کد مطلب: ۵۳۳۴۶۷

اتهام تخلف به دولت در برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های سهام عدالت

اتهام تخلف به دولت در برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های سهام عدالت

به حکم آئین‌نامه مصوب فقط سهامداران قدیمی و اهالی هر استان در اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت حق انتخاب شدن و انتخاب کردن دارند اما هیات پذیرش، فرصتی نامشروع برای سایر افراد و اشخاص متمول جهت دخالت در انتخابات را فراهم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت (وزارت اقتصاد و دارائی) به‌واسطه­ ریاست بر شورایعالی بورس درصدد برآمده با «تخطی از حدود اختیارات تفویضی» و اخذ مصوبات غیرقانونی و غیرشرعی از این شورایعالی، ساز و کاری راه‌اندازی کند تا مدیران کل اقتصاد و دارائی استان­‌ها بدون آنکه «سمت و جایگاه قانونی» داشته باشند؛ تحت عنوان رئیس مجمع، در امور سرمایه‌گذاری­‌های استانی دخالت و در پوشش «دغدغه‌مندی برای مردم» تلاش کنند برنامه‌­ها و اهداف مغایر قانون دولت را پیش برده و محقق کنند.

این تحرکات گسترده و سراسری و ناقض قوانین آمره، برخلاف دستور صریح مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بند ۴ ابلاغیه­ ۱۲/۴/۸۵ (پیوست۱) و ماده ۳۵ قانون اصل ۴۴ (پیوست۲) و استفساریه ۳۱/۶/۸۹ مصوب مجلس شورای اسلامی است که با پیش‌بینی چنین روزی و این قبیل دخالت‌ها طرح و تصویب گردیده و تاکید می­‌دارند: «سرمایه­‌گذاری­‌های استانی سهام عدالت تابع قانون تجارت هستند».

از طرفی طبق بند ۵ ابلاغیه ۱۲/۴/۸۵ و ماده ۳۸ قانون اصل ۴۴، دولت از هر گونه دخالت در امور سهام عدالت اصالتا یا حتی وکالتا نهی و منع شده است و اقدامات مذکور به استناد این دو مستند؛ به طور مضاعف محکوم به بطلان بوده و اصرار بر ارتکاب آن با توجه به گستردگی جمعیتی و جغرافیایی تبعات اقدام، مجرمانه است.

یادآور می­‌گردد در ابلاغیه­ ۹/۲/۹۹ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) -صرفا - «تدوین مقررات انتقال سهام به صاحبان سهام را به شورایعالی بورس تکلیف فرموده‌­اند» و با توجه به حساسیت و دقت نظر معظم له در استفاده از «کلید واژه‌­ها» و لحاظ اینکه به اذعان تمام حقوقدانان، مقررات، ذیل و تابع قوانین بوده و نمی­‌تواند ناقض یا ناسخ قوانین باشد، هر تحرک یا اقدامی خارج از «محدوده مقررات ذیل قوانین مصوب محکوم به بطلان» است.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بلاخره موکول شد یانه

  • ناشناس

    چرا پول فروش
    سهام عدالت مردم نمی دید ۱سال شد خجالت بکشید

  • ناشناس

    چرا نمیگن پول سهام عدالت نمی دید قشنگ بگین پول نداره پول مردم بده وسلام

  • ناشناس

    لطفاً فروش سهام عدالت را آغاز کنید خواهش میکنم به خدا به پولش نیاز داریم

  • ایرج

    بدترین دولت دولت روحانی است و تمام

  • یحیی میرزایی

    تروخدا اگرمیشه ی کمکی بکنید من ی جوان بی کاری هستم والان کاروکاسبی نمی کنم وپدرم ازروی داربست افتاده وقطه نخاشده حالا خودتان وژدان تان ی مبلغی حدود 100هزارتومان کمک بکنید انشالله خیرببینید
    شماره کارت

  • رضا

    بابا این چرندیات راول کنید سودمرحله دوم سهام عدالت چیشد

  • ناشناس

    اینا سهام عدالت ندارن واحتیاج دارن باید چیکار کنن