کد مطلب: ۳۴۴۷۵۱

ماجراي توقيف محموله دارويي يک ميليون دلاري

ماجراي توقيف محموله دارويي يک ميليون دلاري

سخنگوي سازمان غذا و دارو درباره اظهارات رئيس جمهوري در گرگان مبني بر تخلفات برخي افراد در حوزه واردات دارو و مواد اوليه دارويي، توضيحاتي ارايه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر کيانوش جهانپور گفت: در ارتباط با صحبت‌هاي رياست محترم جمهور در خصوص مواد اوليه تاريخ گذشته لازم به ذکر است که تخلف مورد اشاره ايشان مربوط به ماده اوليه مورد نياز توليد مکمل تغذيه‌اي يک شرکت بوده که خوشبختانه با نظارت دقيق سازمان غذا و دارو کشف شد و ضمن برخورد با شرکت متخلف، فرآورده مورد نظر نيز ريکال شد و محموله‌اي با ارزش بيش از يک ميليون دلار هم در گمرک با اين مشخصات، شناسايي شد و اجازه ورود و ترخيص آن صادر نگرديد و گزارش آن هم به مقامات و مراجع ذيصلاح ارجاع شده است.

جهانپور در ادامه اظهار داشت: البته تا جايي که اطلاع دارم ارز مورد استفاده اين موارد مربوط به سال گذشته بوده است و از منابع ارز ترجيحي و دولتي سال 97در اين خصوص سوء استفاده نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومي سازمان غذا و دارو، جهانپور در ادامه تاکيد کرد: همانگونه که رييس محترم جمهور فرمودند، زمان و توان زيادي از مجموعه دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرف نظارت و کشف اين موارد شده و مي‌شود، لکن به رغم انگيزه‌هاي نادرست و سودجويانه و تمايلات برخي افراد در سوء استفاده از شرايط تهديد و تحديدهاي اعمال شده عليه کشور، نظام سلامت بويژه سازمان غذا و دارو در ماه‌ها و سال‌هاي اخير حداکثر نظارت ممکن را بر حوزه ورود کالاهاي سلامت محور و مواد اوليه مورد نياز اعمال نموده و موارد تخلف از جمله مورد اشاره بدون اغماض تحويل مراجع ذيصلاح شده است.

وي همچنين اظهار داشت: البته ناگفته نماند توفيقاتي نيز که در اين عرصه و در مقابله با تحريم‌ها حاصل شده است برخاسته از نظارت و مراقبت‌هاي مستمر سازمان غذا و دارو و نيز همکاري صادقانه اغلب افراد و شرکت‌هاي دخيل در امر بوده و موارد تخلف ، قاعدتا به کليت واردکنندگان و توليدکنندگان اين حوزه قابل تعميم نيست و رييس محترم جمهور نيز بر اين موضوع تاکيد داشته‌اند.

وي در پايان تصريح کرد: همانگونه که رييس جمهور محترم فرمودند: طي اين مسير با موفقيت و سلامت جز با همدلي و همراهي دولت و ملت ميسر نخواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.