کد مطلب: ۱۱۹۷۹۰

تخفیف بوئینگ به ایران &#۸۲۲۰;ویژه&#۸۲۲۱; نیست

تخفیف بوئینگ به ایران “ویژه” نیست

کارشناسان هوانوردی می گویند، تخفیف ۵۰ درصدی که ایران بابت قرارداد چند میلیارد دلاری اش از بوئینگ گرفته رویه ای معمول است که برای تمام خریداران بزرگ اعمال می شود. به نقل از پایگاه خبری دیلی کالر، اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه ایران اخیرا گفته که ایران بابت خرید هواپیما از شرکت های بوئینگ

کارشناسان هوانوردی می گویند، تخفیف ۵۰ درصدی که ایران بابت قرارداد چند میلیارد دلاری اش از بوئینگ گرفته رویه ای معمول است که برای تمام خریداران بزرگ اعمال می شود.
به نقل از پایگاه خبری دیلی کالر، اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه ایران اخیرا گفته که ایران بابت خرید هواپیما از شرکت های بوئینگ و ایرباس 500 درصد تخفیف گرفته و این خبر به گونه ای بازتاب یافته که به نظر می رسد یک تخفیف ویژه برای ایران در نظر گرفته شده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در داخل تحت فشار منتقدان قرار دارد و از این رو تلاش دارد نشان دهد که توافق هسته ای سال 2015 از نظر اقتصادی برای کشورش دارای مزیت بوده است.
یک تحلیلگر صنعت هوانوردی در خصوص سخنان این مقام ایرانی گفت: «خریداران بزرگ، یعنی خریدارانی که بیش از 14 هواپیما خریداری می کنند، معمولا تخفیفی 50 درصدی نسبت به قیمت های اعلام شده از ایرباس و بوئینگ می گیرند.»
یک تحلیلگر دیگر گفت: «این یک روال معمول است که سفارشات بزرگ همواره تا تخفیف های قابل توجهی همراه اند فرقی نمی کند شرکت طرف قرارداد ایرباس باشد، بوئینگ، بمباردیر یا امبرائر.»

به گزارش تسنیم، وی افزود، شرکت های هواپیمایی امریکایی نظیر یونایتد یا آمریکن ایرلاینز معمولا تخفیف های بیشتری از شرکت های هواپیماسازی می گیرند. بر اساس تحقیقی که روزنامه وال استریت ژورنال در سال 2012 انجام داده، در خریدهای بزرگ هواپیما معمولا 45 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.