انجایی که توزیع آب انتقالی کفاف تمام مناطق استان را نمی‌دهد و ناچار با آب چاه‌های منطقه مخلوط می‌شود، متاسفانه مطلوبیت لازم آب در بعضی مناطق از دست می‌رود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.