کد مطلب: ۲۴۶۳۶۹

تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه مبارک رمضان

تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه مبارک رمضان

دبیر انجمن لبنی گفت: کارخانجات صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان، محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد و وزارت صنعت ارائه خواهند کرد.

رضا باکری گفت: هم‌اکنون کارخانجات صنایع لبنی بیش از ۷ میلیون تن شیر خام سالانه دریافت و تبدیل می‌‎کنند؛ ضمن اینکه ۳ تا ۳ و نیم میلیون تن فرآورده‌های سنتی نیز در ماست‌بندی‌ها و خودمصرفی‌ها تولید می‌شود که در مجموع، به ۱۰ و نیم میلیون تن می رسد؛ از این‌رو ظرفیت تولید بیش از مصرف سرانه سالانه خانوار کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر انجمن لبنی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نخواهد بود، اضافه کرد: انواع فرآورده‌های لبنی به وفور در اختیار خانواده‌ها خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه محصولات لبنی نخواهیم داشت.

باکری گفت: درباره تغییر قیمت‌ها، مراحل کارشناسی در سازمان حمایت طی شده و دامداران اسناد و مدارک خود را ارائه دادند که این اسناد بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارائه شده و امیدواریم این هفته تصویب شود؛ اما هر چه درباره تغییرات قیمتی تصویب شود بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار از سال ۹۴ هیچ مصوبه‌ای درباره قیمت فرآورده‌های لبنی نداشته است؛ از این‌رو کارخانجات معادل تورم سالانه و اثربخشی آن روی محصولات که ناشی از دستمزد، هزینه‌های انرژی، مواد بسته‌بندی و نرخ برابری ارز است تغییرات قیمت داشتند در سال ۹۷ نیز برای ۱۲ درصد اثربخشی تغییرات نرخ ارز و مواد پتروشیمی مورد نیاز برای بسته‌بندی، پیشنهادهایی به سازمان حمایت ارائه شده که پس از ارسال به ستاد تنظیم بازار، تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.