کد مطلب: ۲۹۰۹۰۰

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای متروی تهران

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای متروی تهران

شهردار تهران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هفته آینده ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه قطار شهری از طریق بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

سیدمحمدعلی افشانی در جریان هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد عید قربان و عید غدیر اظهار کرد از هیئت رئیسه و اعضای شورای شهر تهران که امروز این فرصت را فراهم کردند که در خدمت شما باشم تشکر می‌کنم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: از سنوات گذشته برای اینکه مطالبات شهرداری خصوصا در بخش صدور پروانه اخذ شود همواره امتیازاتی برای کسانی که مطالبات خود را به صورت نقد پرداخت می‌کردند امتیازاتی در نظر گرفته می‌شد مهمترین امتیازی که تا به امروز در این بخش در نظر گرفته شده بود تخفیف 23 درصدی که به نوعی این تخفیف مداوم میزان عوارض ما را 23 درصد کاهش داده است.

وی گفت: برهمین اساس شهرداری تهران جلسات مستمری را با کمیسیون برنامه و بودجه برگزار کرد و در نهایت لایحه طرح جامع نحوه اخذ مطالبات شهرداری تهران را تهیه کرده است که امیدوارم این لایحه مورد تصویب شورای شهر تهران قرار بگیردو با تصویب این لایحه باعث رونق کسب و کار در شهر تهران می‌شویم.

افشانی افزود: مهمترین حوزه در ایجاد اشتغال، ساخت و ساز و ساختمان‌سازی است با توجه به اینکه این حرفه فعالیت مختلفی را در بخش ساختمان‌سازی دارد می‌توان شاهد اشتغال در بخش‌های مختلف باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بنده با دو خبر خوب و خوش در صحن شورا حاضر شده‌ام گفت: با پیگیری‌هایی که با بانک مرکزی و بانک شهر در طی این مدت داشته‌ایم موضوع اوراق مالی برای پیشرفت دو خط 6 و 7 انجام شده است و هفته آینده 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای قطار شهری تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: همچنین با تلاش گسترده طی 7 الی 8 ماه گذشته با عنایت وزیر کشور و سایر اعضای دولت و همچنین رئیس جمهور لایحه درآمد پایدار شهرداری در هیئت دولت به تصویب رسیده که این لایحه تغییرات قابل ملاحظه‌ای را نسبت به لایحه قبل داشته و اگر در مجلس به تصویب برسد کمک شایانی را به شهرداریها می‌کند و سهم ما از ارزش افزوده افزایش خوبی را خواهد داشت.

منبع: اقتصاد ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.